Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee niet alle bootjes zijn water dicht maar het modelbouwen staat een beetje stil.
geen onnodig geld meer weggooien, geen gezaag, geen gekloot om iets moois te maken en gewoon geen zin meer om telkens alles opteruimen.

Bestelling is geplaatst,

2 servo's, 10 paar servostekkers en 4 meter servodraad.
Als ik dat hier haal: 2x €15, 20x €1,-, 4x€1,- dus hier ongeveer €55 zonder verzendkosten zeg dat je met verzendkosten op 60 uitkomt, nu gehaald voor €12,50 dus ben ik bijna 5 keer zo goedkoop uit, niet gek dat ik dan uitwijk naar het oosten.

Spaarpunten stellen inderdaad niet veel voor, heb nu $0,12 gespaard

Ach, dat is dan maar de straf die je ervoor krijgt denk ik dan maar. Meeste bestel ik gewoon hier ivm garantie maar voor een servootje en wat stekkertjes wijk ik toch maar uit, servo is voor de riviera en die moest budget worden dus dan krijg je dat. Ik gebruik ook gewoon de zender en ontvanger van de putter zolang ik een extra zenderset niet echt nodig heb omdat de putter toch nog niet toonbaar is.(laatste stuk reling moet ik nog steeds doen, ben nu al een jaar bezig met de reling volgens mij)

Dat is waar, hoewel ik het tot een minimum wil beperken. Tot nu toe 1 keer gezondigd:(.
Je moet wel wat geduld hebben, 2 weken is niets......

Als je het in het NL of EU warehouse bestelt, is het eerder een paar dagen. Er zijn NL shops die het presteren om een pakje langer onderweg te laten zijn...

@Koen: dat zijn inderdaad verschillen waarbij het zeker loont. Bij een kleiner verschil gun ik de lokale winkels mijn geld wel.

Ja, bij kleine verschillen doe ik het ook, messing ed. bestel ik ook niet, dan sponsor ik ook de zaak in dordt. Dan heb ik ook geen verzendkosten en kan ik meteen verder en hoef ik niet eerst te gaan verzinnen wat ik allemaal nog nodig heb de komende tijd om de verzendkosten te drukken.

Ja, hier ook pianonissimo vandaag, heb de boel open gezet en het frist iets op, 1½° teruggekoeld inmiddels , straks de boel weer dicht.

hallo

twee keer uit china iets besteld omdat het niet niet te krijgen meer was
eenmaal een alouette 3 van ebay kwam op 52 euro en daar deden ze hier bij de douane nog eens 25 euro boven op
dan twee kleine bootjes voor de propellers en de printjes was ook een 40 euro en daar kwam 24 euro boven op door vadertje staat
ben je dan echt zo goed koop uit ?????
nu heb ik nog 2 kanonnen vanuit duitsland ik ben benieuwd wat ze daar weer bovenop gaan plakken

gr raf

nu heb ik nog 2 kanonnen vanuit duitsland ik ben benieuwd wat ze daar weer bovenop gaan plakken gr raf

Post versturen vanuit Duitsland gaat daar niet alleen om gewicht maar ook om de afmetingen van het te versturen stuk, naar Europese landen kost:
353 mm x 250 mm x 20 mm 1000 gram = 600 cent
Verder hebben leveranciers nog hun eigen regeltjes en drukken daar wat centen bovenop.
Eigenlijk is er vrij verkeer van goederen tussen de EU landen, een ieder doet maar wat.

Met een Priorityzegel gaat het aanzienlijk sneller.

Ben al regelmatig tegen gekomen dat men in Duitsland €15,00 voor verzenden rekent.
(voor wat men hier in een envelopje zou kunnen steken.)
Toch heb ik liever €15 ipv een postzegel, NU komt het tenminste aan, want mevrouw post maakt nogal eens enveloppen kwijt waar iets anders in zit dan een stuk papier.

22.6°

nu heb ik nog 2 kanonnen vanuit duitsland ik ben benieuwd wat ze daar weer bovenop gaan plakken

Dan heb je in ieder geval geen douane kosten. Die tikken vooral bij kleine pakjes toch behoorlijk aan: hier in NL iets van 13 € plus 21% BTW over de aanschafprijs excl. verzendkosten.

Verzendkosten binnen Europa kunnen enorm verschillen. Vooral Engelsen maken het wel eens bont. Ik had een ordertje die gewoon als brievenbuspost binnenkwam, maar er stond wel een sticker met "small package" op, en de kosten waren bijna 14 pond!!!

Met Duitsland tot nu toe altijd goede ervaringen gehad, ook met veel brievenbus post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back