HET-RC 2W20 loopt niet goed

isolatie

Ben blij dat je weer fijn vliegt met de nieuwe 23. Die 20 is misschien toch wat heet geworden, en de isolatie van de wikkeling kan wel zacht geworden zijn. Is er ergens een scherpe overgang dan kan daar sluiting ontstaan. Opnieuw wikkelen is de enige remedie.

Hhhmmm, het betrefd een binnenloper, daar liggen de wikkelingen tegen de buitenwand op en komen nergens in contact met scherpe randen of hoeken. Door het warm worden zijn de magneten niet meer even sterk en dat kan leiden tot dit rare gedrag.

Binnenloper? Ha, terwijl ik de hele tijd een buitenloper in gedachten had. Nou ja, lood om uit ijzer qua werking, formules en de gegeven tips.

Theo, jij bent scherp vandaag!

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat iets in de motor terechtgekomen is of een stukje magneet afgebroken is.
Dan zou je onbalans krijgen.
De HET motortjes kan je trouwens wel open krijgen,
Het ding in een leren riem handvast in de bankschroef zetten, de randen heet stoken en dan proberen los te wrikken, eventueel de bevestigingsboutjes gebruiken om kracht mee te zetten.

GJ

Klopt, een 4 of 6 polen motor heeft gewoon stator punten waar de draad omheen is gewikkeld. Een 2 polen motor heeft meestal geen stator punten en de wikkelingen liggen over elkaar heen. In alle gevallen is kortsluiting niet ondenkbaar.

Als de motor zonder belasting niet lekker loopt dan zal het toch wel iets met de regelaar te maken hebben of idd iets van kortsluiting. Een slechte soldeer verbinding zal het wel niet zijn gezien zonder belasting er heel weinig stroom loopt. Ook een losse motor as maakt hier niks uit.

De meeste regelaars uit China hebben niet de beste software en deze software is nogal beperkt in wat lekker werkt wat betreft de motor. Je zou een CC regelaar of een Schulze kunnen proberen als je er eentje hebt. Andere mogelijkheid is de software die de multicopter mensen nu aan het ontwikkelen zijn proberen. Met die software gepubliceerd door Simon K heb ik tot nu toe veel succes met heel verschillende motoren. Buitenlopers, LRK, binnenlopers, je noemd het maar het loopt allemaal. En ook jawel een HET, geloof 3W20 als dat kan. Dit is idd een 6 polen motor maar met een KV van 3000-3500 en 4S zou dat geen probleem moeten zijn.

Flashing Instructions - Documentation - OpenPilot Wiki
RCTimer/Turnigy/Hobbywing ESC DIY Firmware Flashing - RC Groups
Open source ESC firmware for F5B - RC Groups

Groet, Jos

Nog een poging gedaan om de 2W20 open te peuteren, maar dat gaat zonder de beruchte hamer mij niet lukken vrees ik. Plaatselijk warm stoken hielp ook niet :-?
Nou ja, ondertussen scheur ik al weer rond met een 2W23 op 4S. Daar vliegt zo'n ei ook prima mee :)

Laatst bewerkt:
Back