Het kk quadcopter Topic

Ik zie toch echt ISP staan hoor.
Jah ik zie et op de tekening ook wel staan, ben niet scheel. ;)
Maar wat ik bedoel is dat het niet in de kit zit.

En inderdaad Emil, aan de hand daarvan heb ik mijn bordje kunnen maken.
Vooral dat schema vond ik erg handig.

Schema werd bij mij gewoon bijgeleverd in de kit. Geprint op een a4tje. Raar dat hij dat nu niet meer doet.

Dat schematje is wel degenlijk nodig, zelfs met filmpje. ;) Daarin verteld hij enkel sommige resistor waardes, wat je met de condensatoren moet doen verteld hij er niet bij.

Maargoed, mijn bouwpret is geeindigd in een suffe teleurstelling.. :puppydogeyes:
De servo plaat schroefjes blijken van het goedkoopste chinese klapkauwgum "metaal" te zijn, want bij 3 van de 4 schroefjes is er nog halverwegen het yaw scharnierblok al het kopje vanaf gedraaid. Ik heb het zelfs op video omdat ik bezig was een topdown timelapse video te maken.

Helaas moet die nu met een onderbreking want ik kan pas verder als ik nieuwe degenlijke schroefjes heb.

ps. Ja, in het filmpje mopperde ik in het engels. Als ik aan het bouwen ben dan denk ik alles in et engels. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmms heb hier bergen rvs, (F350 highlift) mischien maar meteen over op rvs, en zelfborgende rvs moertjes, met rvs onderleggertjes....

Zijn btw poolse schroeven he ?, geen hk ;)

...en het component "ISP" zit er ook niet bij.
ISP is ook geen component, maar de aansluitingen voor "In System Programming". Bij het printje van Jakub zijn die aansluitingen inderdaad niet uitbedraad op een stekkertje. Wil je nieuwe software in de microcontroller zetten, dan moet je het chippie er dus uithalen. Ik ben van plan zelf de aansluitingen voor ISP er nog op te maken.

En dan kun je het uploaden via usb of zo ?
Wat moet er EXACT nog bij aan componentjes??, Want dan dan haal ik dat en soldeer ik alles in ene keer...

Edit nog een betere video van het kkuk bordje,
geen idee of wij dezelfde versie hebben(quadframe.com) en componenten, maar duidelijk is deze wel...
[media=youtube]4O9J9OKJfzg[/media]

Dat schematje is wel degenlijk nodig, zelfs met filmpje. ;) Daarin verteld hij enkel sommige resistor waardes, wat je met de condensatoren moet doen verteld hij er niet bij.

Maargoed, mijn bouwpret is geeindigd in een suffe teleurstelling.. :puppydogeyes:
De servo plaat schroefjes blijken van het goedkoopste chinese klapkauwgum "metaal" te zijn, want bij 3 van de 4 schroefjes is er nog halverwegen het yaw scharnierblok al het kopje vanaf gedraaid. Ik heb het zelfs op video omdat ik bezig was een topdown timelapse video te maken.

Helaas moet die nu met een onderbreking want ik kan pas verder als ik nieuwe degenlijke schroefjes heb.

ps. Ja, in het filmpje mopperde ik in het engels. Als ik aan het bouwen ben dan denk ik alles in et engels. ;)

Joh, effe langs de LHS.... die hebben vast wel bruikbare (RVS) schroefjes!

En dan kun je het uploaden via usb of zo ?
Wat moet er EXACT nog bij aan componentjes??, Want dan dan haal ik dat en soldeer ik alles in ene keer...

Edit nog een betere video van het kkuk bordje,
geen idee of wij dezelfde versie hebben(quadframe.com) en componenten, maar duidelijk is deze wel...
4O9J9OKJfzg[/media] - kkmulticopter montering

"Demmonter gyroen fosiktig den henger lit fast sa ta det pent og pyntlig"
Ja hardstikke duidelijk joh! :rolling:
Bij de compentjes zet ie wel weer mooi de waardes erbij, dat werkt een stuk fijner idd. ;)

Joh, effe langs de LHS.... die hebben vast wel bruikbare (RVS) schroefjes!
Herinnner je je antwerpen nog? 10 euro voor 2 nylon schroefjes? :lol:

Vraagje.... Ben ik nou simpel aan het worden of klopt het schema niet helemaal Attachment browser: MultiWii_quadp2.jpg by kinderkram - RC Groups bij de ESC's.

Moet je ook de rode en zwarte draden welke uit de ESC komen die normaal naar je ontvanger gaan parallel gaan schakelen ?? Je hoeft toch maar 1 ESC aan te sluiten op je ontvanger en dan de witte draden van alle 4 op de Arduino. Of mis ik het plaatje even.

Kan ook hoor, ben aan vakantie toe.

PS.. kreeg gisteren mijn motoren, ESC's en props binnen.

Ik kan gaan bouwen !!!!

Naar mijn idee hoef je er maar 1 te gebruiken om voeding te geven aan de arduino en ontvanger.
Als je ze allen parallel aansluit kun je alleen maar problemen krijgen met spanningsverschillen tussen de verschillende esc's lijkt mij.

Ik heb vandaag een proef opstelling gemaakt en alles werkte goed met de originele NK, met mijn cloon NK werkte het niet naar behoren.

Ik ga hem eerst opbouwen met alleen de wmp.

ik zou 1x de arduino voeden van uit de bec en 1x de ontvanger uit de zelfde bec.
voor de rest heb je alleen de witte cq gele draad nodig

Naar mijn idee hoef je er maar 1 te gebruiken om voeding te geven aan de arduino en ontvanger.
Als je ze allen parallel aansluit kun je alleen maar problemen krijgen met spanningsverschillen tussen de verschillende esc's lijkt mij.

Ik heb vandaag een proef opstelling gemaakt en alles werkte goed met de originele NK, met mijn cloon NK werkte het niet naar behoren.

Ik ga hem eerst opbouwen met alleen de wmp.

Zie je wel ben niet helemaal achterlijk. Zat te denken aan 2 ESC's aan te sluiten. 1 op de arduino en 1 op de ontvanger, dit om de BEC van die ene niet teveel op zijn klote te geven.

Ga morgen de printplaten halen waar ik de armen op vast ga zetten. Volgende week de armen boren. Laatste kleine grut halen en dan bouwen. Zit alleen nog te verzinnen hoe ik in godsnaam 4 ESC's parallel kan zetten wat er ook nog een beetje uitziet en makkelijk te bouwen is.....

Heb je een foto van je proefopstelling ??

Ik had ook alles op een bec maar dat gaf bij mij problemen,elke keer viel de regelaar uit de voor de stroom voorziening zorgde ik heb nu alle vier de regelaars met de bec aan gesloten.ik weet nog niet of het probleem nu over is wand ik heb nog niet kunnen vliegen.

*gooit met popcorn* Terug naar je eigen topic jullie, deze is voor de K.KUK controller. ;)

En hier heb jij de emmer :mrgreen: ..... Zat hier voordat de topic veranderde naar dat K.KK gedoe. Maarreh... goed joh.. Ik stap wel over. :(

Laatst bewerkt:
Back