Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

prop-er zei:
Brushless motor is veilig in water.

Maar wel zorgen dat ie daarna snel droog wordt anders gaat ie zeker roesten. In zout water, zo snel mogelijk afspoelen met leidingwater, anders kan ie in de kliko.............

brushless regelaar brand alleen meteen door in water ;) De motor alleen kan je onderwater zelf gebruiken ;) 1 drupje op de regelaar en die kan je weggooien.

:offtopic:
even een offtopic vraagje
maar aangezien bijna iedereen hier verstand heeft van het 15 euro motortje van rc technics
heb ik deze vraag
ik heb mijn hydro in 10 stukken gevlogen maar kan het 15 euro motortje ook op een multiplex easystar en trekt dat goed en waar en voor hoeveel
kan ik een lege multiplex easystar kopen ??
sorry voor de offtopic vraag !!

Tadango zei:
1 drupje op de regelaar en die kan je weggooien.

Dat vind ik nou net een tikje overdreven Herman :) , maar het klopt zeker dat electronica helemaal niet blij is met water, dus ik denk ook dat je je meer zorgen moet maken over de ontvanger, regelaar, servo's en accu, dan over de motor wanneer je op de kop in het water terecht komt.
Voorkom nat worden, anders alles zo snel mogelijk droog zien te krijgen, haal de ontvanger, servo's uit hun behuizing, regelaar uit de krimpkous en drogen met een haarfohn.
Ik heb veel met watervliegtuigen gevlogen en heb dit met schade en schande ondervonden.............

erikjede1ste zei:
:offtopic:
even een offtopic vraagje
maar aangezien bijna iedereen hier verstand heeft van het 15 euro motortje van rc technics
heb ik deze vraag
ik heb mijn hydro in 10 stukken gevlogen maar kan het 15 euro motortje ook op een multiplex easystar en trekt dat goed en waar en voor hoeveel
kan ik een lege multiplex easystar kopen ??
sorry voor de offtopic vraag !!

Op 11,1 volt vrijwel loodrecht omhoog op een APC SF 7x4 prop. EZ* kost € 70,-.

proper bedankt voor je snelle antwoord kan dat ook gewoon bij quartel en ik heb een ele accu 11.1 volt 1100 mah 10c 15c max

Erik, het is beter dat we deze discussie via de Persoonlijke berichtjes doen.

Stuur me al je vragen maar per PB.

Prop-er

:ontopic:

Tadango zei:
brushless regelaar brand alleen meteen door in water ;) De motor alleen kan je onderwater zelf gebruiken ;) 1 drupje op de regelaar en die kan je weggooien.

Ik heb een regelaar die vol met water stond, gewoon laten drogen in de zon. Hij werkt weer als nieuw.

hoe dik is die plamuur bij jullie want in mijn potje zit gewoon in brok die ik er met een oude pin pas er uit moet krassen en dan op mijn hydro plame moet smeren kan ik er gewoon water bij doen dat het heel dun word en dat ik het er dan op smeer ?

en kan ik lak gebruiken die ook op autotjes word gedaan die van tamya?

gr.martijn

Kreeg vandaag mn 15 euro motortje binnen, ter vervanging van mijn typhoon micro. Zit niet meer zn plastic ding bij om je motor op een stik te bevestigen. Is nu een aluminium ding waar een vierkante of ronde stik in past van 10mm. Wel makkelijk te monteren. Helaas zijn de fotos met een webcam gemaakt. Mijn digicam is even niet aanwezig.

motor1.JPG

motor2.JPG

Dieter Veraghtert zei:
die acu's kan je daar eventueel gewoon een stickpack in steken

Stickpacks zijn naar mijn weten loeizwaar. Dit type toestel dient zo licht mogelijk gebouwd te worden. Ik zeg niet dat het niet kan, maar naar mijn mening is dit toestel enkel goed vliegwaardig met lipo's.

djjr: waar heb je het motortje besteld?? rctechnics?

mijn motormount kun je bekeijken op m'n site. De buurman was zo vriendelijk om de aluminium mount na te maken :lol:

Milcoi zei:
djjr: waar heb je het motortje besteld?? rctechnics?

mijn motormount kun je bekeijken op m'n site. De buurman was zo vriendelijk om de aluminium mount na te maken :lol:

PICT0004.JPG

Ik heb hem bij rctechnics besteld. Die van jou ziet er wel mooi uit.

Back