het ''grote'' ijsbanden topic

hallo

ik kwam net op een ideetje namelijk
ijsbanden maken

ik heb nog 2 oude slash velgen liggen zonder band en 2 oude buggy velgen/banden waarmee het wel moet lukken,

ik had zelf het idee om er gewoon schroeven doorheen te jagen maar ik weet niet of de velgen het wel aan kunnen:confused:

en op de voorwielen wil ik skis maken met een scherp randje in het midden zodat ik er zowel op ijs en op sneeuw mee kan rijden:rolleyes:

heeft iemand anders dit al eerder gedaan? of heeft iemand tips oid meld het aub even:turn-l:

alvast bedankt,
mick

Laatst bewerkt:
Wat veel vaker wordt gedaan en wat veel makkelijker te vedragen is voor je banden, zijn punaises (duimspijkers)...
Duw er een aantal langs de binnenkant van de band doorheen. Laagje duck tape eroverheen en dan bij voorkeur een (hardere) inlay.

Vroegah verkocht Conrad speciale spikes om in de banden te drukken/draaien.

Ik heb er nooit meer naar gekeken, misschien hebben ze die dingen nu nog.

Op YouTube ben ik vorige week zo'n filmpje tegengekomen dus het kan in ieder geval wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk idee:eek: Denk dat het qua banden wel zal lukken. Ben wel benieuwd of je voldoende druk op de ski's krijgt om te kunnen sturen.:roll:

Khebbet nog ni geprobeerd, maar ik zou zoiets doen:
Langs de binnenzijde van de band een reep plastic, van een ijscreme-doos ofzo, en daar de vijzen door. Vijzen gewoon door het rubber zou ik ni vertrouwen, bij hard doorslippen zouden dat wel eens projectielen kunnen worden.
Daaronder dan misschien nog zo'n laag plastic, zodat de vijzen erop kunnen rusten ipv enkel aan hun eigen draad hangen. En daaronder foam he.
Vijzen en velgen alleen werkt misschien ook wel. Maar qua rijgedrag verwacht ik de spikebanden met rubber, plastic en foam wel beter.

Laatst bewerkt:
Schroeven zijn absoluut niet aan te raden. Perfect zijn duimspijkers omdat ze net erg dun zijn. Dan scheuren ze na verloop van tijd de band niet compleet open.
Schroeven hebben een relatief ruw oppervlak hetgeen de band veel sneller zou kunnen laten openscheuren.

Keine parkers gaat prima,ik heb een set voor de RS4MT gemaakt van oude Vgrooves.
Weet alleen niet hoe ik een foto kan plaatsen (heb de ballen verstand van die computer shit.)

Wel een EHBO doos bij de hand houden. Volgens mij kun je nog beter met een komborstel over je hand heen gaan dan een aanvaring krijgen met zo'n band.

SpikesMounted2.jpg

Overigens ook kant-en-klaar te koop: http://cgi.ebay.com/100-TIRE-SPIKES--Snow-Ice-RC-Car-Truck-Buggy--CRP-4124_W0QQitemZ230394742932QQcmdZViewItemQQimsxZ20091102?IMSfp=TL091102174008r5984

Laatst bewerkt:
ik ga het morgen allemaal proberen te fiksen.

de standaard traxxas slash velgen zonder band doe ik gewoon schroeven doorheen

en op de buggy velgen+banden lijm ik mijn oude spatborden op van de slash body en daarna een oude schaat zoeken om te slopen:o

en daarna wachten op ijs:rolleyes:

Oude schaats :?: Een strookje ijzer of iets dergelijks zal ruim voldoen , denk dat een schaats een beetje te veel van het goede wordt ;)

Back