Het kk quadcopter Topic

Ik heb mijn bestelling geplaatst.
Het is toch een tricopter geworden, want Jakub vond die het beste vliegen.
Beter zichtbaar in de lucht en yaw is veel agressiever waardoor de bochten beter gaan.

TRI002_0802.jpg

Dat je hem zo op kunt klappen vind ik ook wel een uitkomst trouwens. :p
Je schuift em zo in de paraplubak.

huh, nu snap ik het niet meer...:confused:
ik dacht dat je vier gyro's voor een quadcopter nodig had, één per regelaar. Waarom klopt dit niet en hoe moet je drie gyro's aan sluiten op de regelaars? Je houd zo toch altijd een plug van éen regelaar over.(ik heb het niet over een controller maar over losse gyro's)
alvast bedankt
stefan

De gyros moet je uit elkaar slopen en enkel de sensor in het bordje solderen.
De processor doet dan de rest.

Nog voor geïnteresseerden: Parrot Central Cross – AR.Drone Store
Kost haast niets...

Weet iemand eigenlijk waar je dat "Fiberglass" spul vandaan kunt halen? (Een goede webshop als het even kan)

Is en niemand die de ArduWiino en KKuk controller allebij had/heefd die mij kan zeggen welk de kleinste is?

Grts,

Het is mogelijk een Quad/tricopter te maken met losse gyro's, maar het is een beetje rommelig met al de draadjes, en je moet zorgen dat je een zender hebt die je helemaal kan instellen met mixers enz...

Het aansluiten:
je sluit de gyro's via hun draadje aan op de ontvanger, en je plugt het kabeltje van de ESC (dat normaal in de ontvanger gaat) in de gyro.

Grts,

ik heb het niet over de controller (bordje met sensor) maar over een systeem met gewoon lossen gyro's zoals hier word gebruikt:
Tricopter setup guide alleen dan met quadcopter.
of is dat sowieso niet mogelijk

Voor het geld van een 4e gyro en een bak kabeltjes kun je net zo goed zon controllertje nemen. ;)

En ze schijten bij mij net voor de deur bij hobbyking.
Gisteren waren de gyros en regelaars er nog, nu zijn ze weer op..

Een zender kopen buiten europa is trouwens ook geen aanrader.

Ik denk dat die zender wel goed is, als ik het goed heb heeft die ook een heli mode enz...

Ik weet niet of een Y kabel met drie gyro's werkt, misschien heb je dan ook nog een externe mixer nodig en al.
Het is jouw keus, maar met 4 gyro's is het al knap ingewikkeld om alle kanalen en kabeltjes juist te hebben met je zender etc.

Maar misschien weet iemand anders hier meer over, ik ben ook nog maar 15j hé. ;)

EDIT: Oeps, sven was eerder. Allez dan zijn we met twee...

hartelijk bedankt, je hebt hierbij dus toch 4 gyro's nodig, of kan je ook een y kabel gebruiken als je 3 gyro's wilt gebruiken?
En ik denk dat deze zender wel genoeg kan:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware))

Laatst bewerkt:
@ik ben ook nog maar 15j hé. :wink:
ik ook

@Een zender kopen buiten europa is trouwens ook geen aanrader.
het is toch zo dat als je bij de douane terecht komt, je voor minder dan €25,- niks extra hoeft te betalen.
Voor €25-€150 alleen btw en voor €150 + nog een extra bedrag, iets van 22 euro geloof ik.
in het slechtste geval zou het dan 19% meer kosten, = 65,45 dollar= 45.82 euro, nog steeds geen slechte prijs denk ik.
Nadeel is wel: hij is in backorder. Maar goed.

Laatst bewerkt:
Zo.. ik heb twee dagen dit draadje niet gelezen, effe bijpoten :D.

@Steef!!!: Die zenders zijn niet CE goedgekeurd. De douane neemt ze in beslag.

Haha, ja het gaat hier snel...

Ik heb hier zon heel goedkope 30$ 2.4ghz zender van HobbyKing liggen. Ik weet niet of die wel CE gekeurd is, maarja... (voor 30$ is de gok natuurlijk wel klijner.)
Eigenlijk intresseerde die Turnigy zender mij ook wel :p

Zo.. ik heb twee dagen dit draadje niet gelezen, effe bijpoten :D.

@Steef!!!: Die zenders zijn niet CE goedgekeurd. De douane neemt ze in beslag.

weet iemand misschien een soortgelijke zender(dezelfde kwaliteiten), niet al te duur +- €100,-
-heb een donker bruin vermoeden-

De Graupner mx-12 is 35mhz, maar wel in Europa (of in de locale winkel) te krijgen en het is toch ene goede zender (ook het bereik)

Anders de Spektrum dx-5e wel 2,4ghz!
Tip; als je die koopt zou ik de dure ontvanger die erbij zit verkopen en dan deze kopen HobbyKing Online R/C Hobby Store : OrangeRx Spektrum DSM2 Compatible 6Ch 2.4Ghz Receiver Dan maak je nog wat winst. ;)
Maar let wel op, deze heeft geen heli mix etc (geloof ik). De duurdere moddelen dan weer wel hé...

weet iemand misschien een soortgelijke zender(dezelfde kwaliteiten), niet al te duur +- €100,-
-heb een donker bruin vermoeden-

Gewoon een spotgoedkope 35Mhz zender kopen (2ehands) en er de hele RF module uit slopen.
Assan erin en hoppa, je vliegt met een scala aan kleine ontvangers van 15 euro.
Zo zijn er bij ons op de club al 4 aan de slag gegaan met modelbouw.

Lijkt mij ook leuk, maar de zender moet nog wel wat fatsoenlijke functies hebben niet?

Maar dit topic gaat niet over zenders, misschien beter als we wat on-topic gaan.

Gewoon een spotgoedkope 35Mhz zender kopen (2ehands) en er de hele RF module uit slopen.
Assan erin en hoppa, je vliegt met een scala aan kleine ontvangers van 15 euro.
Zo zijn er bij ons op de club al 4 aan de slag gegaan met modelbouw.

Goed dan brei ik wel even door op iets wat best belangrijk is. ;)
Waar vind je fatsoenlijke propeller paren "clockwise" en "counter clockwise"?

2 blads is een ramp om te vinden, 3 blads gaat al iets makkelijker maar de maatvoering is lastig.
Volgens natte vinger werk zou de formule van 2 naar 3 props 10% reductie in diameter moeten zijn.
Volgens Jakub zou de tricopter het fijn doen met 10x4.5 maar die zijn nergens te vinden.
Dus toen ben ik gaan zoeken en heb ik de HD9050 gevonden, een 3 blads 9x5 propeller.
Die zijn volop te vinden in bijde richtingen, maar zou dat zomaar gaan op een tricopter?
Tricopter met triprops... ;)

Back