HET-RC Yak-1

• Topicstarter Topicstarter BoomDuiker
  • Startdatum Startdatum
Hoi Emile,

Dat hoor je toch vaak dat de LiPoly packs het begeven. Gegeven de prijs is dat erg zuur.
Vandaar dat ik GP1100 gebruik in de Yak. Ook vanwege de balans.

Als de Typhoon niet heet word, dan is erg geen probleem.

De Tucano is ook erg gaaf!

Ben er achter gekomen dat de meeste te veel op het gewicht van hun totale model gaan beknibbelen door net tegen de maximale stroomafgifte van de lipos aan te leunen een zo licht mogelijk pakket die dat aan kan. Vertikaal klimmen is wel gaaf hé maar de levensduur van de cellen laat dan wel te wensen over. met 3s1p kokam1500 ben ik precies 50% lichter uit als met 8xHecel1100, maar na een seizoen met de lipopakketje te hebben gevlogen geef ik toch de voorkeur aan een stabieler lipo pakketje en dan maar een beetje lichter als de NiMh en dan echt heel veeeeel langer vliegen. met 3s2p kokam1500 zit je dan op 3000Mah in je kist en als de spanning niet meer inkakt gaat hij nog rapper ook zoals Emile al opmerkte. Afgelopen jaar ben ik in de lipos gedoken en heb dus ook duidelijk wat lesgeld mogen betalen :wink: . Ga ik dus anders aanpakken :?

Vandaag tijdens de eerste vlucht met de Typhoon 6/13 in de neus brak ineens op volle snelheid de vleugel, met dit als resultaat.

afb18086.jpg

Dit gebeurde halverwege het rechte stuk, ik had nog niet eens een korte bocht gemaakt.
Bij nader inspectie thuis leek het net alsof aan de binnenzijde van de wortelribben het schuim gedeeltelijk is opgelost, waardoor de triplex middenribben alleen maar verlijmd waren met de beplanking van de vleugel.

afb18087.jpg

Alle stukjes heb ik er nog bij, misschien dat hij weer uit de resten tot leven kan worden gewekt.

Ik moet wel zeggen dat de snelheid behoorlijk hoger was dan met die andere motor.

Vlieg sinds kort een Tucano , met een 6/13 en lipo 3s1p 1500, prop 4,7X4,7 , tsunami10. (= 12amp) gaat als de brandweer , handstart is iets wat lastig , maar eenmaal op gang snel en strak.
Een echte blijvertje.
Lex

Ik zou als ik jou was die accu en regelaar wisselen voor een zwaardere uitvoering. Mijn 6/13 verbruikt gemiddeld rond de 15 amper met een 4,75x4,75 apc prop. In het begin geprobeerd met een phoenix 10 regelaar maar al heel snel bleek dat die te licht was en heb ik die uitgewisseld voor een phoenix 25 en toen liep alles goed en perfect zonder warm te worden. Jij zit net tegen de piek van de accu en regelaar aan te hikken en dat gaat niet zo lang goed.

k vlieg al een heel seizoen met een 6/13, tsunami10 ,3s1pkokam1500 en Cam Speed5.2x5.2 in de hien. laatst overgezet in een speedmodels blizzard400 pylon racertje en peert er een stuk beter vandoor als een 6/15met 5x5.5x5 8)

dat heb je wel eens met secondenlijm... :? :wink: jammer, die doen het errug leuk!

grtz,Erik

Hoi,

Gisteren bij Hobbyland de nieuwe Yak-1 kapjes gehaald. Hobbyland heeft ze kunnen dieptrekken.
Plastic is dikker dan het orgineel en zal dan zowiezo minder snel breken.
www.hobby-land.de

Groetjes,
Rob

Even een oude koe op et droge leggen. ;) Ik heb wat rond geneust op et internet en vroeg me af of deze serie toestelletjes (p40, mustang, yak) nog goed verkrijgbaar zijn.

Ik heb namenlijk nog 6 packs (foutje van aeronuts, mocht ze houden) 3s 1300mAh 20C liggen, en een Typhoon 15-6 met 5,2x5,2 CAM prop, en ik moet er toch wat mee doen. ;)

Zou ik zoiets kunnen tegen kunnen komen op de beurs in dortmund?

waren nog genoeg van te zien op de beurs van de gehele serie.

Oh fijn om te horen!

Ik hoop wel dat mijn dikke 1300 lipo dr in past. Ze zijn 21x36x74mm. Zou dat lukken?

Heeft die yak trouwens nog een contrast verschil op zn buik? Anders geeft et mischien problemen als dat ding als de brandweer er vandoor gaat en et allemaal 1 grote rode vlek wordt. :lol: (de mustang heeft iig een blauwe bovenkant en n gele onderkant)

Back