Het grote videobewerking topic

Ik gebruik altijd Moviemaker. heb daar vanaf het begin al geen problemen mee, en vreet tot nu toe nog ieder formaat:).
Wel een wat simpeler programma met beperkte functie's, maar ideaal om al wat materiaal te knippen en te plakken:).
Tijdens de windows updates zijn er laatst wat nieuwe functie's in het programma te gebruiken.

Hier ook Moviemaker voor het eenvoudige knipwerk en Pinnacle Studio 14 voor het uitgebreidere werk.

Met Moviemaker heb ik nog wel eens dat hij ineens met een fout afgesloten wordt, dus regelmatig saven.

Ik gebruik Magix. Gaat heel redelijk (zal aan mij liggen).
Want ik wil eigenlijk niet halve dagen aan een filmpje sleutelen. Daarom probeer ik maar wat.
Ik ben er wel achter dat als je filmpjes leuk wil maken, er heel wat energie in moet stoppen.

Taco.

Zelf gebruik ik of pinnacle studio HD 15 of tegenwoordig ook wel Corel videostudio.
Het voordeel van corel vind ik dat je standaard gewoon bijv 6 videolagen over elkaar kan zetten dat kan pinnacle niet zo gemakkelijk.

Het simpele knippen en plakken en inkorten gaat veruit het makkelijkste (lees het wijst zich vanzelf) met Pinacle Studio (15 HD).

Premiere en vegas is niet te doen....je knipt altijd het verkeerde...;)

Zo eentje heb ik nog liggen op zolder, compleet met film splicer en een projector. ;)
Van gietijzer, grote film cassettes erin, en een lawaai dat dat ding maakte!
Techniek van toen. ;) Leuke herinneringen aan.

Back