Het koningslied.....

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door wilbert.v/d.berg, 19 apr 2013.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Helemaal mee eens.

    Ook helemaal mee eens.
    En na 4 maten van het "lied" gehoord te hebben heb ik snel de radio op een andere zender gezet. Verder zal ik geen woorden aan besteden.
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou.... dit waren er anders 34.... ;)

    Groet, Bert
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    't Is gewoon jatwerk van die Ewbank.

    Het klonk ook al zo bekend.....:rolleyes:

    En dan die toon van Bela's RB-75....:thumbsup: Gibson rules!
    De Dobro van Jerry Douglas (3':04") mag er ook zijn.:cool:

    D'r zijn ook nederlanders die best wel leuk spelen, maar die bewaren hun componeerkunsten liever voor wat leukers dan zo'n massaproject.
    Neem nou bijvoorbeeld zo'n gast die hier wat aanrommelt met met z'n RB-1 in de volgende sessie:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Je speelt een heel leuke riedel Banjo, Bruno!
    Maar of dát nu het koningslied moet worden....

    Groet, Bert
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dank je! :oops:
    Maar als ik het na biina 40 jaar :schrik: nog steeds niet kon dan zou ik me nu moeten schamen. :lol:
    De rode draad in mijn leven: Ik kan niet zonder muziek, maar ook niet zonder modelvliegen en 's winters zonder schaatsen is ook een no go, dus ik heb een wat volle agenda.....
    Ik zei toch ook al ;) dat ik dat een slecht idee zou vinden:
    Waarom laat ik in het midden.....:rolleyes:
     
  6. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik vond het liedje op die dag, op dat moment helemaal op zijn plek!

    Het is geen eeuwige klassieker, geen top40 hitparade knaller en geen superdance nummer maar dat is helemaal nooit de bedoeling geweest!
    Het gaf de sfeer van het moment voor mij mooi weer en ik schaam mij er bijna voor dat al die azijnzeikerds er zo'n theater van maken.

    We zeuren teveel in nederland! Ik betrap mijzelf er de laatste tijd steeds vaker op dat ik mee ga doen en dan denk ik terug aan mijn wereldomzwervende tijd op de koopvaardij, aan hoe ik met eigen ogen heb gezien hoe een groot deel van de wereldbevolking rond moet komen en hoe verschrikkelijk goed wij het hier in ons kikkerlandje hebben.
    Als er dan een hoop poeha gemaakt wordt over een liedje dat niet goed genoeg zou zijn dan denk ik "we hebben het gewoon veel te goed hier in nederland"
    We hoeven ons kennelijk niet druk te maken over eten, drinken, gezondheid, kinderen, opleiding, pensioen....nee.....we gaan doodsbedriegen sturen aan een liedjesschrijver omdat hij een liedje heeft geschreven dat niet bij iedereen in de gratie valt....oh boehoe!!

    Tijdens de zolderverbouwing heb ik een afspeellijstje op staan dat varieerd van Status Quo, Led Zeppelin, Deep Purple, Meatloaf, Flogging Molly en Queen tot Janis Joplin, Elvis, The Beatles, The Rolling Stones, Johnny Cash en zelfs heel wat van The Dubliners en John Denver.
    Daar komt echt het koningslied niet tussen, ik heb ook echt niet de illusie dat heel Nederland op mijn afwijkende muzieksmaak zit te wachten, maar nogmaals: Ik vond het lied tijdens die ceremonie helemaal op zijn plaats!

    Ze hadden het alleen niet eerder uit moeten geven en al die boomknuffellende, verberter-de-wereld-koop-een-kern/kolenenergiegestookteauto rijdende mafketels alle tijd te geven om het even lekker helemaal de grond in te boren voordat je het in de bedoelde context hebt kunnen horen!

    Bah!.....wat schaam ik mij soms om nederlander te zijn! (en nee......niet vanwege het lied maar vanwege het kinderachtige gezeur dat er omheen ontstaan is!)


    Justus

    p.s. dat 2de filmpje van bruno krijg ik kippenvel van....heerlijk!!
     

Deel Deze Pagina