Ik zou voor de kleine gaan ,makkelijk mee tenemen , sneller , goedkoper.arjen27 zei:ik loop te denken om ook een Tucano aan te schaffen. Nu is hij er in spanwijdte 700 en 1000. Heeft iemand advies welke ik beter kan nemen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou voor de kleine gaan ,makkelijk mee tenemen , sneller , goedkoper.arjen27 zei:ik loop te denken om ook een Tucano aan te schaffen. Nu is hij er in spanwijdte 700 en 1000. Heeft iemand advies welke ik beter kan nemen?
arjen27 zei:Bedankt voor het duwtje :wink: . Ik neigde zelf ook al naar de 700 ivm makkelijke transporteerbaarheid. Voor wat de snelheid betreft: als ik nu ipv een typhoon 6/15 2150K/V nu een BM2409-18A monteer met 1080K/V icm prop 10x5 ipv 5x5; heb ik dan niet een kistje die niet te hard vliegt maar wel lekker hangt aan de prop? In principe kan ik wel een snelle kist aan maar ik zoek eigenlijk wat rustigers.
------------------------
Oeps! ik lees nu het draadje nog eens goed en zie dat daar eigenlijk het antwoord al staat met een klapprop. Ik wil alleen wat meer vliegtijd, dus nog maar even gaan rekenen met een grotere accu.
ZamBeZi zei:je kan kijken naar een 1200 - 1500 mah lipo; het zwaartepunt goed krijgen wordt dan een makkie (die 1000 mah van mij moet echt stijf voorin)
arjen27 zei:ZamBeZi zei:je kan kijken naar een 1200 - 1500 mah lipo; het zwaartepunt goed krijgen wordt dan een makkie (die 1000 mah van mij moet echt stijf voorin)
Weet je hoeveel vliegtijd je hebt. Ik wil zelf op een half uur vliegtijd mikken met een 2200 pack denk ik, mits hij past.
arjen27 zei:Bedankt voor het duwtje :wink: . Ik neigde zelf ook al naar de 700 ivm makkelijke transporteerbaarheid. Voor wat de snelheid betreft: als ik nu ipv een typhoon 6/15 2150K/V nu een BM2409-18A monteer met 1080K/V icm prop 10x5 ipv 5x5; heb ik dan niet een kistje die niet te hard vliegt maar wel lekker hangt aan de prop? In principe kan ik wel een snelle kist aan maar ik zoek eigenlijk wat rustigers.
------------------------
Oeps! ik lees nu het draadje nog eens goed en zie dat daar eigenlijk het antwoord al staat met een klapprop. Ik wil alleen wat meer vliegtijd, dus nog maar even gaan rekenen met een grotere accu.
mao zei:zou ik niet doen , zou hem gewoon met de typhoon vliegen, is geen vliegtuig om aan de prop te hangen maar "gewoon" lekker gaten in de lucht vliegen.
ps je moet wel onderhands weg werpen maar is goed te doen.
gs
arjen27 zei:..Voor wat de snelheid betreft: als ik nu ipv een typhoon 6/15 2150K/V nu een BM2409-18A monteer met 1080K/V icm prop 10x5 ipv 5x5; heb ik dan niet een kistje die niet te hard vliegt maar wel lekker hangt aan de prop? In principe kan ik wel een snelle kist aan maar ik zoek eigenlijk wat rustigers.
...
Weet iemand waar het zware punt moet liggen, lieftst in mm vanaf de voorlijst?
Nog een vraagje, zou ik dit ding kunnen motoriseren met een 3500kv align helicopter binneloper en een 2200mah 3s lipo?
Beetje vreemde combinatie misschien maar volgens mij moet dat best hard gaan.
Precies tussen het zwaardere punt en het zwaarste punt in.Weet iemand waar het zware punt moet liggen, lieftst in mm vanaf de voorlijst?