het,ik heb een nieuwe boot topic

Motor die jij hebt .. en de foto die je bij Xavier vondt ,
beide bij mij uit de werkplaats , cq .. ooit van mij geweest.
Achterplaat en omgebouwde Picco of OS carburateur dus óók.

Motor is een GP-I .. GP-II is de goudkop.

Nog erger .. dit is een serie I GP-I , (4 Boutjes) , serie II had er 6.
En idd .. tot de RS-serie is alles uitwisselbaar of aan te passen.
Enige uitzondering is de inlaatschijf.
Jouw motor heeft de inlaatschijf met de aangeschroefde meenemer ,
gaat die ooit kapot , is daar idd géén nieuw voor te vinden.
(Jaaaaaaaaaaaaa in mijn voorraad)
Maar de krukas kan omgebouwd worden naar het nwe systeem.

Die Evo2004 van Joffre Schipper is :
A : 'n Koopje .... nieuwe CMB kost 2 x zoveel.
B : Een beest van een motor vergeleken met de GP-I.
(als ik de bus overzet in jouw motor , en de poorten aanpas , is dat óók 'n beest hoor)

@ John :
Nee ... die nwe bus zit in een motor van jou , ik heb een 'leeg' huis.

@ Richard :
Nee ... dit is géén Prestwich-clone van je vader ,
er is écht nooit een Prestwich geweest met powerband.
Wel is deze pijp is een Prestwich-type .. met van Brakel specificatie.

@ Eddie :
Wil je svp NOOIT meer een ElSpeedy vergelijken met een JdH ?
Is niet te vergelijken ... eS is een geclonede JdH.
Maar wel een van Jaap's oudere versie's , en de ontwikkeling staat niet stil.
Kijk .. en ontwikkelwerk .. dáár hebben 'ze' géén kaas van gegeten.
En ... rustig wachten op die RCMK-twin ,
dat ze hun klanten gebruiken als test-piloten geeft niks ,
klachten worden altijd spoedig en afdoende verholpen ,
en de communicatie met Mr.Park loopt op rolletjes.
Bedenk maar dat je 2 RCMK-Twins kan kopen voor 1 MTC/Matho-Twin.
Wat de uitlaten daarvoor betreft .. ruim van te voren contact met mij opnemen ....... ,
het worden dan natuurlijk JdH/HX-specials .. ha ha
(oftewel ... QD-hotpipe in RVS met geintegreerde nademper)

Geloof dat ik nu wel genoeg op en aanmerkingen geschreven heb. :lol:

Laatst bewerkt:
Motor die jij hebt .. en de foto die je bij Xavier vondt ,
beide bij mij uit de werkplaats , cq .. ooit van mij geweest.
Achterplaat en omgebouwde Picco of OS carburateur dus óók.

Motor is een GP-I .. GP-II is de goudkop.

Nog erger .. dit is een serie I GP-I , (4 Boutjes) , serie II had er 6.
En idd .. tot de RS-serie is alles uitwisselbaar of aan te passen.
Enige uitzondering is de inlaatschijf.
Jouw motor heeft de inlaatschijf met de aangeschroefde meenemer ,
gaat die ooit kapot , is daar idd géén nieuw voor te vinden.
(Jaaaaaaaaaaaaa in mijn voorraad)
Maar de krukas kan omgebouwd worden naar het nwe systeem.

Die Evo2004 van Joffre Schipper is :
A : 'n Koopje .... nieuwe CMB kost 2 x zoveel.
B : Een beest van een motor vergeleken met de GP-I.
(als ik de bus overzet in jouw motor , en de poorten aanpas , is dat óók 'n beest hoor)

ik hoor het al, als ik verder wil upgraden of als er wat is ,moet ik bij jou wezen;) en wel bedankt de informatie,want hier heb ik wat aan:)
het is goed om te weten met welk spul je vaart en wat er nog mogelijk is,
ik ga voor eerst er nog even zo mee varen zoals die nu is omdat ik hem nog maar net heb,en mocht de motor in de soep draaien is de keus al snel gemaakt natuurlijk,maar als die het gewoon goed blijft doen zal upgraden of iets anders waarschijnlijk voor later zijn.en als het mogelijk is en de romp het aan kan komt er misschien nog eens een andere motor in die veel sterker is.ik denk dat ik dan ook wel bij nitro blijf ipv benzine,ik vlieg ook al jaren nitro met al mijn vliegtuigen en het bevalt me zeer goed,en ik zat ook al aan de nieuwe serie CMB te denken,maar dan de CMB 16,6cc 101RS (bijna 7 pk)
kost wel wat maar dan heb je volgens mij wel echt een beest van een motor in je stuurhut staan :cool: en mijn motorophanging die er nu in zit is dan ook gelijk pasklaar,en misschien als het dan nog verantwoord is kun je deze CMB 101RS motor ook nog wat modificeren voor me,want ik hou nou eenmaal van overpoweren:mrgreen:

Een echt goed getunde Zenoah (denk daarbij aan Scott Schneider) die goed is afgeregeld en met een goede uitlaat zal niet onderdoen aan een CMB .90. Echter zijn het verschillende soorten motoren.
Een licht lopende boot heeft niet veel koppel nodig om hard te gaan en zou met een CMB knikkende knieën opleveren.
Een zwaardere boot heeft meer aan koppel en zou dan met een goede Zenoah beter varen.

maar als je het je niet uitmaakt, gooi er een (HX Tuning) CMB in.. dat staat garant voor een goed lopende en snelle boot.

Over Over-Powered varen gesproken... Veel power is leuk, maar een ongeleid projectiel is een heel andere tak van sport. De SprintCat kan over de 100 en nog leuk varen, maar haal eerst nu met deze opzet het maximale er uit en ga daarna verder. Je zal zien dat je met dit set al heel veel lol gaat hebben ;)
Vergeet niet dat 80 op het water veel harder gaat dan 80 in de lucht... is heeeeeeel anders...

@Henk.
Er zaten bij de GP 2 setjes toch.. 1 er in en 1 losse (nwe), of is mijn dementie weer hoogtij aan het vieren :D:D:D

Laatst bewerkt:
PS: een Zenoah op de snelheid / krachten krijgen tov van een CMB vergt heel veel aanpassingen dat de motor heel zwak maakt (behuizing / cilinder set)
Een CMB loopt van zichzelf uit al hard. en slijt niet zo hard als een getunde Zenoah.
Wel is het zaak voor beide motoren om deze goed te onderhouden en tijdig de lagers etc te vervangen etc.

PS: een Zenoah op de snelheid / krachten krijgen tov van een CMB vergt heel veel aanpassingen dat de motor heel zwak maakt (behuizing / cilinder set)
Een CMB loopt van zichzelf uit al hard. en slijt niet zo hard als een getunde Zenoah.
Wel is het zaak voor beide motoren om deze goed te onderhouden en tijdig de lagers etc te vervangen etc.

daarom kies ik ook altijd liever voor een nitro motor.is meestal lichter in gewicht en heeft minder cc en aanpassingen nodig tov een benzine motor om aan meer vermogen te komen.nitro motoren klinken feller,draaien hogere toeren wat een iets mooier (race)geluid geeft,en met een flink percentage nitro erin blijft het mooi lopen en is het ook goed af te stellen,maar het kost alleen wat duurder in verbruik,ja dat wel,
(dan maar iets minder varen :mrgreen:)

Een goed getunede CMB heeft niet meer dan 5% nitro nodig.

Tot 20% als je gekke dingen met de timingen gaat doen ,
maar écht nodig is 't niet , plug-type 6 erin helpt al veel meer dan 10% extra nitro.

Back