het grote ral kleuren topic!

main_picture1.jpg

dit is motip 04044 metallic blauw

heb ik nog niet gedaan markioo, maar denk probeer het eerst hier!
dus als iemand de codes van weeda (rood en zilver) weet, heel graag!

hallo jordi
weeda dubbeldam
rood = akzo fln3531
www.qnetonline.nl
typ land in en je ziet alle bedrijven en hun kleuren,
het zilver zal ik nog even opzoeken,mn scherm werd zwart shit grrr
maar ik heb ook mn liebherr kleurencodes daar gevonden,:D:D:D
mvg markioo

hallo markioo,

ik kan nergens een kleurwaaier of afbeelding vinden van het kleurnummer wat je op geeft.
ik hoop dat iemand een voorbeeld heeft van de kleur.
in ieder geval bedankt voor het zoeken!

akzo is professionele autolak kleur code.
even bij .... spuitbedrijf in mijdrecht gaan ... *ben de naam kwijt wie helpt... spuiten ook de wagens voor de grote beurt destijds.

welke codering staat er op jou kleurenwaaier?
wil je die woensdag even mee nemen? wellicht kan ik er de kleur zilver uit halen en een andere kleur rood?!

ik heb alleen ral kleuren. je kan beter de verfwaaier van motip ergens opzoeken.

ral heb je niet heel veel aan voor spuitbussen.

Daar zat ik al aan te denken , maar gelukkig hebben ze vandaag op m'n tweede mail gereageerd!

Theo Pouw blauw is RAL 5017 :-)

Groet,
Marcel

Heb je ook Ral nummers betreft Boerman Transport?

ik heb de sikkens nummers, maar zoek daar een ral kleur bij om aan te kunnen laten maken.

- groen fln 6271 sikkens;
- geel fln 1117 sikkens;
- wit fln 4179 sikkens.

Hoor of zie het graag.

groet sander

Hoi Bruderboer,

Als je de Sikkens kleuren al hebt kan je daarmee bij een goede verfhandel gewoon verf krijgen. Zij kunnen dit omnummeren naar Glasurit, De Beer of welk merk ze ook maar verkopen. Het Ral kleurenpalet is een standaardpalet wat maar een beperkt aantal kleuren bevat en lang niet alle kleuren zijn dus Ral kleuren.

Het is ook een misvatting dat dus elke kleur een Ralnummer heeft.

Je kan bij een goede verfhandel zelfs elke kleur van elke autofabrikant krijgen, hier hebben ze een database voor. Als ik bijvoorbeeld Daf beige voor een chassis van Daf wil hebben, weten zei al welke kleur ze moeten aanmaken, mijn Peugeot heeft kleur M4KQ Rouge lucifer, voor hun genoeg om te gaan mixen:D

Een autospuiter meet tegenwoordig de kleur, omdat door veroudering kleurverschil optreed, maar daar heb je bij nieuw spuitwerk natuurlijk geen last van.

Ik wil nog even reageren:
het is met de computer onmogelijk om exact een juiste ral kleur te zien (iedere monitor geeft immers de kleur ietwat anders weer). Daarom is het best om toch een waaier of dergerlijke te gebruiken en niet via de computer ral kleuren te bekijken en zo proberen te 'machen'. Uiteraard als een bedrijf je de ral gegevens heeft gegeven hebben zij gelijk ;)

mvg
Maarten

Hoi Maarten,

Zoals je in mijn eerdere posting heb kunnen lezen zijn niet alle kleuren RAL kleuren.
Jouw verhaal gaat dus ook op voor alle andere kleuren, dat zijn er namelijk veel meer als alleen de RAL.

Veel medeforummers hier, maar ook op andere fora blijven om RAL nummers vragen, terwijl ze de juiste nummers al hebben.

Overigens kan je bij de verfspeciaalzaak altijd even vragen of je een waaier kan meenemen, dit is vaak wel mogelijk.

Back