Het MX-16S instellingen topic

Laat ik het anders zeggen...je gaat naar servo-einstellungen, selecteert kanaal 6, zet het pijltje de andere kant op. Wat gebeurt er dan?
Hoi Arjan,

Weet ik ook niet, maar als we bij kanaal 1 de servo-reverse aanpassen, lopen beide woldklappen de andere kant op.

Ruud
Maar nog wel allebei een andere kant op?

En heb je wel 2QR 2WK gelecteert in het Grundeinstellungen menu?

Allemaal geprobeert en niks werkt.
Ruud
Sorry...maar dat kan echt niet. Als je het pijltje de andere kant op zet gaat de servo de andere kant op lopen. Weet je wel zeker dat je ze in 6 en 7 hebt zitten en niet toevallig op een y-kabel...?

Hoi Arjan,

Ja, ze zitten op 6 en 7 en er zt geen y-kabel tussen. We hebben er zelfs een y-kabel tussen gezet en dan is het resultaat hetzelfde.

Kun je in het kort aangeven wat je doet als je wolbklappen in de MX-16 programmeerd? Zet je mixers aan?

Kan het zijn dat de ontvanger niet goed is?

Met dank

Ruud

Het is gelukt :-), maar nu zitten mijn wolfklappen 45 graden omlaag bij remmen dicht. Los ik straks wel op na het vliegen, hoop ik.

Ruud

mooi zo. Maar wat heb je nu anders gedaan?
Om ze op neutraal te krijgen moet je het middenpunt verzetten. en dan de uitslag omhoog naar 0.

Hoi Arjan,

Ik ben helemaal opnieuw begonnen naar aanleiding van het volgende op RC Network

- Grundeinstellung:

Querruder/Wölbklappen: 2QR/2WK
Motor an K1: kein

- Flächenmischer:

Bremse->WK: +/-100%, je nach Laufrichtung der Servos.
Bremse->QR: +/-100%

Dat werkte dus, op het feit dat de wolbklappen nu 45 graden omlaagstaan als de gashendel helemaal naar boven staat.

We hadden Bremse->WK: +/-100% niet aanstaan.

Groet,

Ruud

Gas op een schakelaar én regelbaar. Gelukt!

Ik heb ook sinds een paar weken een MX-16s. Het is een heel andere zender dan een MX-12 zeg. Niets lijkt op elkaar.

Ik zat (zit?) met de volgende situatie:
- Ik wil het gas op Geber 7 (de draaiknop) hebben zodat ik het traploos kan regelen
- Ik ben linkshandig en heb bij het lanceren de zender in mijn rechterhand. Dan kun je dus niet bij de draaiknop 7 :(

Ik heb zitten zoeken naar een mogelijkheid om met een schakelaar de functie van deze draaiknop uit- en aan te kunnen zetten. Op die manier kan ik de draaiknop alvast op half gas zetten en inschakelen met schakelaar 1. Daarna kan ik het gas verder regelen met de draaiknop. Ik heb flink zitten zoeken maar niet gevonden. Je kunt de draaiknop niet via een mixer aan kanaal 8 koppelen en deze mixer via aan schakelaar aan- of uit zetten.

Ik heb nu een mixer gemaakt van kanaal 8 naar kanaal 8 die het signaal precies naar 0 zet. Deze mixer bedien ik via schakelaar 1 en zo kan ik het signaal van de draaiknop in- en uitschakelen. Dat werkt.

Iets zegt mij dat het eenvoudiger kan :confused:

Back