Hallo mensen,
ik ben relatief nieuw hier en heb sinds een week naar volle tevredenheid mijn 2e rc-auto, en wel de Maverick Strada XT evo.
Ik ben een goede maand geleden begonnen met een Yellow Rc Dune Racer 1:12 brushed en kwam er al snel achter dat het een prima wagentje is maar dat die die bij echt bashen al snel slijt.
De plastic deeltjes daarbij braken her en der al af bij de lichtste botsingen en de outdrives waren al totaal ingeslagen na een paar ritjes.
Verder on topic:
Als ik het goed heb... correct me if i'm wrong... is/was er nog geen topic specifiek voor Maverick eigenaren, dus ben ik zo vrij geweest om er 1 te openen en mijn ervaringen te kunnen delen met (ze zullen er toch zijn?) lotgenoten
Ik heb hier op het forum rondgeneust naar een bashproof auto en kwam al snel terecht bij de stampede 4x4 VXL.
Echter toen ik bij de plaatselijke RC-'boer' binnen kwam praatte hij me van dat plan af en stelde een Maverick voor.
Zonder Traxxas te gaan beledigen op wat voor manier dan ook verdedigde hij hun huismerk en vertelde dat het tenslotte van HPI af komt en in dezelfde fabriek wordt gemaakt.
Het feit dat hij me liever een auto van 190 euro verkocht dan 1 van 530 was voor mij genoeg om de gok te wagen.
Afijn, meteen lipo's er in uiteraard want we gaan niet terug naar NIMH als je verder wil
Dat vond de motor dus niet zo heeeel fijn... Was me al voorspeld maar ik wou niet investeren in NIMH accu's daar ik toch op ten duur over wou naar een brushless set.
Daar hoefde ik dus niet lang op te wachten.... De motor werd elke run maar heter en heter en ik heb hem dus ook niet gespaard met het grotere plan in gedachten.
10 lipo's later van 4200 mAh 45C was de motor op en ging niet meer voor of achteruit
Jammer!
Ik weer naar de winkel en hun aanbevolen brushless setje er in gelepeld:
ESC: Lrp Spin Super Brushless sensored 9,5 turns/4300 kv
Motor: LRP Vektor k7 brushless sensored motor 10,5 t/3600 kv
Een stalen pinion geplaatst en nauwkeurig afgesteld op de spurgear, ESC gecalibreerd via de kinderlijk eenvoudige manual en gaan.
Allemamaggies wat gaat dat ding van de plek zeg nu!
Heel goed te controleren bij volgas vanaf stilstand en met de incidentele wheelie als de grip het toe laat met de huidige standaard bandjes (die geen lang leven hebben vanaf vandaag
)
Topsnelheid is ruim voldoende en zal ik nog een keer meten in de toekomst.
Filmpje volgt nog zodra ik 1 van de kids de camera kan overhandigen want 2 handen aan de controller is wel zo fijn
ESC en motor blijven goed op temperatuur en worden niet meer zo heet als de brushed versie.
De runtime ging ook meteen van 17 minuten brushed naar ruim 25 minuten brushless en het inkakken was lang niet zo aanwezig gezien de royale overcapaciteit aan POWEERRRRRR
Dat was het wel zo'n beetje, lang verhaal geworden toch nog
Ik hoop nog veel plezier te mogen beleven aan dit degelijke karretje (radslagen gaan erg goed
) en hoor graag wie er nog meer 1tje bezit.
gegroet! en nog een paar plaatjes van "good ol' blue'





ik ben relatief nieuw hier en heb sinds een week naar volle tevredenheid mijn 2e rc-auto, en wel de Maverick Strada XT evo.
Ik ben een goede maand geleden begonnen met een Yellow Rc Dune Racer 1:12 brushed en kwam er al snel achter dat het een prima wagentje is maar dat die die bij echt bashen al snel slijt.
De plastic deeltjes daarbij braken her en der al af bij de lichtste botsingen en de outdrives waren al totaal ingeslagen na een paar ritjes.
Verder on topic:
Als ik het goed heb... correct me if i'm wrong... is/was er nog geen topic specifiek voor Maverick eigenaren, dus ben ik zo vrij geweest om er 1 te openen en mijn ervaringen te kunnen delen met (ze zullen er toch zijn?) lotgenoten

Ik heb hier op het forum rondgeneust naar een bashproof auto en kwam al snel terecht bij de stampede 4x4 VXL.
Echter toen ik bij de plaatselijke RC-'boer' binnen kwam praatte hij me van dat plan af en stelde een Maverick voor.
Zonder Traxxas te gaan beledigen op wat voor manier dan ook verdedigde hij hun huismerk en vertelde dat het tenslotte van HPI af komt en in dezelfde fabriek wordt gemaakt.
Het feit dat hij me liever een auto van 190 euro verkocht dan 1 van 530 was voor mij genoeg om de gok te wagen.
Afijn, meteen lipo's er in uiteraard want we gaan niet terug naar NIMH als je verder wil

Dat vond de motor dus niet zo heeeel fijn... Was me al voorspeld maar ik wou niet investeren in NIMH accu's daar ik toch op ten duur over wou naar een brushless set.
Daar hoefde ik dus niet lang op te wachten.... De motor werd elke run maar heter en heter en ik heb hem dus ook niet gespaard met het grotere plan in gedachten.
10 lipo's later van 4200 mAh 45C was de motor op en ging niet meer voor of achteruit

Jammer!

Ik weer naar de winkel en hun aanbevolen brushless setje er in gelepeld:
ESC: Lrp Spin Super Brushless sensored 9,5 turns/4300 kv
Motor: LRP Vektor k7 brushless sensored motor 10,5 t/3600 kv
Een stalen pinion geplaatst en nauwkeurig afgesteld op de spurgear, ESC gecalibreerd via de kinderlijk eenvoudige manual en gaan.

Allemamaggies wat gaat dat ding van de plek zeg nu!

Heel goed te controleren bij volgas vanaf stilstand en met de incidentele wheelie als de grip het toe laat met de huidige standaard bandjes (die geen lang leven hebben vanaf vandaag

Topsnelheid is ruim voldoende en zal ik nog een keer meten in de toekomst.
Filmpje volgt nog zodra ik 1 van de kids de camera kan overhandigen want 2 handen aan de controller is wel zo fijn

ESC en motor blijven goed op temperatuur en worden niet meer zo heet als de brushed versie.
De runtime ging ook meteen van 17 minuten brushed naar ruim 25 minuten brushless en het inkakken was lang niet zo aanwezig gezien de royale overcapaciteit aan POWEERRRRRR
Dat was het wel zo'n beetje, lang verhaal geworden toch nog

Ik hoop nog veel plezier te mogen beleven aan dit degelijke karretje (radslagen gaan erg goed

gegroet! en nog een paar plaatjes van "good ol' blue'




