het persen van een fullsize rompje en de bouw

@Robert14: Dank!

Als iemand me kan helpen zou ik dat wel opprijs stellen. Eerste probleem is dat ik weinig ruimte heb om te bouwen. Verder zit ik nog op een soldeerstation te wachten. Is besteld, maar nog niet geleverd.

meschien heeft alex hoekstra nog een 2de romp liggen die heeft een kleine beschadiging die meestal snel te reapareren is. en het scheelt centjes!

Ben ik even op vakantie en hop!
Bouwt die Jasper zomaar een prachtkist.
Ziet er prima uit. Lijkt me super om snel eens samen te gaan vliegen (ik wil m'n rompontwerp graag eens in de lucht zien).
@Bart: Foto's
Daar komt de rompmal zelfs op de foto langs (en een F1B-nek en F1B-conus mal van Kevin)
Prima afwerking (we moesten naschuren en poleisten, maar da's niet erg)
220,- voor beide delen inclusief materiaal geloof ik.

Hoi Jasper
Mooi zoals je bezig bent, respect! Ik had een vraag mbt de silicone mallen die je gebruikt bij het ''persen'' van de romp.
Hoe zijn deze gemaakt? Gewoon door silicone in de mal zelf te gieten en uit te laten harden? En is het dan ook zo dat deze heel precies in de mal passen. En hoe gaat dat met epoxy+carbon ertussen? Past de silicone mal dan nog wel precies?

Groeten Rick

als eerst de mallen intapen met schilderstape en daarna silisonen erin gieten. en laten uitharden en dan haal je ze zo los tape eruit mallen inwaxen. het doek rollen in de mal leggen en daarna siliconen mallen erin drukken blokken op elkaar schroeven erin en uitharden voor 24 uur.

Okay, zoals ik het al dacht. Zit er dan wel flink krap in zeker? (is ook de bedoeling natuurlijk) Ander vraagje:
Stel ik heb een houten plug als positieve rompmal, en hier omheen een mal gemaakt zoals jij die van aluminium hebt. Zou ik deze houten plug ook kunnen gebruiken in plaats van het silicone. Of is het belangrijk dat de mal gevuld wordt met een enigszins flexibel materiaal?

Groeten Rick

@Jan: Is geleverd en na een paar soldeer vebindingetjes in reparatie bij lokale reperateur. Weekje verder en nog geen positief berciht.. Ben nu een beetje bezig met een soldeer pistool... zwaar als lood en met een erg groot soldeerpunt.. maar ja.. moeten even roeien met de riemen die we hebben, hè..

Laatst bewerkt:
Back