Het Multiplex Twinstar 2 topic

hoi ik draai nu met 2 fietsbellen en de grote zwarte gunters die normaal bij de vertragingen zitten [multiplex]
dit zijn de silveren fietsbellen.en vliegt super .op 2 cellen .
em met 3 bijna vertikaal .
ik heb hem gekocht bij hubi-hutte sanders.
net over de grens bij boertange dicht bij de mercede,s testbaan .
hij heeft altijd de nieuwste leukste dingen eerst en goedkoop.
zeker zenders ed .
groeten wiebe

Hoi Wiebe,

klinkt leuk :) Ik ga in de Twinstar iets meer power stoppen, nl 2 zwarte fietsbellen opnieuw gewonden op zn LRK's. Das bij elkaar meer dan 300 watt met een 8*6APC dus dat wordt volgas lachen. Mogelijkheid bestaat ook dat ik de fietsbellen laat zoals ze zijn en met 11*8 props ga vliegen.
Dat heb ik ooit ook met de twinstar 1 gedaan en speed 400 vertraagd, twee 11*8 props...die leek verdorie wel een helikopter :)

@Pjotrrr: ik heb begrepen dat de kale versie ook leverbaar is, shamrock verkoopt em in ieder geval, 85 euro kaal. (als ik het blaadje mag geloven)

Nou de "kale" versie blijkt gewoon de normale versie, maar dan voor een iets goedkopere prijs :) Dit weekend de boel maar eens in elkaar knutselen.

Planck_Franck zei:
Nou de "kale" versie blijkt gewoon de normale versie, maar dan voor een iets goedkopere prijs :) Dit weekend de boel maar eens in elkaar knutselen.

hoi frank leuk dat je ook een twinstar 2 koopt.
hij vliegt echt geweldig.
met een e tech accu er in 2 cellen2400mah in de neus gepropt is hij iets staartlastig maar vliegt wel het beste op 1 meter hoog over het veld
accu 120 gram dacht ik .
en als het waait gewoon meer lipo,s of nicads er in .
ik moet er ook nog wielen onder zetten en dan sleepen met een robbe disco er achter ,moet makkelijk kunnen .
groeten wiebe.

Ik vlieg met 3s lipo's , misschien dat het zwaartepunt net goed komt.
Ik heb al gezien dat de fietsbellen er mooi inpassen met de "bellen" in de gondel. Wordt wel iets aanpassen van de motoren (de prop komt immers aan de andere kant van de as), ik plaats wel een foto-tje.

IK zoek nog wel een mooie paintscheme, de twinstar heeft wel iets weg van de twin-otter. Ik ga es even zoeken.

Ik dacht tot voor kort nog dat die twinstar 2 gemaakt was van styrofoam (omdattie zo spierwit is), maar pjotrrr attendeerde mij erop dat dit ding even taai is als mijn picojet combat. ;) Dus de weegschaal gaat nu n hele andere kant op bij et kiezen van mijn volgende toestel. Ik heb namenlijk zin in een keer een enorm toestel vergeleken met wat ik tot nu toe heb gehad. Zon Twinstar 2 lijkt me daarom een goede optie, want nu ook de stevige brushless optie niet meer een rib uit je lijf kost, is het eigenlijk alleen de accu nog die de boel kan verstieren.

Dus wat voor accu zou ik nodig hebben om minstens 10 minuten lekker te kunnen vliegen met een stel fietsbellen?

En de fietsbel mooi verstoppen in de gondel lijkt me een pracht idee, Franck! Ik ben benieuwd!

Ik zou beginnen met 2200 3s lipo's (bijv. van rc technics) en standaard fietsbellen (zwart of chroom maakt uiteindelijk niet zooooo veel uit...wel passende props gebruiken).

Daarna kijken wat je kan proppen tot zeg 200 watt (20A max). Ik denk dat 7*6 op een chromen fietsbel met 3s 2200 aardig in de buurt zit. GEbruik je de zwarte fietsbel gebruik dan 10*8 oid)
Een beetje gedoseerd gassen en je haalt 10 minuten wel.

Zon 2200 pack heb ik al liggen. :P En ik heb toevallig net 2 chrome fietsbellen besteld. :D

Wat voor prestaties krijg je dan? Komt dat bakbeest lekker vlot vooruit? Ik vlieg mijn picojet van 650gram met 1 fietsbel, die 2200 accu, en een 7x5 prop aardig strak rond, maar ik heb gelezen dat zon twinstar dik in de 1800gram zit?

Ben je gek. Ik kom op de weegschaal in onderdelen op 1100 gram oid. Die 1800 gram is vast berekend met nicads/NimH accu's
met ca. 200 watt aan fietsbellen wordt het een vrij levendige twinstar. (al zal het misschien niet vertikaal gaan)

Met de standaard speed 400's en 350 gram Nicads vliegt ie al lekker vlot (tenminste dat weet ik van de "I " versie) dus met meer power en minder gewicht ........

Ik gebruik overigens wel micro spullen (servo's ontvanger 6 gram pst)

Standaard zwarte fietsbel geeft met een 11*4,7 en 10.22v / 9.20A ca. 616g thrust alleen voor de twinstar iets te weinig propspeed lijkt me.

Ik heb net gepast, twee 11*7 apc's passen er nog net op. Die gaan zo'n 13 ampere per stuk trekken maar nu wel met voldoende propspeed. Met een beetje doseren moet deze setup wel te doen zijn.

Heb ik uiteindelijk toch weer een twinstar-helicopter :)

Ik maak zeker een paar foto's, de ombouw is niet zooo veel werk.

www.toddsmodels.com heeft mooie 8x8 vierblads props.....Zou met de zwarte fietsbel wel eens mooi kunnen werken ;)

Edit: GWS 9x7 drieblads is meer Twin Otter "schaal"

1100 gram is inderdaad niet veel! Das maar 600gram per motor, en die picojet moet t stellen met 1 fietsbel voor 650gram, en die gaat al aardig uit zn dak met een 7x5 prop. Dus ik kan goed geloven dat die TS2 met dubbele fietsbel EN nog eens grotere spoed zal vliegen als de loeiende brandweer. :D Compleet met geluid, als je et gas op 50% zet (mijn picojet begint dan te fluiten met zn motor. :P)

Ik denk wel dat 7x6 n beetje teveel is voor zon 2200 accu. Langer dan n minuut volgas gaat in ieder geval niet lukken denk ik.

Moet je dit zien: http://www.rcgroups.com/gallery/showphoto.php?photo=19712&nocache=1
Hij gaat al aardig vooruit in dat filmpje. En dat is nogmaar op standaard 400 motortjes! Je kunt er toch nog een hoop uit halen met zon vierkante vrachtkist zie ik. :P

En zon omgekeerde fietsbel ziet er denk ik inderdaad behoorlijk mooi uit. Net een 9 cilinder Pratt Whitney radiaal motor. :)

Video sneeuwstart:

http://www.modelspot.com/mpx/twinstar2.htm

06.%20transport%20onto%20the%20ice%20cap%20is%20via%20a%20Twin%20Otter%20plane%20(2005).JPG

TwinOtter8.jpg

okee iedereen .
fraek. de romp weegt 425 gram.
vleugels 220 gram 2 x 440 gram.
koolstof?? staaf voor in de vleugels 35 gram
dus ongeveer 900 gram samen.
zonder accu,s. maar dit kan nog veel beter .
ontvanger is nu een c19 alle motoren hebben goudstekkers.
dit kan ook gesoldeert worden.
de servo,s zijn 2xhs81 en 2 blauwe doorzichtige 15?gram dit kan ook beter.
maar voor het vervoer en ongelukje,s zou ik er toch wat redelijke servo,s in zetten.
niet dat je direkt een servo tandwiel stript als je tegen een deur aanloopt ed.
op 2 cellen is hij gewoon prima te vliegen .op 3 is hij echt snel op hoogte .
maar het is geen speed kist hij vliegt redelijk langzaam.
als je er snelheid in stopt moet je hem errug drukken
anders resulteerd dit in hoogte .
groeten wiebe .

Ik heb inmiddels een motor omgebouwd, de as moet nog wel wat ingekort worden en de wikkelingen moeten er nog op. IK wat wat oude zwarte fietsbellen doorgemeten. Ze vinden het duidelijk prettiger om wat meer toeren te maken (qua rendement). Ik wikkel de motoren LRK voor 7 en 8 inch props, rond een amperage van 10 a 12 bij 11 Volt

Ik heb een nieuwe as gebruikt en de twee standaard lagers vervangen door wat betere exemplaren. Tevens heb ik de stator op de draaibank gehad, je ziet bij deze wat goedkopere motoren dat de statorlaminaten nog wel eens ongelijk van maat zijn...das nu verholpen.

IMG_2541.JPG

Zo kan het ook, met beduidend minder werk :( Je moet dan wel een opvulstukje tussen motorhouder en plastic bevestiging maken.

IMG_2542.JPG

Of et motor kuipje halverwege afzagen en niet zover naar achteren lijmen? ;) Maar ik zie dat t een doodsimpel U bakje is, desnoods kun je daar een houten schotje in lijmen. Mischien kan de regelaar er mooi achter. ;) Lekker koel.

Enne, zou je zon vliegtuig stuk kunnen trekken in een duik? Wat ik wel heb gezien is dat de wing met een soort klikkertje vast klikt op de romp. Is dat wel stevig genoeg? Of is dat een klikker voor de cockpit kap?

Back