Het Parkzone P 51 Mustang draadje...

Ja dat kan ook, ik heb een plaatje balsa in de romp gelijmd met daar een klitteband bandje aan vast. Is dat nix?
 
Vandaag de mustang weer uitgelaten op zuidbroek. De stevige wind was geen probleem en zorgde voor wat extra speed. Blijft mijns inziens toch verre weg het beste PZ toestel.

Gr Jerry
 
hallo mede mustang vliegers.

ik ben sinds gister ook in het bezit vd pz mustang.
wat een prachtig vliegtuig he.

na jaren van zwevers en cessna's was het tijd voor een warbird.
gisterenavond (met de reuzel in niet nader te noemen lichaamsholtes) badend in het zweet van de zenuwen meteen 2 vluchten gemaakt.
in het verleden heb ik nl met bijna nog geen vlieg ervaring meteen een mitsubischi zero in de prak gevlogen.
vandaar dat het even erg spannend was.

gelukkig pakte het goed uit.
wat betreft het cog punt heb ik echter een vraag.
ik heb net het pz mustang draadje doorgelezen,en hier lees ik dat ik de mustang op zn kop moet houden en dan de 2 ovaaltjes als referentie pakken?.

klopt dat wel?,ik heb nl het vermoeden dat bij mij het cog punt net niet goed is,hij zit nl constant in een dalende lijn,en moet dus volop up geven om hem horizontaal te laten vliegen.(alles is al wel getrimd,zender aan en alles op 0 gezet).

alvast bedankt vd evt suggesties,gr patrick
 
Als je vol up moet geven dan is er iets niet goed. Je moet alleen zorgen dat je niet te langzaam gaat vliegen. Even de uitslagen en CG controleren volgens je boekje.
 
Spinner op Mustang

Goedemiddag allemaal,

Sinds een maand of twee ben ik ook in het bezit van de P51D BL.
Wat een fijn toestelletje om mee te vliegen zeg.
Nou heb ik gisteravond tijdens de landing mijn prop beschadigd en deze reeds vervangen door een nieuwe.
Alleen nu heb ik ruzie met het bovenste kapje van de spinner(degene die op het andere deel moet klikken die op de as van de motor vastzit).

Met geen mogelijkheid dat bovenste kapje erop te krijgen.
Heb net ook al met mijn duim een gat in het motorbeschermkapje gedrukt maar de spinner wil er niet op.

Iemand tips??

Deze meneer op youtube heeft er ook last van.....(vanaf 7:30 tot einde filmpje)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die spinner is idd een crime om er op te zetten. 1 ding waar je op moet letten. In de spinner zit een inkeping, het dopje past er maar op 1 manier op! Eenmaal goed uitgelijnt moet het kunnen, maar je bent wel ff bezig....
 
Dank voor de reactie's.

@srs, dat van die inkepingen had ik niet gezien.
Heb alles weer gedemonteerd en een aantal kleine braampjes die op de kunststofring zaten weggevijld op de tafel gaat hij nu wel in elkaar zal zo proberen de boel weer op de as in elkaar te krijgen.

@Johan. deze behoort niet gelijmd te worden daar de moer voor de prop erachter zit.
Word lastig demonteren als er wat met de prop is en de boel zit stevig in elkaar gelijmd.

Beide heren bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Groet Kees
 
Deze moet zeker niet gelijmt worden Het zijn die uitsparingen die goed moeten zitten! Als die niet recht tegenover elkaar zitten krijg je dat ding er echt niet op...
 
Pff, wat een gedoe zeg met die rare spinner....maar hij zit erop.

Heb hem aan 1 zijde met sterke tape vastgeplakt zodat de spinner achter de kunststof rand bleef hangen(gleed er constant af).
Daarna kon ik de andere helft achter de rand vastklemmen.
Dus nu geen props meer slopen dan kan die spinner mooi blijven zitten :)

Groet Kees
 
Hallo allemaal.
Ik vlieg sinds een weekje weer met een heuse Parkzone P51D Mustang.
Heb er voorheen al eentje van gehad maar met dat toestel helaas een Mid-Air gehad met een RC Helikopter waardoor er weinig van over bleef.
Sinds kort dus weer een Mustang in de hangar en vind het een zeer prettig vliegend toestel.
Heb de versie als Bare Bone zijnde dus een lege romp gehaald via een site in Duitsland.
Daar mijn eigen keuze set up in gebouwd:
- Turnigy 1450KV Brushless Outrunner met stock prop
- HiModel 60A regelaar
- TowerPro MG90 servo's op de Ailerons
- Turnigy MG90 op rudder
- Een iets sterkere Turnigy metal gear/digitale servo op de Elevator
- Orange ontvanger met satteliet
- Turnigy 3S 2200Mah 40-50C Lipo pack

Toestel heeft inmiddels al de nodige vluchtjes achter haar kiezen en wat is en blijft het toch een fijn toestel om van te genieten.
Met dat extra vermogen in het voorronder welliswaar dorstiger dan een Mustang met stock set up maar wel meer fun om ook mee te kunnen knallen. ( eindeloos vertikaal )
3 andere wildvliegmaatjes op het veld vliegen er ook mee.
Allemaal hebben ze hun Parkzone Mustang ook opgekrikt met een snelle set up.
Tegenwoordig vliegen er dus 4 van deze machtige Mustangs rond op het veld.
Vanmiddag voor de eerste keer alle 4 Mustangs tegelijk Airborn laten en dan maar flink genieten van het vliegen in formatie en deze kisten op lage Fly By's langs te zien jakkeren.
Vr Gr D
 
Lang geleden dat er wat actie was op dit draadje.

Was weer mooi vandaag met de 4 mustangs tegelijk in de lucht, lekker knallen en soms rakelings langs elkaar. Geen mid-airs, maar ben benieuwd hoelang dat goed gaat!

Gr Jerry
 
Dit Topic was dik de moeite waard om weer leven in te blazen vandaar dat ik dat maar gedaan heb.
En de Parkzone P51D Mustang is het ook driedubbeldik de moeite waard om over te schrijven.
Was afgelopen middag inderdaad een zeer vermakelijke vliegsessie.
Dat zie je niet vaak 4 van zulke Mustangs achter elkaar aan vliegend en het blijft een verdomd vet en machtig mooi gezicht.Om over het vette geluid nog maar te zwijgen als de Mustang vanaf groote hoogte naar beneden dendert in volle vaart.
Wordt ik op zulke momenten nog vrolijker van.Ha ha ha ha ha
Maar.......het is wel een beetje billenknijpen vind ik, want een foutje zit met 4 van zulke kisten tegelijk Airborn in een klein hoekje.
Volgende keer maar weer met z'n allen de lucht in Jerry en dan maar weer flink genieten.
Mijn Mustang vliegt helemaal toppie en heb vandaag bijna 15 stuks Lipo packs verstookt.Ha ha ha ha ha.
Op naar de volgende meeting.
Vr Gr D
 
Jaaaaa, hij was top vanmiddag! Zal natuurlijk een keer fout gaan, maar ja....plezier mag op zijn tijd best wat kosten. Hopelijk duurt dat nog ff.
Op naar de volgende knal sessie!

Groet,

Rob
 
ojee nog een mustang..

Na lang twijfelen of ik de rarebear of p51 ging aanschaffen ben ik overstag gegaan.


het is dus de mustang geworden :)
net besteld dus nog een paar dagen wachten op de postbezorger :(

als die binnen is zou ik het wel laten weten want ik denk dat ik vast wel wat tips kan gebruiken.

Groet,

Arthur
 
Van de Easystar II naar de Bixler II en nu dus naar de Parkzone P51. Ik heb een Bare Bone frame aangeschaft en daar mijn eigen setup in gezet. Ik gebruik de standaard propeller met de volgende de volgende ESC en motor:
-
Turnigy D3536/5 1450KV

- TURNIGY Plush 60amp Speed Controller

Ik moet zeggen dat ik tijdens de eerste vlucht echt met zwetende handjes de controller moest vasthouden, het was behoorlijk spannend. Ondanks dat ging de eerste vlucht prima. Gisteren heb ik de tweede vlucht gemaakt maar helaas verkeerd opgestegen. Zoals ik al bij andere leden heb gelezen, wijkte het toestel al vrij snel naar links en ging het richting de grond. Resultaat, het stukje plastic onder de vleugel en de rudder was afgebroken. Nu heb ik de rudder niet geconfigureerd dus die heb ik gewoon weer vastgelijmd en er wat duct tape overheen gedaan. Van de week nog maar eens proberen, maar dan met wat meer gas bij het opstijgen!
 
Handstart met de Mustang blijf ik een pain in the ass vinden.
Ben daarom maar gestopt met dit kistje.
Vlieg nu met een Hobbycity Edge 540 V3 span krap 900mm en op een 4S 2200Mah Lipo.
Handstart vele malen beter dan de Mustang en veel strakker vliegbeeld.
Niets geen last van waggel gedrag zodra er wind staat wat de Mustang gauw heeft.
Neen, ik ben wel klaar met die Mustang.
 
Back
Top