Het nieuwe leven van de husky en het einde van deze kist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou daar ook niet nerveus van worden maar gewoon de onvanger op een koele plek leggen bij mij was hij trouwens nooit warm.
De tunnel kon lekker doorwaaien want aan de achterkant zat een gat van 8 cm doorsnede.
De romp zelf was wit en mijn ontvanger lag op de bodem
Warmer als 40 graden is het er bij mij zeker niet geweest.
En later helemaal al niet meer want toen zat er nog balsa om de pijp, en ik voelde amper dat hij warm was.

ik heb 1 aileron servo kapot, de rest is nog heel

Wat is daaraan kapot ??

De vleugels lagen er namelijk nogal ongeschonden bij. 2,4 laat geen storingen zien, het werkt, of niet. Stuurpulsen vlak voor moment van crash kunnen dus ook vanuit dit systeem komen om de juiste failsave positie in te nemen.
Het is wel gevoelig voor spanningsdipjes, dan gaat het steeds opnieuw opstarten en heb je secondenlang geen controle, dus failsave.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Laatst bewerkt:
de tandwielen.

de vleugels lijken heel. maar schijn bedriegt, ik zal vanavond thuis wel een foto maken en plaatsen.

Ik zou dat eerder andersom redeneren. Op de foto's die je al gepost hebt, is duidelijk te zien dat het toestel een forse klap gemaakt heeft. Uit je verhaal maak ik op dat hij 'nose-down' op dat dak terecht gekomen is.

Een aileron hoeft helemaal niet perse iets te raken, om de tandwielen van een servo te strippen. Zuiver de klap op het dak kan al zo'n impulsmoment gegeven hebben dat het voldoende was om de servo te strippen.

Het feit dat de tandwielen gestript zijn, bewijst wel dat de servo op dat moment nog wel bekrachtigd was.

Lastig, lastig..

Servo strippen kan makkelijk tijdens vlucht, ik spreek uit ervaring.
Gevolg is een zoemend servomotortje en een uitval van de desbetreffende functie.

Het kan ook anders verlopen, dat de servo zoveel energie gaat vreten dat de BEC er de brui aangeeft.

Ik denk eerder aan zoiets, succes in elk geval !

ik denk niet dat dat het geval is. want hij functioneerde nog in de vlucht ook in de laatste bocht.

de servo is door de klap kapot gegaan vermoed ik toch echt want die servo lag ook naast het model.

Als jij die foto,s weer in je album plaatst zijn ze ook weer te zien .

Die van Raymon staan er toch ook nog allemaal . ;)

Foto,s die je in draadjes plaatst moet je in je album laten , alleen daar zijn ze opgeslagen .

Mvg Johan

Deze en van andere belangrijke draadjes heb ik zeker niet weggehaald.
Ik ben niet voor niets gestopt met uitgebreide draadjes te maken.
Ze verdwijnen (op een paar draadjes na die ik zelf geleegd heb vanzelf)
Wat mij betreft mogen alle draadjes ouder dan 3 jaar dan helemaal van het forum verwijderd worden.
Maar goed daar gaat het draadje hier niet over.

Deze is in iedergeval ook weer om zeep geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back