Het maken van een zenderpult (vb:Futaba).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag je er eigenlijk eens komen gastvliegen? Af en toe ga ik er een kijkje nemen, maar heb er nog nooit iemand aangesproken.

Ik was op zoek naar een pult voor de Futaba 12Z en vind dat er een pult is voor de T14Mz. nl, Robbe 8398.
Voordat ik zelf ga knutselen kan iemand mij vertellen of deze ook past op de T12Mz ?

B.v.d. Gr. Henk

Ik denk het niet, maar heb zelf nooit een 12 in handen gehad. Bij de originele pult steken er 2 geveerde pinnen in de zender, ik verwacht niet dat die op dezelfde plek zitten...

Grt.

Hoi Alex, bedankt voor je antwoord. Op het oog lijkt de T12 dezelfde behuizing te hebbben als de T14 maar ik heb ze nooit naast elkaar gehad.

Gr. Henk

Je woont in Waalwijk, misschien heeft Dennis (hobbyin) de zenders liggen zodat je ze kunt vergelijken?

Grt.

kurt zei:
Mag je er eigenlijk eens komen gastvliegen? Af en toe ga ik er een kijkje nemen, maar heb er nog nooit iemand aangesproken.

No Problem

Je vraagt gewoon naar één van de beheersleden, met een korte briefing weet je de regels :wink:

HenkBoerboom zei:
Ik was op zoek naar een pult voor de Futaba 12Z en vind dat er een pult is voor de T14Mz. nl, Robbe 8398.
Voordat ik zelf ga knutselen kan iemand mij vertellen of deze ook past op de T12Mz ?

B.v.d. Gr. Henk

Gewoon even knutselen zoals Alexzzz, Nijsinkgj en Knife-edge gedaan hebben
Het resultaat alleen geeft je nog meer voldoening :wink:

knife-edge zei:
kurt zei:

No Problem

Je vraagt gewoon naar één van de beheersleden, met een korte briefing weet je de regels :wink:

Ik ga ook wel eens proberen af te komen hoe ver is het ongeveer rijden van aalst?

Die zwever(?) nam daar een mooie bocht tijdens die foto 8)

Toch maar even bij Robbe nagevraagd of de pult van de T14 past op de T12. Het antwoord was duidelijk, NEE, Robbe heeft voor de
T12 een eigen pult gemaakt. Bestel nummer 8408 en de prijs is vergelijkbaar met de prijs van de pult voor de T14.
Gr. Henk

Ook maar eens aan het knutselen geslagen :mrgreen:
Zie hier de mijne... toplaag bestaat uit 2x 3mm triplex op elkaar, waardoor de verzonken schroeven niet meer zichtbaar zijn.

Het wachten is nog even op de 34mm Gimbals

Foto-XPHEK7UP.jpg

Foto-8RJQXKQD.jpg

Foto-AUPXYTDX.jpg

Foto-FGBEZ7CR.jpg

Foto-43CE8ZXU.jpg

Foto-LCKO8DM8.jpg

JRC47122

Netjes!

Heb je wat detail foto's van hoe die twee grote 'bouten' het geheel bij elkaar houden, en wat zijn die 'bouten' eigenlijjk?

Netjes!

Heb je wat detail foto's van hoe die twee grote 'bouten' het geheel bij elkaar houden, en wat zijn die 'bouten' eigenlijjk?

Nou, om precies te zijn… het zijn geen bouten, maar 10mm holle aluminium (gordijn??) staven die je in verschillende diameters bij de bouwmarkt kunt kopen.

Vijf stuks van ongeveer 50mm houden de twee helften op afstand (deze hoogte is uiteraard zenderafhankelijk). De twee lange stukken steken vanaf de bovenzijde er doorheen en zijn enkel vanaf de onderzijde vastgezet. Het vastzetten gaat overigens vrij simpel door gebruik te maken van gewone pluggen… het is wel even zoeken welke schroeven daar het beste bijpassen.<O:p</O:p

Nou, om precies te zijn… het zijn geen bouten, maar 10mm holle aluminium (gordijn??) staven die je in verschillende diameters bij de bouwmarkt kunt kopen.

Vijf stuks van ongeveer 50mm houden de twee helften op afstand (deze hoogte is uiteraard zenderafhankelijk). De twee lange stukken steken vanaf de bovenzijde er doorheen en zijn enkel vanaf de onderzijde vastgezet. Het vastzetten gaat overigens vrij simpel door gebruik te maken van gewone pluggen… het is wel even zoeken welke schroeven daar het beste bijpassen.<O:p</O:p

Ok thanx... Dat moet lukken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back