HET rc f-18 bungee haak positie

Discussie in 'EDF forum' gestart door George Brunet, 11 mrt 2010.

  1. George Brunet

    George Brunet

    Lid geworden:
    13 apr 2006
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Uithoorn
    Heeft iemand ervaring met het lanceren van een HET rc F-18 met een Jepe dolly, en dan specifiek de plaats van de bungee haak. Volgens de bouwbeschrijving komt de haak 5 6/8 inch = 14,6cm van achter de neus cone. Mijn gevoel zegt, dat positie van de haak verder naar achteren moet.

    gr. George
     
  2. Gert-Jan

    Gert-Jan

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Ureterp
    Ik heb een kleine f18 gehad met de haak op die positie dit ging erg goed echter hab ik een eigen lanceer schans dus ik weet niet hoe dit met die van jepe gaat. Maar het zou gen probleem moeten zijn. Op deze positie zit een versteveging blokje in de kist.

    Gert-Jan
     
  3. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb hem ook op die originele positie meerdere keren kapot gebungeed. Die plaats is dus verkeerd, ik heb nog niet eens een ander plekje geprobeerd, ik werp hem voortaan, dat gaat tot nu toe prima.
    Die Jepe bungee heb ik nu uitgeleend aan Beekman, die heeft er veel plezier van.
    Ik heb mijn F18 nog met Nicad’s gevlogen, toen moest hij nog gebungeed worden, toen ging het niet anders, meer gewicht en minder vermogen, nu gaat werpen prima.
     
  4. Ronald over

    Ronald over

    Lid geworden:
    23 okt 2006
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Ter-Apel
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Putten
    Zeg Ronald wat voor setup is die 1000watt en hoe lang kun je er mee vliegen want hij gaat mooi hard

    gr Andre
     
  6. Ronald over

    Ronald over

    Lid geworden:
    23 okt 2006
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Ter-Apel
    beste andre,

    de motor die ik erin heb is de 2W-23 van HET RC die is gemeten op 1000watt, met een 5 cellen 3800mah. 35c jackpower accu. de vliegtijd is helaas maar 5 min.
    met deze setup is hij idd. erg snel.
     
  7. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Putten
    Oke dat vrij redelijk 5min met die snelheid, ik zag ook op hetrc site deze staan
    is volgens mij een vrij nieuw type motor tot wel 1400watt OEPS!!!

    Typhoon EDF Motor 1W-30
    Product Code#:EDF1W30
    Includes aluminum cooling ring €50
    SMALL PACKET AIR AVAILABLE
    Shipping weight: 0.5kg

    Product Information:

    For pylon /EDF jets up to 1600 grams
    Suitable for HET EDF unit 6904 or WeMoTec 480 mini fan

    -Diameter : 28 mm
    -Length : 53 mm
    -Shaft Dia. : 3.17 mm
    -Weight : 130 grams
    -No load current(lo) : 5.5
    -Internal resistance: 4.5 moh
    -KV : 4400
    -No. of poles: 6
    -Max Current: 120 A
    -Max efficiency: 87%
    -Power Nominal: 1400 Watts on 4 cells (6904 fan unit)
    Note:
    i) We do not recommend to use the 1W30 motor with more than 4S lipo as it may burn the motor for high amp draw.
    ii) 35C lipo cells are recommended
     
  8. Ronald over

    Ronald over

    Lid geworden:
    23 okt 2006
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Ter-Apel
    ja klopt ik hoorde al dat die eraan zat te komen, maar zouden die lipo accu's het wel aankunnen? hoe sneller hoe mooier
     
  9. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Putten
    ja er staat niet voor niets bij 35C lipo's dus dat zal wel echt nodig zijn maar hoe meer amp des te korter de vliegtijd , dus weer een hogere mha nodig maar past dat allemaal wel een bijv 5000mha 35C 4S, maar de prijs valt me enigzins nog wel mee van de motor
    maar die van jouw kun je tenminste makkelijk opgooien , ik heb er een gehad maar dat ging echt niet zo makkelijk helaas
     
  10. Ronald over

    Ronald over

    Lid geworden:
    23 okt 2006
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Ter-Apel
    oke ik zit er sterk aan te denken om hem nog sneller te maken met die 1W-30 maar mijn regelaar is een 120A dus dat wordt wel krap denk ik..
    ik had eerst de 4800 mah. 5 S accu maar die paste nog maar net in de f-16 en was ook veelste zwaar. maar ik denk dat een 4S 5000 bijv. er wel in zal passen.

    maar als je dan bijv. nog maar 3 min. kunt vliegen dan is het het wel erg kort.

    met deze setup kun je hem perfect opgooien, hij gaat gewoon loodrecht omhoog en gaat alsmaar door.
    vlieg jij op dit moment ook nog met modellen van HET-RC?
     
  11. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Putten
    Nee ik heb zo'n F16 wel gehad(nog wel in bezit maar neus is aardig verminkt) hij is gecrasht helaas was zeer lastig omhoog te krijgen met een 2w20 en hetrcfan 6904 en de snelheid viel me ook een beetje tegen als hij de gang had, ik heb nu een f-16 van HK (wel meerdere fan modellen gehad) maar die is absoluut niet erg snel maar vliegt wel leuk verder , de setup is de 2w20 met hetrc Fan, ik pak mijn pylonracertje wel voor de snelheden(Gllette) maar met die 1w-30 wordt het toch wel interessant of die setup van jouw gaat het ook erg goed zo te zien, het grote nadeel is nog steeds heel veel vermogen dat je erin moet pompen om een beetje snelheid te krijgen, maar alles wordt steeds beter en goedkoper dus wie weet
     
  12. Ronald over

    Ronald over

    Lid geworden:
    23 okt 2006
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Ter-Apel
    oke wel jammer dat hij is gecrasht, en dat je zo weinig snelheid had .
    maar ik moet je gelijk geven, van als je voor de snelheid gaat dan kun je beter een pylonracertje pakken. ik heb zelf ook een "racertje" de kawasaki van HET-RC 70cm span met de 3W motor en 3S 1800mah. 35C accu, het is geen echte pylonracer maar wel een snelle racer.
     
  13. George Brunet

    George Brunet

    Lid geworden:
    13 apr 2006
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Uithoorn
    Beste Ben, wat bedoel je met meerdere keren kapot gebungeed.? de kist gecrashed of de haak er uit gerukt of iets anders.

    Na meerdere perfecte starts ging het dan toch een keer mis, kist snapte weg bij de worp en een dartboard landing als gevolg, neus kapot en wat kleine schade. Na een nieuwe neus te hebben besteld bij Rob Bulk en een reparatie aan 1 van de tailerons is ie nu weer klaar voor aktie. Maar ik ben klaar met het zelf weg werpen dus moet de f-18 gebungeed worden.

    George
     
  14. George Brunet

    George Brunet

    Lid geworden:
    13 apr 2006
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Uithoorn
    Na niet echt wat wijzer te zijn geworden van jullie reacties ben ik aan de slag gegaan en toch de haak naar achteren geplaatst.

    Vraag me niet waarom, maar na wat afgekeken te hebben van mn andere edf's ben ik op de positie gekomen 29cm van achter de neus. Nieuw hardhouten blokje ingelijmt, klaar es kees.

    Vandaag de meest iedeale dag om het even allemaal te testen, 3 kisten ingeladen en op naar het veld, wat een dag, de hele dag zon en een windje 3 a 4.

    Na de bungee geplaatst te hebben, de eerste start, een druk op het pedaal en weg is de f-18 onder een hoek van 15 a 20 graden schiet ie kaarsrecht weg. De dolly valt keurig onder de kist vandaan en zit meteen op een hoogte van +/- 3 mtr.

    De tweede start verliep precies als de eerste dus ben erg tevreden met mn gok.

    Tevens was het dan ook een uitgelezen dag om mijn Jepe fast foam F-22 Raptor in te vliegen. 2 perfecte vluchten meegemaak, vliegt zeer strak, zit goed snelheid in en is makkelijk in de landing. Zeer tevreden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    De derde kist die ik mee had een Rc Lander Panther F9F ook nog 3 vluchten tussendoor mee kunnen maken, wat een dag, weer eens lekker kunnen knallen, laat de lente maar beginnen !!!!!!!!!!!!!!!

    Zijn er binnenkort nog leuke electro fly in's om naar toe te gaan ??

    gr. George
     
  15. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Een oud verhaaltje, maar gaat over hetzelfde model

    HetRC is zijn vliegtuigen aan het opruimen.
    Maar weet iemand of er een europese handelaar is, die mee doet aan deze opruiming.
    Ik zoek de F18 blue angels. HetRC heeft hem online voor 69dollar. Maar verzendkosten zijn ruim 53dollar. Dat vind ik een beetje veel voor een model van deze waarde. Misschien is er in Europa ook een handelaar die dit model aanbied voor nagenoeg dezelfde prijs.

    Voorkeur heeft de blue angels versie. Maar met de grijze versie ben ik ook al blij.
    Of heeft iemand een niet begonnen bouwdoos staan?

    [​IMG]
     
  16. Belgarath

    Belgarath

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    173
    Gappig. Ik vlieg vrijdag toevallig naar Hong Kong voor het weekend, ik heb al een afspraak om bij HET een kistje op te pikken en een 1W35 voor een Wemotec Mine Evo.
    Ik denk dat het een F-20 Tigerhark wordt.

    Danny
     
  17. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Ik vond de verzendkosten al duur. Maar een ticket kopen om een model en motortje op te pikken, dan wordt het helemaal duur :p:D

    Als je nog plaats in je koffer hebt, voor een extra model. Dan hoor ik het graag
     
  18. Belgarath

    Belgarath

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    173
    Ticket? nee hoor.
    Ik word ervoor betaald daar heen te vliegen, ik bestuur de machine. :)

    Danny
     
  19. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    [​IMG]

    Ik heb zo iets nog op de plank liggen, wel gebouwd en kompleet op ontvanger en Lipo na.
    Als je belangstelling heb wil ik wel een fotootje morgen maken.
    Misschien kunnen we het eens worden, ik vlieg er niet meer mee.
    Moet wel opgehaald worden.
     

Deel Deze Pagina