Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Net m'n Lama V3 besteld, na een paar maanden heerlijk geklooid te hebben met een Picooz (mwah), 2x Mosquito (super leuk ding voor 2 tientjes!) en een vaag Chinees 15E choppertje (met een onwijs sterke motor en krachtige cell = lachen!).

Kan eigenlijk niet wachten tot hij binnen is. Binnenkort komt er een dag dat ik op een zaterdag in het WTC moet werken, misschien neem ik 'm dan wel mee om ff in de lobby te vliegen. :P Oh, ik besef me nu dat ik in mei ook een week in een lege Rai rondslenter.....dat wordt lachen!

Ik kom vast nog wel terug in dit topic met vragen en/of ervaringen.
Cheers!

Veel succes, ik heb net een blade cx2 gekocht en ik zit op internaat en daar zijn 3 sporthallen met 20meter hoogte en 150meter lang :D

Heb 'm binnen hoor! Wijs ding zeg, maar ik heb nu al door dat het goed is om met zoiets te beginnen. Is nog een hele kluif om 'm onder controle te houden! :mrgreen:

Naja, lekker een beetje klooien is nooit weg natuurlijk. Vond alleen dat ie aardig getrimt moest worden, hij calibreert toch? Of heeft dat niets met trimmen te maken?

Oh, en de Lama zelf kan niet uitgezet worden?
Sorry voor het hoge n00b niveau mensen!
:rolleyes:

Nee je moet hem zelf calibreren, kapje eraf met kleine schroevendraaiertje en dan als de neus naar rechts gaan en de staart naar links moet de propertional naar rechts, en anders om moetie propertional naar links

Thanks, hij is inderdaad pas mooi stabiel als ie wat hoger vliegt. Ben nu als de dood dat ik 'm meteen crash! :evil: Ga nu een Lipo opladen...

Zelf caliberen doe ik nog maar even niet, ik ga me eerst wat meer in de materie verdiepen. Je weet hoe het gaat, niet eerst de softdog gebruiken, nee meteen vliegen. Ik hoop maar dat ik me kan inhouden. :rolleyes:

Het probleem met Heli's is dat bij schrik je automatisch het gas dicht doet. En raar maar waar dan heb je dus ineens een baksteen die je probeert te besturen :). Moraal leer je aan om je te beheersen en het gas erop te houden, alleen dan kun je hem besturen.

Ook al was ik soms 30 cm van de grond, ik kwam te dicht bij de muur en hij vielals een bkasteen.. Dus blijf vliegen en probeer hem nooit weg te laten drijven want meestal is het dan ietsje te laat

Hahaha, de baksteentheorie werd me al snel duidelijk! Gelukkig heb ik veel gespeeld met hele kleine helicoptertjes, dus voor m'n gevoel begreep ik in de basis wat ik moest doen met die Lama. Hij reageert erg snel en fel, misschien omdat ik de 2.4G versie heb gekocht (?)....is ff wennen, m'n hart klopt in m'n keel, hahaha!

Heel erg cool allemaal, dit weekend maak ik wat meer vlieguren, kan amper wachten! :)

De 2,4 ghz versie heeft niks met de felheid te maken, je moet je gain helemaal naar links zetten

Volgens mij was ik het die schichtig reageerde, door de zenuwen! :)
Gaat nu al een stuk soepeler, kan stiekem niet wachten om eens buiten te vliegen...of in een grote hal oid. Ik durf thuis namelijk niet teveel te manouvreren. Ik hoover iig lekker en zweef een beetje het huis door.

Ik overweeg om ook maar eens een Lama v3 te kopen. Nu heb ik een Aztech Helex maar daarvan breken de pootjes al bij een hele lichte stuiter, ben het inmiddels spuugzat om steeds het onderstel te vervangen.

Welke upgrades zouden jullie mij aanraden om een Lama v3 zo degelijk te maken dat ik wat beginnersfouten kan maken zonder dat er gelijk wat afbreekt?

- Extreme rotorbladen
- ??

Ik heb een standaard lama, maar verbaas me eigenlijk een beetje over sommige klachten van mensen op fora. Lama vliegt niet vooruit, blijft niet hoveren, is niet te trimmen, bij een lichte crash moet je veel onderdelen meteen al vervangen, maar ik heb daar eigenlijk tot nu toe helemaal geen last van gehad.

Ik ben wel erg voorzichtig, maar heb ook wel een metalen stoelpootje geraakt en een keer niet geheel zachtzinnig geland ed. Ook op internet (youtube) zie ik Lama's crashen die daarna weer vrolijk verder vliegen. Dus als je een beetje rustig aan doet is er niets aan de hand. Natuurlijk heb ik wel putjes in de rotorbladen, en wat kleine afgebroken blad-stukjes (heeft bij mij geen effect op de controle).

Ik denk dat de meest voor de hand liggende upgrades idd. de extrema blades, en de alluminium onderdelen (Swashplate + Central Hub & Shaft Set, misschien zo'n flexibele staart). Verder zijn de opties om te verstevigen volgens mij beperkt.

Misschien ben ik wat snel met m'n oordeel, maar nogmaals, ik ben redelijk verbaasd over de stevigheid. (hoop niet dat mijn positive oordeel later onterecht blijkt, hahahaha!)

Ik heb een standaard lama, maar verbaas me eigenlijk een beetje over sommige klachten van mensen op fora. Lama vliegt niet vooruit, blijft niet hoveren, is niet te trimmen, bij een lichte crash moet je veel onderdelen meteen al vervangen, maar ik heb daar eigenlijk tot nu toe helemaal geen last van gehad.

Ik ben wel erg voorzichtig, maar heb ook wel een metalen stoelpootje geraakt en een keer niet geheel zachtzinnig geland ed. Ook op internet (youtube) zie ik Lama's crashen die daarna weer vrolijk verder vliegen. Dus als je een beetje rustig aan doet is er niets aan de hand. Natuurlijk heb ik wel putjes in de rotorbladen, en wat kleine afgebroken blad-stukjes (heeft bij mij geen effect op de controle).

Ik denk dat de meest voor de hand liggende upgrades idd. de extrema blades, en de alluminium onderdelen (Swashplate + Central Hub & Shaft Set, misschien zo'n flexibele staart). Verder zijn de opties om te verstevigen volgens mij beperkt.

Misschien ben ik wat snel met m'n oordeel, maar nogmaals, ik ben redelijk verbaasd over de stevigheid. (hoop niet dat mijn positive oordeel later onterecht blijkt, hahahaha!)

Ik ben al 3 keer van 2 meter hoogte gevallen, schade: 1 keer een onderstel dat ik gelukkig die dag had gekregen :O

Alleen wil mijn lama v3 bij de 'goede' afstelling vreselijk tillen, ik word moedeloos om hem telkens af te stellen, ik kan ook maar een paar minuten per accu afstellen omdat de accu's propvol moeten zijn :P

Heb na veel twijfelen toch maar een E-sky Lama v3 besteld!

Had bij een vriend van mij met een rc helicopter gevlogen, en vond het zo leuk dat ik er zelf ook een wou hebben!
Als het goed is krijg ik hem morgen binnen, en dan ga ik eerst maar eens flink oefenen.
Ik heb ook eens gekeken voor een crash bestendige staart, dit lijkt me wel makkelijk omdat de staart volgens mij best gevoelig is voor crashes.
Alleen bij de productinformatie van die staart stond bij dat het inclusief motor was, maar wat bedoelen ze daar dan mee? Want bij de standaard staart zie ik zo'n motor niet zitten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is een plastic ding op de staart wat een motor geluid maakt door de wind. Maar wat maakt het uit als je staart breekt?

Is een plastic ding op de staart wat een motor geluid maakt door de wind. Maar wat maakt het uit als je staart breekt?

Ik koop zo'n staart als die ooit kapot is, maar ik dacht dat het misschien wel een goed idee was om hem te kopen, zodat de staart niet snel kapot gaat. Maar ik kan niet wachten totdat ik mijn Lama v3 eindelijk heb:) Is het wel een goede helicopter? Kun je er ook goed met buiten vliegen (bij weinig wind dan?)

Helaas buitenvliegen is enkel mogelijk wanneer het echt zo goed als windstil is. Dit geld voor alle coaxiaal heli's maar daar staat tegenover dat ze(voor een heli tenminste) erg gemakkelijk vliegen :)

Hmm jammer dat ze alleen buiten kunnen vliegen als het wind stil is:( Maar is de E-sky lama v3 wel een goede keuze voor beginners? Want ik heb hiervoor nog nooit een rc heli gehad.

Iedereen zegt dat je er niet mee kan buitenvliegen, ik zeg jawel dat kan, alleen bij windkracht 5 (?) zal hij hetzelfde reageren als dat hij in zijn grondeffect zit. Hij zal dus heel hard wegdrijven en oncontroleerbaar zijn. Mits je hem perfect afstelt kun je er in kamers van 2x2 mee vliegen.

Back