Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je daar van houdt, zoek maar eens naar Martin Oei.

Het is niet zo dat ik speciaal van klassiek houdt, Martin Oei is zo'n 5 jr. ouder alweer.
Dit 11 jarige jochie zit in de tweede klas gymnasium en speelde ontroerend mooi. Hoogbegaafd ook nog.

Gewoon een mooi moment in de doorgaans treurige Tv programma's.

Helaas is deze economie zo sterk gebaseerd op consumeren, dat als van elke 2-verdiener 1 partner thuis zou blijven, er zoveel minder geld in omloop blijft rollen dat Rutte en Co. nog een aantal miljarden uit onze handen moeten trekken, waardoor de economie nog verder inzakt, er nog meer bezuinigd moet worden, etc...

Gelukkig vind oma het leuk, en onze dochter ook, anders zouden we moeten uitkijken naar commerciële opvang, en daar loop je op leeg. Dus dan zou 1 van ons moeten stoppen met werken, dan is maar de vraag of je de hypotheek nog kan blijven betalen (want de banken korten wel flink op de spaarrentes, maar niet op de kosten en rente die ze bij een hypotheek rekenen) en in het ergste geval moet je dan het huis verkopen, krijg je ook geen cent meer voor, en zit je een paar jaar later met een forse restschuld in een gammel huurhuis, in de schuldsanering.

Ik ben het helemaal met je eens, je bent zelf verantwoordelijk voor je kind(eren) maar als het voor de hoge heren bankbestuurders al zo schijnt te zijn geweest dat ze deze crisis niet hebben zien aankomen (lastig met euro-tekens in je ogen en je hoofd in de wolken :rolleyes: ) dan was het dat voor degenen die 5 of 6 jaar geleden besloten aan kinderen te beginnen, al helemaal.

Ik denk ook dat veel stellen een kinderwens momenteel even uit hebben gesteld, hopende op betere tijden.

Laatst bewerkt:
4140771489_5ff956a56e_z.jpg

:mrgreen:

zo aanhangwagen hout afgeladen en de vuilbak die madam gisteren in de fik heeft gestoken hersteld
nu wat tijd voor mezelf
als ik me door de mails heb gewurmt die zijn binnen gekomen

gr raf

Meevallertje ???

De naam van mijn pensioenfonds komt (nog) niet voor op de lijst van pensioenfondsen die gaan korten...indexeren zit er echter ook niet in helaas , daar heeft Den Haag wel voor gezorgd...!!

(...)
Die nemen een kind omdat het zo hoort en laten een ander er voor zorgen. . .;)
Stom genoeg krijgen kinderen meer vakantie dan paps en mams BIJ ELKAAR. Zelfs al zouden we allebei apart van elkaar vakantie opnemen (kunnen we dus nooit met zijn allen tegelijk weg...) komen we nog dagen te kort... Goed geregeld :confused:
Helaas is deze economie zo sterk gebaseerd op consumeren, dat als van elke 2-verdiener 1 partner thuis zou blijven, er zoveel minder geld in omloop blijft rollen dat Rutte en Co. nog een aantal miljarden uit onze handen moeten trekken, waardoor de economie nog verder inzakt, er nog meer bezuinigd moet worden, etc...
Goed he? En daar hebben we "met zijn allen voor gezorgd"... zegt "men". :(
Gelukkig vind oma het leuk, en onze dochter ook, anders zouden we moeten uitkijken naar commerciële opvang, en daar loop je op leeg.
Hmm, dat valt gelukkig nog wel mee, je krijgt ook nog kinderopvangtoeslag om de pijn iets te verzachten (twee dagen per week hier)
Dus dan zou 1 van ons moeten stoppen met werken, dan is maar de vraag of je de hypotheek nog kan blijven betalen
Klinkt als een luxepositie. Mijn vriendin is op het ogenblik als een malle aan het solliciteren...

Maar alle ellende bij elkaar, wonen we nog altijd in een aardig koophuis, in één van de meest welvarende landen ter wereld, in vrede, met twee gezonde dochters, en gaan we ons dus wel redden. Linksom of rechtsom.

Net bericht van ABP over korting van 0,5 %, en dat die zoals het er nu voorstaat volgend jaar 1,6 % wordt.

Had het gezien Ad , echte financiële goochelaars bij dat ABP ??
Neemt niet weg dat het PFH ook maar net krapjes op 111% staat, heb eens vragen gesteld over hoe die miljarden nou eigenlijk belegd zijn , antwoord nooit gekregen !

Ik heb bij andere pensioenen gelukkig gekozen voor een garantie bedrag bij uitkeren.
Ik wilde al dat gegok niet.
Helaas heb je met een niet zelf gekozen fonds natuurlijk niets te kiezen.
Als ik me verveel zal ik eens uitrekenen of het geheel zonder PMT nog is vol te houden.
Dat is tenslotte maar één van de pensioenbreuksnippers.

Dat kan zijn Manus, dan hoop ik mijn huis te kunnen verkopen.
Moet ik maar gaan huren tegen die tijd.
We zullen het wel zien.
Voor hetzelfde valt er binnenkort een echt hoopie steen op de aarde en is alles over.
Ik ga me er niet druk om maken.
Beter nu normaal genieten ipv o o o o o o o wat gaat het slecht, wat als . . . . . .

Als je zelf niets kan doen aan een situatie die je niet aanstaat moet je het naast je neer leggen en afwachten hoe het over waait.

Tijd voor de kachel en een neut.

Ach, zorgen is een te groot woord. Wij zullen hier toch niet op een houtje moeten bijten. Maar het geheel maakt je wel een beetje boos en verdrietig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back