HET-RC 2W20 loopt niet goed

Ha ja die Hz naar RPM calculatie is natuurlijk logisch... x60 ja :hammer:
Dat van die sinussen en aantal polen wist ik niet meer. Vroeger niet genoeg opgelet bij e-motortechniek ;).

Site van HET-RC zegt 6 polen, dus ik ga er even vanuit dat het de rotorpolen betreft.

Kom ik op een Kv factor van gemiddeld 3470, dus dat klopt aardig, de spec is 3400 - 3450 (afhankelijk van welke bron je raadpleegt).

Thx voor de hulp.
Peet

Vandaag even een run gemaakt op 3S, maar helaas ook dan loopt het niet goed, er kom af en toe zo'n raar en gierend geluid uit terwijl er geen sprake is van onbalans. Ook nog prop en spinner verwisseld: geen verschil. Conclusie: motor niet meer bruikbaar :( Nou ja, ik wist dat ik een risico nam op 4S...)
Ga 2W-23 bestellen en daarna weer lekker raggen :)

Iedereen bedankt voor hulp en input!
Peet

ho wacht even. Dat rare gierende geluid ken ik; soms lopen de kleine inbusjes (grub screws) waarmee het asje aan de bel zit los. Dan gaat de bel wel draaien maar het asje met prop slipt dan door. Ik zou daar ook nog even naar kijken als ik jou was.

Tja, jammer aan zo'n 2W-20 valt aan de buitenkant helemaal niks te doen... als er al sprake is van inbusboutjes ergens dan kan ik er in ieder geval niet bij en zonder slopen krijg ik die motor niet open, is volgens mij in elkaar geperst.
Toch bedankt voor tip.
Peet

-edit- sorry nee ik vergis me. zou goed kunnen dat je er niet bij kunt maar zeker weet ik het niet.

Jammer om te horen. Maar goed, als hij bij 4S verkloot is zal hij idd bij 3S ook raar doen. Openmaken heeft geen zin, heb er ooit 1 open gehad, valt weinig aan te fixen. Ook geen inbusschroeven aan de binnenkant.

Laat even weten hoe hi loopt met de 2w23. Ben benieuwd!

Voor meer mensen met het zelfde krijsende geluid ,het kan ook zijn dat je regelaar aan het maximum aantal toeren zit wat hij kan schakelen .

Helemaal niet aan gedacht Wiebe.

Op gegeven moment is de processor 100% belast qua rekenen. Maximum toerentallen voor verschilende merken/typen regelaars, voor verschillende aantallen magneetpolen.
Tabel:
www.bavaria-direct.co.za
-> Motor building Info
-> ESC maximum rpm limits

Het is een 2 poler, dan zou ie wel heel hard moeten draaien.
Enige wat ik kan bedenken is dat de timing verkeerd staat maar hij heeft het in het verleden wel goed gedaan.
En inbusjes die los gaan.
Dat is alleen bij buitenlopers, dit is een binnenloper.

GJ

Het is een 2 poler...

GJ
Volgns HIgh End RC website wel degelijk een 6 poler, dus misschien niet eens zo'n gek idee...

-Diameter : 28 mm

-Length : 43 mm

-Shaft Dia. : 3.17 mm

-Weight : 93 grams

-No load current(lo) : 2.6

-Internal resistance: 0.014

-KV : 3400

-No. of poles: 6

-Max Current: 60 A

-Max efficiency: 89%

-Power Nominal: 700 Watts

Ho, wellicht dat een regelaar die het niet kan bijsloffen dit inderdaad zou kunnen verklaren in een aantal gevallen. Maar voor mij niet van toepassing omdat:
1. Dit een tijdje goed gewerkt heeft op bewuste regelaar ook op max toerental (Himodel 110A regelaar met BEC)
2. Het met een HK Plush 80A regelaar ook niet goed gaat (collega vlieger vliegt met deze setup, ook 2W20 op 4S en deze regelaar, zonder problemen)
3. Ook bij lagere toerentallen begint de motor met intervallen al te gieren.

Apart.. een 6 poler.
Zo voelt ie niet aan.
Maar dan nog, als ie het altijd goed gedaan heeft...

GJ

Postbode leverde net de 2W-23 af:). Vlug even ingebouwd en ja weer het oude vertrouwde geluid van een motor die lekker probleemloos voluit loopt :D
Zit nu een APC 4.75x4.75 prop op, daar trekt ie ook lekker aan. Ben benieuwd naar de snelheid. Ik zou nu nog wel even naar het veld willen rijden voor een test, maar ben bang dat er op dit tijdsstip niemand is om 'em even op te gooien. Zelf opgooien is me iets te tricky met dit kistje, hij wil nog wel eens wat wegzakken bij de start. Dus dat moet wachten tot later.

Overigens ook de 2W-20 zonder prop nog even getest. Slaat vrij snel af als ik het gas langzaam open haal. Als ik het gas heeeeeeel langzaam open trek loopt ie even normaal, neemt wat toe in toeren en gaat dan hikken/overslaan.
Dus wellicht kunnen de kenners hier nog iets aan analyseren?
Jammer dat het motortje niet te demonteren is, had best eens een poging to reparatie willen doen...
Peet

Als ik het gas heeeeeeel langzaam open trek loopt ie even normaal, neemt wat toe in toeren en gaat dan hikken/overslaan.
Dus wellicht kunnen de kenners hier nog iets aan analyseren?
Jammer dat het motortje niet te demonteren is, had best eens een poging to reparatie willen doen...
Peet
Asje lijkt losgekomen...

Dat is ook wat ik dacht maar zoals GJ al terecht opmerkte:
En inbusjes die los gaan.
Dat is alleen bij buitenlopers, dit is een binnenloper.

GJ
Dat kan bijna niet bij een binnenloper.
Ik word nu wel nieuwsgierig wat er aan de hand is. Je zou denken een slechte soldering aan één van de motordraden...

Maar goed, er is al een vervanger.

Als hij dan toch verloren is, geweld gebruiken, waterpomptang?, de zaag erin?, om toch het inwendige te bekijken?

Hehe, zo zou de sloop aktie je kunnen misleiden tot de mogelijke oorzaak. Zal binnekort eens proberen om hem met beleid open te werken, want inderdaad zoals je zegt hij is toch al verloren.

Ragbak, de "deksel" van de 2w20 zit gewoon vast met lijm. Je kunt met een heeeel dun mesje de lijmlaag lossnijden. Bij mij kwam toen de lijm vanzelf los dus zodoende dat ik het weet ;).

En het eitje is lastig zelf weg te gooien ja. Daarom dat ik hem altijd met een bungee start , gaat altijd 100% prima :). Je kunt ook de roeren bij de start nog een 5-10mm extra omhoog zetten met een schakelaar. Heb dat ook bij een andere delta, voorkomt het doorzakprobleem.

Back