HET RC Super Tucano [Bouwverslag ~ 03-11-2005]

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek gegaan naar een vliegtuig dat waardig is om brushless op te bouwen, en tijdens die zoektocht ben ik heel wat leuke toestellen tegen gekomen, maar dit vond ik wel n heel mooi vliegtuig.

Tucano_0341x1.jpg

HET RC Embrear Super Tucano

Lekker van formaat, 100cm wingspan, en een gewicht tussen 600 en 1000gram.

- Gebruikte onderdelen -
Motor: Typhoon 15/10
Regelaar: Tsunami 30
Accu: ELE 3s 2200mAh. 10~15C
Servos: Towerpro SG-90 9grams.
Ontvanger: MzK 000d Sexta BERG Technology
Antenne: Azarr Lite antenne, super kort.
Propellor: APC-E 9x6

Het vliegtuig en alle onderdelen behalve ontvanger en propellor heb ik gekocht bij RC Technics.
De ontvanger met kristal en antenne komt van RC Jepe.
De propellor komt van bij Bichler Modellbau.

03-11-2005
Vandaag is alles binnen gekomen.

Tucano01.jpg

Sit Master? :? :lol:

Tucano02.jpg

Dat is al beter.

Tucano03.jpg

Volle bak.

Tucano04.jpg

Even vluchtig in elkaar gepuzzeld. Prachtige kist.

Tucano05.jpg

Helaas dus TOCH rimpels.

Tucano06.jpg

Baby's got back!

Tucano07.jpg

Het paarse wonder.

Tucano08.jpg

Flinke pack.

Tucano16.jpg

De ontvanger.

Tucano15.jpg

Super korte antenne (Ik durf em eigenlijk niet te gebruiken. :lol:)

Tucano09.jpg

Servotjes. (Richting, hoogte, en 2 voor de ailerons.)

Tucano10.jpg

Draad. Achteraf niet echt nodig gebleken denk ik.

Tucano11.jpg

Lijm filler. Werkt hetzelfde als microballonnetjes.

Tucano12.jpg

Goudcontactjes. 3 sets zijn voor de motor, de rest voor de accu.

Tucano13.jpg

Vloedgolf maatje 30. ;)

Tucano14.jpg

Beeldschone aluminum spinner.

Het was vandaag al telaat om nog alles uit de kast te halen voor de bouw. Waarschijnlijk ga ik het volgende weekend bouwen. (dit weekend staat al geplanned voor het bouwen van een planck.)

Wat me wel tegen viel is dat er dus GEEN handleiding bij zat... Wel een of ander CDtje met handleiding van een compleet ander toestel (HET RC Sniper). :evil: Maar goed dus dat ik van emile een PDF handleiding heb gekregen. Ook zitten de ailerons er een beetje vreemd aan. Klopt het dat je die zelf nog moet scharnieren, Emile?

- To be continued... 8)

Dat is een heel leuk toestelletje met een heel groot snelheids potentieel. Ik heb er een stukje over geschreven voor modelbouwaktueel (enkele maanden terug), dus effe zoeken in de oude blaadjes. Daarnaast heeft Emile er ook veel over geschreven op hun forum wat helaas nu tijdelijk uit de lucht is.

Ik heb een filmpje gezien van zon ukkie die opgelaten werd, gedoon doodleuk bij de kabine vastpakken, gas open stampen, en hup, als n raket. :P Erg mooi.

Maar ik ben n beetje bang dattie met zon dikke brushless onder de kap HEEL snel uit je gezichtsveld raced. :lol:

En dat gladde covering, is toch weer eens wat anders dan zon lelijke dot schuim, niewaar? Ik heb nu genoeg vertrouwen in mezelf dat ik zon ding heel weer beneden krijg, dus ik wil eens iets mooiers gaan proberen.

Wilco: Ik neem aan dat je et hebt over de Typhoon 6-3D? Ik dacht dattie beter vloog op een typhoon 15? Of had je die motor nog over mischien? :P

Dus jullie vinden hem et geld wel waard? Zoja, dan gaat ie op mijn lijstje voor mijn "Stap in het brushless wereldje" project waar ik volgende week aan begin.

ik had die motor nog over. paste precies(na wat hout onder weg geschraapt te hebben)
Valt best mee dat ie snel uit zicht is. Je kunt toch nog redelijk langzaam vliegen maar het is niet zo relaxed vliegen als een zwevertje hoor.
je moet wel blijven sturen(soms erg vermoeiend :wink: )

Waar hebben jullie hem gekocht, als ik vragen mag?

Ik heb em al gezien bij RCtechnics en quartel, voor ik geloof 69 euro.

Ik blijf ook altijd plakken als kauwgum bij quartel. :P Of woon je gewoon zo belachelijk ver van zon shop vandaan? Waarom webshop je dan niet gewoon?

ow het is gewoon gezellig om in de zaak daar rond te neuzen. gemiddelde bezoek aan de modelbouwzaak duurt toch al snel zo'n uur of 3 :lol:

Gistere toen ik ging toch iig niet. :P Stond zon stage gastje met een pissige blik de boel schoon te maken onder de balie. :P Heb toen maar mijn spul aangepakt en ben weer vertrokken. :P

Heheh, nee, hij keek behoorlijk zuur toen ie me vroeg wat ik van em moest. :P

Maar weer even ontopic.
Kijk eens bij http://www.rctechnics.nl

Die hebben de tucano voor 69 euro, en ook toevallig nog eens de brushless typhoon 15 + tsunami 10 combo aanbieding voor 75 euro. Das voor 145 euro excl. accu een beest van n vliegtuig denk ik. :P Ik weet alleen nog niet welke accu ik nou moet kopen, want ik weet niet wat er in past.

Zou iemand eens wat detail fotos kunnen maken van de onderkant en binnenkant?

Hier is trouwens een filmpje van et ding: Tucano - Launch
Zo zou ik em graag hebben. Wat is daar voor nodig? :P

ik weet niet hoe goed je vlieg ervaring is op het moment (heb alleen een flimpje gezien waar je je in je PIEP vloog :wink:) maar de tucano met typhoon is ERG snel.

Ik vlieg inmiddels met een picojet als relax model, en een zagi achtige elebee op maximale uitslagen, en ik wil MEERRRRR. ;) Zegt dat genoeg?

voor het snel reageren hoef je het niet te doen. vlieg hem op max uitslagen en ik vindt hem niet erg snel op de roeren :? maar de vliegsnelheid is wel aardig.

Back