Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
whahaha

tot morgen om twee uur sta ik voor jou poort. ja tijd heb ik en wel een heel weekeinde (buiten zondag want dan gaan we nog eens vissen met een kapote motor maar dat wil papa niet geloven:-x

ik denk da ge pech gaat hebben morgen
ge gaat voor een gesloten poort staan
dus zondag of maandag kan ook
en zondag met die kapotte motor ik zie het al gebeuren mijn gedacht
dus het gaat maandag worden

gr raf

Hiermee het praktische en theoretische bewijs geleverd....:cool:

Ik kan niets tegen Cor's redenatie vinden, het is een feit dat watermassa's bevriezen van boven naar beneden.

Ook ik kan me herinneren dat er met vrachtwagens gereden werd over de Oude Maas bij ons. Zeker in 1963 maar ik dacht ook nog een keer daarvoor in 1956. Dat was een echt onwezenlijk gevoel omdat ik soms mocht meerijden.

Ik kan niets tegen Cor's redenatie vinden, het is een feit dat watermassa's bevriezen van boven naar beneden.

Vanmiddag beweerde iemand dat ijs op de bodem ontstaat en dan gaat drijven omdat het nu eenmaal lichter is dan water, dan krijg je ijs aan het oppervlak.

Vol overtuiging. :(

Heb gezegd dat dat onzin was, maar dat ik zou gaan zoeken.

Cor en Ad bedankt voor de reacties.
Ik wist ook niet beter dan dat het onderin warmer is en dus aan het oppervlak gaat bevriezen.
Mede doordat verdampen ook warmte kost en dus de temperatuur verder doet zakken.

GMA

Bewolkt, ZO 3 bij 9.8°C
~
@BuienRadarNL: Vanmiddag in het zuidoosten lokaal 20°C! Eind v.d middag/avond buiige regen. Zondagmiddag enkele (onweers)buien. Buienradar.nl - Weer - Actuele neerslag, weerbericht, weersverwachting, sneeuwradar en satellietbeelden

Vandaag overwegend bewolkt en vanmorgen vrijwel droog. 2de helft middag/avond buiige regen. Maxima 16 à 17°C. #Rijnmond

@MeteoVoorne: #WEEKENDWEER: ZA: In de middag van het W uit wat buiige regen bij 18C. ZO: Begint droog met later kans op enkele buien, ook dan 18C #Voorne

Moge.
Roesje heeft uiteindelijk vannacht gewerkt:D. As een os doorgeslapen tot 7:00 uur.
Krant al weer in eerste lezing uit, nu maar eens kijken of ik puf genoeg heb om wat productiefs te gaan doen...

@mediatvnl: #Mississippihaven, #Rotterdam: Daar zou een schip aan het zinken zijn. Hulpdiensten zijn ter plaatse.

@mediatvnl: #Mississippihaven: Gaat om geladen duwbak. RPA 15 en P3 zijn ter plaatse. Duwbak ligt aan 1 kant voorover in het water.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back