Het grote Lama V3 en V4 topic

  • Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
M

mixit

Guest
Ik heb mijn Lama V3 binnen, ik heb al 3 accu's leeggevlogen.
Wat ik wel even wil zeggen, zorg dat je piepklein gereedschap heb liggen om de canopy eraf te halen en om de gain en propertional te kunnen draaien, ik heb dit met een aardappelschilmesje gedaan.

Wat ik met afvraag, rechtsbovenin de zender zit een schakelaar met de text: TRN
Wat doet die schakelaar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een 2e TX hebt kun je met een trainerkabel de 2 controlers met elkaar verbinden. Als het bij de leerling mis drijgt te gaan zet de instructeur de TRN (TRaiNer) schakelaar om en neemt de controle over van de heli.
Jakko
 
EDIT: Ik heb nog een vraag: Moet ik zelf een imbus kopen om de blades te verwisselen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me niet nodig, je mag die van mij wel lenen.

Wat jazzy denk ik probeert te zeggen is dat er een automatisch tracking systeem in je lama zit, daarmee zien meneertjes van Esky dat jij een inbus sleutel nodig hebt en dus kun je hun binnen 1 á 2 dagen aan je deur verwachten.. Met een inbussleutel...
 
Zitten jullie nou een beetje grappig te doen? Hoe zou jij het vinden als de wielen van je wagen afbreken en je niet het gereedschap hebt om het laatste stukje velg dat er nog aan zit eraf te halen?
 
Zitten jullie nou een beetje grappig te doen? Hoe zou jij het vinden als de wielen van je wagen afbreken en je niet het gereedschap hebt om het laatste stukje velg dat er nog aan zit eraf te halen?
Het heet cynisme en ik weet zeker dat de vraagsteller het begrepen heeft.
 
Dat vind ik wel raar, ze horen toch het gereedschap mee te geven enz?
 
Wat ik wel even wil zeggen, zorg dat je piepklein gereedschap heb liggen om de canopy eraf te halen en om de gain en propertional te kunnen draaien, ik heb dit met een aardappelschilmesje gedaan.
Als je eenmaal wat precisie-schroevendraaiertjes hebt, smelt dan twee gaatjes in de canopy, zodat je voor het verstellen niet steeds de canopy eraf hoeft te halen.

Veel vliegplezier,
André
 
Ik ga met een schroevendraaiertje dwars door de canopy heen om de gain of proportional te verstellen.
 
Lol, Het is idd een goed plan, msichien doe ik het nog wel een keer
 
Je kan de canopy er toch ook gewoon aflaten als je de heli wilt afstellen? of heeft dit zo'n grote invloed op het vliegen?
 
Nee, maar het kan mischien wel handig zijn, maar die gaten moeten dan zo groot zijn, en ik kan geen precisie uitvoeren
 
Een maand geleden had ik mijn lama besteld. Toen ik hem binnenkreeg bleek dat de accu kapot was. Na deze terug gestuurd te hebben kreeg ik een nieuwe. Toen bleek dat er een servo van de helicopter kapot was. Toen weer heel de helicopter terug opgestuurd. Na 2 weken was hij gemaakt en kreeg ik hem eindelijk binnen. Na deze vele tegenslagen en problemen kon ik vandaag eindelijk vliegen. Jammergenoeg is tijdens het leren vliegen door een flauwe achterwaardse manouvre de staart afgebroken. Even zag ik het niet meer zitten met het rc vliegen. Maar ik zou toch nog graag één allerlaatste poging willen wagen om weer te kunnen vliegen.

Als je denkt dat de lama v3 een goedkope helicopter is dan heb je het mis. Er komen nog tal van kosten bij kijken. Bijvoorbeeld een 2e accu want anders kan je maar een kleine 10 min. vliegen. Ook is het echt nodig om de extreme blades erbij te nemen. Als ik deze blades niet had waren de bijgeleverde blades allang kapot. De staart is ook van dat poppenspul dat bij het minste of geringste kapot gaat. Ik denk goedkoop = duurkoop.

Zou iemand mij a.u.b. kunnen helpen met nieuwe moed inspreken om het rc vliegen weer op te pakken. Ik zoek een buigzame 'onbreekbare' staart voor de lama V3.

Alvast bedankt voor jullie hulp....

Grt. een hopeloze rc vlieger
 
Een beetje tegenslag hoort helaas een beetje bij deze hobby :( Maar zou zeker doorzetten. Wanneer je een beetje doorzet zul je zien dat het ook wel erg leuk is, ook het prutsen aan zoiets is erg leuk. Voor een staartboom kun je hier kijken, en voor bladen is dit ook wel interressant :)
 
Een maand geleden had ik mijn lama besteld. Toen ik hem binnenkreeg bleek dat de accu kapot was. Na deze terug gestuurd te hebben kreeg ik een nieuwe. Toen bleek dat er een servo van de helicopter kapot was. Toen weer heel de helicopter terug opgestuurd. Na 2 weken was hij gemaakt en kreeg ik hem eindelijk binnen. Na deze vele tegenslagen en problemen kon ik vandaag eindelijk vliegen. Jammergenoeg is tijdens het leren vliegen door een flauwe achterwaardse manouvre de staart afgebroken. Even zag ik het niet meer zitten met het rc vliegen. Maar ik zou toch nog graag één allerlaatste poging willen wagen om weer te kunnen vliegen.

Als je denkt dat de lama v3 een goedkope helicopter is dan heb je het mis. Er komen nog tal van kosten bij kijken. Bijvoorbeeld een 2e accu want anders kan je maar een kleine 10 min. vliegen. Ook is het echt nodig om de extreme blades erbij te nemen. Als ik deze blades niet had waren de bijgeleverde blades allang kapot. De staart is ook van dat poppenspul dat bij het minste of geringste kapot gaat. Ik denk goedkoop = duurkoop.

Zou iemand mij a.u.b. kunnen helpen met nieuwe moed inspreken om het rc vliegen weer op te pakken. Ik zoek een buigzame 'onbreekbare' staart voor de lama V3.

Alvast bedankt voor jullie hulp....

Grt. een hopeloze rc vlieger

Niet opgeven hoor,

Elke hobbie kost geld en dat moet je je ook gerealiseerd hebben toen je aan deze hobbie begon.

Het blijft niet bij een eerste investering. Een voetballer heeft ook om de zoveel tijd nieuwe schoenen nodig, bij een tennisser komt daar ook nog eens een nieuw racket bij. En ga eens golfen... alleen het lidmaatschap van een club kost al een vermogen per jaar.

En een modelbouwer....... tja die kost het onderdelen en die zijn voor een coax gelukkig lekker goedkoop. En na een tijdje wil die modelbouwer een betere heli en die is weer duurder.

Ik ben al 35 jaar bezig met deze hobbie, brandstof vliegtuig, brandstof auto, sleepboot (was duurste project, een Smit Nederland) , zweefvliegtuigen (2x), electro auto en sinds vorig jaar electro heli's (welke??? : zie mijn onderschrift). Ik heb nog niet eerder zoveel geld aan spareparts uitgegeven dan bij het vliegen met helies (de rest van mijn niet-heli modellen ging eigenlijk niet stuk, dus daar bleven de kosten gelijk aan de aanschafkosten).

Voldoende info om de draad toch weer op te pakken.....???? Het blijft een fascinerende hobbie.

Groeten,

Paul
 
Ik heb nog geen crashes gemaakt, ik heb alleen een nieuw landingsgestel nodig omdat ik het baterij bakje eraf had gebroken, maar volhouden jongen ! Die xtreme staart is en heeeeel felxibel heb ik gezien op youtube
 
Goedzo ! Vooral doorgaan ! Blijf oefenen, probeer alles aan de kant te schuiven wat in de weg staat !
 
Back
Top