Het GWS F4U Corsair Topic.

*zwaai zwaai* Als je em niet meer wil, ik weet nog een goed thuis voor dat ding. :P Verzenden niet nodig. ;)

freak, is het mogelijk dat je wat fotos van beide kisten post ?
ik heb nl de originele gewist en nu heb ik er geen meer van die 2 :(

Op mijn site:
Air > Corsair. Daar staan dr iig al massa's van de corsair. :P Ook in grote resolutie.
Pictures > 2005-10-16 Field Day. Daar staan dr n paar van de ME109.

Whaha, srry, was ff snel tussen proefjes door op school ;) mijn hersens kunnen niet zo veel tegelijk he :D:P

Even wat leven in dit draadje brengen.

Ik heb net mijn Cosair van Gws binnen gekregen.
Nu heb ik alle spullen al klaar liggen om erin te zetten maar ben nog en beetje aan het twijfelen over de motor en de prop.
Ik heb een typhoon 6/20 1800Kv liggen en een Align 450L 1450Kv.
De align voelt zich prettig met een 10*6 op 3S en de Typhoon heeft een wat kleiner propje nodig op 3S,misschien iets van 7x4 ?
Maar aangezien de Cosair nogal een brede neus heeft, is de typhoon dan wel een goeie keuze met een kleinere prop ?

Wat zou de beste combo zijn voor dit toestel ?

René

Iets er tussen in zou het mooist zijn! Wat weegt die Align en is dat een binnenloper?

Zelf vlieg ik m'n GWS ME109 momenteel met een 1900 kv buitenloper van 45 gram (United Hobbies). Dit is een AXI-kloon en dat vliegt prima op 2S met een GWS 8x4,3 prop.
Ik heb juist dit motortje gekozen omdat ik nog een paar 2S-packs had liggen die ik wilde gebruiken.

De Align weegt 58 gram volgens opgave.
De Typhoon 6/20 weegt 43 gram.
Het zijn allebij buitenlopers.

Ik had de Align voorheen op mijn slowstick zitten met een 10x6 prop op 3S en dat ging als een raket.
Kan er ook een 9X6 op zetten. Werkt ook prima.
Maar zit een beetje met de neus van het toestel...is zo een grote prop wel mooi ? En is een 7" prop niet te klein ?
Anders gaat gewoon de 6/20 erop met een kleiner propje en wordt het gewoon testen.

Aangezien het allemaal piep is ben ik ook bang dat ik bij een te hoge snelheid het hele toestel uitelkaar trek in een bocht bijv.

René

Rene zei:
De Align weegt 58 gram volgens opgave.
De Typhoon 6/20 weegt 43 gram.
Het zijn allebij buitenlopers.

Ik had de Align voorheen op mijn slowstick zitten met een 10x6 prop op 3S en dat ging als een raket.
Kan er ook een 9X6 op zetten. Werkt ook prima.
Maar zit een beetje met de neus van het toestel...is zo een grote prop wel mooi ? En is een 7" prop niet te klein ?
Anders gaat gewoon de 6/20 erop met een kleiner propje en wordt het gewoon testen.

Aangezien het allemaal piep is ben ik ook bang dat ik bij een te hoge snelheid het hele toestel uitelkaar trek in een bocht bijv.

René

7" lijkt me wat aan de kleine kant, maar het kan mee vallen
8 a 9" lijkt me geen probleem; ik vlieg zelf ook met 8" en dat ziet er prima uit
probeer anders eens een 8" met een wat grotere spoed; zo kan je optimaal gebruik maken van het feit dat je eigenlijk een beetje te zware motor er in gaat zetten en kan je lekker zuinig op halfgas "cruisen" en volgas ballistisch
probeer wel even een beetje redelijke spinner te vinden; dan ga je gelijk een stukje rapper :lol:

Back