Weer even een oudje boven halen.
Na een paar jaar met brushed parkflyers te hebben geklooid, heb ik genoeg vertrouwen in mijn kunnen om eens echt aan de bak te gaan, dus ben ik nu eens hard aan het sparen voor mijn eerste echte vliegtuig met "ballen". Maar ik twijfel nog een beetje tussen een snelle pylon racer of een toestel dat een stevig kan raggen ("sport" vliegtuig noemt men zoiets geloof ik?)
Ik dacht namenlijk voor een euro of 250 een heel leuk, goed zichtbaar stunt kistje (Ja ik weet et, sommige haten de term "stunt"

) te hebben, compleet met servos, accu, ontvanger, motor, esc, de hele hap.
Nu zag ik dat de
super tucano van 1 meter spanne van HET bij RC technics 10 euro gezakt is tot een wel heel lekkere prijs van 79 euro. Niet duur voor een mooi bespannen houte gelaserde kist, toch?
Eerder heb ik al zitten denken aan het kleinere, goedkopere broertje van de super tucano, namenlijk de
embrear tucano van 70cm spanne, maar nu ik met een vliegtuigje gevlogen heb van de zelfde spanne, ben ik er toch wel achter dat zoiets kleins erg lastig zichtbaar blijft als je op een goeie hoogte eens flink tekeer wil gaan. Vandaar nu dus de keuze voor een vliegtuig met 30cm meer spanne.
Wat denken jullie hiervan? Is dit een verstandige keuze, of zijn er nog betere toestellen binnen het budget waarmee je lekker tekeer kunt gaan?
Grts,
Sven