Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo piet

dan zit je er volledig naast
een chihuahua haalt gemiddelt 18 jaar
grote honden hebben een lagere levens verwachting
maar chanel had reeds een hele boel problemen en dan is alles wat extra is een nog een mogelijkheid dat ze vroegtijdig overlijden
straks bellen naar het crematorium of we kunnen komen

gr raf

Over dat lostrekken een vraagje:

Als je het aangrijppunt op de Z-75 voor de sleepkabel nou eens naar beneden brengt ? , hierdoor lijken mij tevens wat krachten los te komen die het achterschip wat omhoog trekken ??

Kan dat enig nut hebben ?

Als je de verticale verplaatsing van het aangrijpingspunt afzet tegen de lengte van de sleeplijn dan zal je zien dat de sleephoek maar enkele tienden van een graad verandert. Dat zet geen zoden aan de dijk denk ik.

Heb er niet veel verstand maar die paar tienden zouden net genoeg kunnen zijn om haar over de stenen te trekken ?

Heb er niet veel verstand maar die paar tienden zouden net genoeg kunnen zijn om haar over de stenen te trekken ?

Nou, het betekent dat je bij elke ton trekkracht op z'n hoogst een paar kilo verticale kracht genereert. Ik vrees dat dat geen indruk maakt.

hallo

zo dat is van revell mooi opgelost
de boot die brecht had gekocht had een defect stukje op de spruce
een mailtje gedaan en vandaag keurig in een pakje het defecte deeltje kosten loos toegezonden gekregen
nu kan er weer verder gebouwd worden

gr raf

Dat is weer goed nieuws op een slechte dag, Raf.

Thames en Dover :South or southwest 5 to 7, occasionally gale 8.

dat is ook al geen mooi vooruitzicht, gaat vast lek als hij ook maar het idee heeft om iets te gaan drijven.
Voordat hij over die dam is gestuiterd is er vast al zoveel schade dat hij in het diepe niet zal blijven drijven.

Nou, het betekent dat je bij elke ton trekkracht op z'n hoogst een paar kilo verticale kracht genereert. Ik vrees dat dat geen indruk maakt.

Had er ook niet veel verwachtingen van en die "experts" ter plaatse zullen dat ook wel overwogen hebben.
We wachten de volgende poging maar af.

Ja Brecht, ben bezig geweest met een stuk schrijven voor een blad.

Maar tussen verzinnen van tekst en plaatsen van foto's en het uiteindelijke stuk zit een heel verschil.

Net zoals een stripboek anders leest dan een stuk met verwijzing naar foto's.

Is dit ook scheepsmodelbouw?

1239414_489906014445232_1891083973_n.jpg

Haha, dat mogen de lezers halverwege volgende maand bepalen.

Dat is erg snel. Veel artikelen geschreven, maar dan lag de "turnaround" tijd toch wel wat hoger, soms tot meer dan een jaar:(.

Triton is weer op de schreden teruggekeerd en ligt weer op z'n post.
Aan boord van de Z75 is er wel wat activiteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back