Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

brecht je regelaars zijn binnen maar dat zal voor na het weekeinde zijn

en ook mijn in de week bestelde ic's zijn binnen
dat is wel een zeer snelle service van Lab electronic's
zo snel is de post hier in belgië nooit hahaha
nu naar mache de tentoonstelling gaan opbouwen en dan morgen mark ook naar ginder en dan 3 dagen lekker op zijn frans babbelen en hopen op drie heerlijke dagen met vooral veel bezoekers
als ik internet heb komen der foto's op smoelenboek
gr raf

Moghú heren,

Wat is voor de modelbouwer nou het handigste in gebruik , een trappenboor of een faseboor ? , persoonlijk neig ik naar de trappenboor mede omdat ik een aanbieding zag tegen redelijke prijs.

Iemand met ervaringen hier ?

Wat een woei daarooo

83 knoop wind bij Daanbantayan

1450792_195382533983014_915405983_n.jpg

Zojuist bij bouwmarkt "K" geweest: geen triplex en geen zaagblad voor in de dremel.

Voor het hout toch maar weer naar Pijnacker wellicht (eerst maar bellen voordat ik die kant op ga) :rolleyes:

Berken triplex 50 x 100 1.0mm
€ 25,40

nu naar mache de tentoonstelling gaan opbouwen en dan morgen mark ook naar ginder en dan 3 dagen lekker op zijn frans babbelen en hopen op drie heerlijke dagen met vooral veel bezoekers

Succes en veel plezier raf!!!

ven uitpuffen, straks wel weer verder beneden.

Ad, het wordt voor de verschansing , dan is 1 mm dik al dik zat.
Dat kachelhout van 3 mm had K ook.

Moet eigenlijk een stuk zijn van de bootlengte 2 meter, maar denk dat een plaat van 1 meter lang ook al heel wat is.
Verder moet daar ook mijn dek uit.maar dat worden stroken.
Veel dekrondte en een hoop zeeg.Allemaal strookjes dwars denk ik en per stuk op maat schaven.
misschien neem ik daarvoor wel 2 lagen 0.6 en dan de stuiken versprongen .

Ad, het wordt voor de verschansing , dan is 1

OK, pas bij Q nog 1 mm berkentriplex gehaald. Neem je plastic kaartje maar weer mee:D.
Ik heb verschansingen van 2 mm gemaakt, maar ook omdat dat op de 2 mm beplanking moest aansluiten. Scheelt wel veel in stijfheid, maar lang genoeg geweekt kan je er (ook in langsrichting) vrij krappe bochten me maken.

haha dat is waar ook, ik wil er de berghouten ook van lamineren.
Denk dat ik eerst maar bij benadering ga uitrekenen hoeveel ik dan nodig heb bij al die S-planken.

Moghú heren,

Wat is voor de modelbouwer nou het handigste in gebruik , een trappenboor of een faseboor ? , persoonlijk neig ik naar de trappenboor mede omdat ik een aanbieding zag tegen redelijke prijs.

Iemand met ervaringen hier ?

@ Manus, beide worden door mij nooit gebruikt. Persoonlijk gerbuik ik altijd de juiste boordiameter om de gaten op maat te krijgen, dit om te grote gaten te voorkomen.

.

@ Manus, beide worden door mij nooit gebruikt. Persoonlijk gerbuik ik altijd de juiste boordiameter om de gaten op maat te krijgen, dit om te grote gaten te voorkomen.

Ja Theo , daar valt wat voor te zeggen , leek me handig met afbramen vooral met een faseboor , maar zo vaak komt dat nou ook weer niet voor, ik zie nog wel wat ik besluit.

Hangt er verder helemaal vanaf in welk materiaal.
Ik boor meestal te klein en maak het daarna pas met een rattenstaart of bol sleutelvijltje.

Net een stukje overlap met een slijpschijf in de dremel er afgehaald.
Dikte is circa 1 mm.

Daar gaat echt nog wel versteviging noodzakelijk zijn.

Dus heren "45 grams doek bouwers" . . . . . .

dakbanwa 85 kn wind.

eerst maar eten, denk niet dat ik al ga plamuren.

straks op de fiets maar bootjes kijken, ben al zo'n tijd niet buiten geweest.

Zo , tussendoor even wat boodschappen gedaan en gezorgd dat de St.Maarten viering weer kan komen.

St.Manus viering... dat moeten ze toch ook eens oppoetsen... :confused:... :p.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back