Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die komt er hier nog steeds niet in,en ik zal niet aandringen ook hoor..:D

Ach, gemak dient de mens:D.
Is aangeschaft toen we ons tweede huis kochten en we elletwee nog een volledige baan hadden. En als zo'n ding er eenmaal is.....
En net 2 jaar geleden de 3e in 35 jaar gekocht. Niet slecht vind ik (33 jaar met de eerste 2).

We gaan proberen verder te bezuinigen. We hadden best wel een dure keuken, maar het erop gespannen folie is slecht, het raakt op veel plaatsen aan de kopse kanten los. Nu hoorde ik van het "wrappen" van keuken fronten. Dinsdag komt er iemand over praten. Die doen de fronten rondom in nieuw folie zetten, dus ook de achterkant die dan de folie van de voorkant die om de kopse kanten wordt getrokken vastzet. Daardoor kan het probleem dat we nu hebben niet meer optreden.
Ik ben benieuwd, het is best wel een uitgebreide keuken dus een nieuwe kost een klauw met geld. Als dit de levensduur weer eens met een jaar of 10 verlengt is het de kosten wel waard.

Apparatuur wordt zo langzamerhand ook wel vervangen. Vaatwasser dus 2 jaar geleden, afzuigkap een paar maanden geleden en m'n vrouw begint wel voor inductie te voelen dus ben ik aan het kijken of er inductieplaten zijn die in de uitsparing voor de 6-pits gaskookplaat die we nu hebben past. Valt nog niet mee, is een 90 cm brede kookplaat.

dus ben ik aan het kijken of er inductieplaten zijn die in de uitsparing voor de 6-pits gaskookplaat die we nu hebben past. Valt nog niet mee, is een 90 cm brede kookplaat.

Ad,
Ik kook m'n levenslang al elektrisch, nu alweer 13 jr. met een keramische van Siemens, die hebben ook de 90 cm 6 plaats met inbouwmaten : (hxbxd): 45 x 880 x 500 mm.
Type: ET975SV11D , ± € 800.

Edit: Denk om geschikte pannenset en aansluitwaarde van 8,2 Kw.

Ad,
Ik kook m'n levenslang al elektrisch, nu alweer 13 jr. met een keramische van Siemens

Is een lang verhaal Manus. Dit is al onze 3e kookplaat in dit appartement. Eerst een gasplaat met een zwarte glazen onderplaat. Schitterend design ding, maar de pannendragers waren instabiel, en m'n vrouw was er gewoon bang voor.

Toen een 90 cm Siemens keramische kookplaat gekocht. Maar stom genoeg geen inductie maar een "gewone". Daar kon m'n vrouw qua koken niet aan wennen (trage reactie), en na een paar jaar toch weer terug naar gas (90 cm Atag). De keramische plaat trouwens goed kunnen verkopen via Marktplaats.
Ook weer een hele mooie rvs plaat maar daarvan is het schoonhouden weer een ellende. Vandaar dat we nu aan inductie zitten te denken. Voor mij is het (nu helemaal) niet nodig, maar er is hier een andere keukenchef:D.

BuienRadarNL@BuienRadarNL
Wind neemt verder toe, van IJmuiden tot de Wadden nu windkracht 9 en inmiddels eerste windstoten boven de 100 km/u

image

Weather at sea@weatheratsea
De verwachte #waterstanden komen voor Zuidwest-NL vannacht om 0300 à 0400 uur boven het #alarmpeil! In Delfzijl komt'ie er net aan toe.

Weather at sea@weatheratsea
De verwachte #waterstanden komen voor Zuidwest-NL vannacht om 0300 à 0400 uur boven het #alarmpeil! In Delfzijl komt'ie er net aan toe.

Wind schijnt naar NW te gaan , dan moet al dat opgestuwde water door het gootje van het Kanaal.
Inmiddels blaast het behoorlijk hier !

hallo

hier eerst een elektrische kook plaat maar de vrouw kon daar niet op koken
dan terug over gegaan op gas (flessen)en daar kookt ze nu reeds een 20 tal jaar op
nooit of nooit nog elektrische kook platen in huis
we hebben verleden jaar onze keuken ook vernieuwd maar alleen de deurtjes
na 35 jaar mocht het wel eens vervangen worden
het tablet is er nu ook eentje in graniet geworden en pompebak en kranen zijn ook vernieuwd
de body van de kast was nog goed dus deuren en scharnieren zijn vervangen geworden
kost een pak minder dan volledig nieuw
de novy dampkap doet het nog steeds goed dus die is blijven hangen
alleen de ijskast mocht na 35 jaar er uit en ook vervangen geworden door eentje zonder vriesvak
we hebben een grote diepvriezer in de garage en nog een extra frigo voor groeten en fruit

en meer zit er op onze keuken niet qua apparaten want afwassen doen we gewoon met het handje
met 2 heb je dagelijks niet zoveel afwas dat er een machine voor gekocht moet worden

gr raf

Vlaardingen:

06/12 05:30
volgens astronomische kalender 133
wat er verwacht wordt: 260

Natte chinees Piet?

In dordt zal er ook water op de kades komen:
06/12 07:50 --97 ===230

MeteoConsult-Weer.nl@MeteoConsult
Op Vlieland nu #10Bft met #windstoten van 107km/u. Op zee (F3 platform) zelfs windstoten van 143 km/u.

BauI9RJCEAAj3Kl.jpg:large

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back