Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Te verzagen kachelhout is verwerkt.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
brecht myriam moet om 15.30 naar de kapper
het is dus nu of veel later
en effe de aquarium mee van voor zetten zodat die de caravan in gezet kan worden

gr raf

Hoi allemaal,
Deze vakantie niet echt wat gedaan, even kijken of ik straks nog wat kan doen.
@harm, al bij harjon polyester gekeken?

Heb net nog twee omgevallen bomen gezien tijdens mijn krantenrondje, waren gewoon losgebroken van hun wortels.

er was eens:

Naar wat ik heb begrepen is het de Ieren niet gelukt een groep geldschieters te krijgen voor de restauratie.
Sloop gebeurt zeer binnenkort.

@koen , die kwam met dat laatste antwoord.
Ben bang dat ik toch naar Nieuwerkerk a/d IJssel mag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gezellig bezoek gehad, planning wat gewijzigd: morgen verder met toveren.
Het lukt niet verder vandaag.
Straks maar wat hout wegstoken.

Ja reis was erg leuk, heel veel kerken gezien, eigenlijk iets te veel. Mijn italiaans is nog steeds niks hoor, ik kom niet verder dan bonjorno en arriverdeci.

@harm, eerlijk gezegd had ik zo'n vermoeden, bij mij hadden ze ook erg weinig info over de epoxy. Ik weet alleen dat het langzame is, voor de rest geen tijden(lekker handig) ik voel altijd gewoon in mijn mengbakje of het al hard wordt anders weet ik het echt niet.

Ben bang dat ik toch naar Nieuwerkerk a/d IJssel mag.

Daar ben ik ook geweest. Kwamen ter zake kundig over.
Makkelijke route, alleen op het bedrijventerrein even uitkijken, want alles heeft daar dezelfde straatnaam en de nummering loopt niet echt logisch. Kaartje (links) op de internet site is duidelijk.

plattegronden550(1).jpg

Harm, ik werk zelf altijd met 80gr keperweefsel. Je mag rustig een paar laagjes leggen, het is een grote romp en zonder aanvullende maatregelen (spanten, sandwichconstructie met hout of schuim) zal dat gauw flexibel willen zijn. Ik zou zeggen overigens dat je met 3 laagjes 80grs van buiten en achteraf nog één of twee laagjes van binnen, al een heel aardig eind bent. Zeker als je nog wat spanten laat staan.

3 laagjes 80grs van buiten en achteraf nog één of twee laagjes van binnen,
Zeker als je nog wat spanten laat staan.

Alle spanten gaan eruit met het schuim.
Denk dat ik dan maar 4 x 80 buiten doe en 2 binnen.
Die hoeveelheid materiaal zal ik eens bij elkaar gaan rekenen.
Maar morgen eerst eens voelen hoe 180 grams recht weefsel valt en voelt, als de romp op zolder staat.

Spanten zetten is niet het probleem.
De plaats vooraf bedenken waar ze niet in de weg gaan zitten is een heel ander verhaal. :p

Ad,ik zal zeker eerst kijken waar ze zitten , die industrie doolhoven ken ik: DRAMA.

Die hoeveelheid materiaal zal ik eens bij elkaar gaan rekenen.

Wat ik ervan begrepen heb is dat de laagdikte niet helemaal evenredig met de zwaarte van het doek toeneemt, maar dat het glasgehalte met toenemend gewicht van het doek toeneemt. Dat houdt dan in dat het laminaat met zwaarder doek stijver zou worden. Ik zou dat in Nieuwekerk even goed doorpraten, en kijken wat zij ervan zeggen.
Ik heb maar 1 laag 80 grams toegepast, en dat is hooguit 0,5 mm. Maar ik gebruik het alleen maar om de houten romp te verstevigen en verband te geven. Met totaal 5 lagen zou je dan aan iets van 2,5 mm wanddikte komen, en dat lijkt me niet echt ruim.

hallo Brecht

ja terug thuis en de caravan is reeds ingeladen
kom je nu nog ??????

k'zit een de worsten broodjes jammieeeee

gr raf

Goeie grap van die online "relatie", Piet. We gaan inderdaad hard die kant op.

Bij de PvdA denken ze zeker, als we het maar over Zwarte Piet hebben, krijgen we hem niet toegespeeld als er weer een graaiende PvdA-er in het nieuws komt, zoals die gast die laatst uit die kas had gestolen, en dan wachtgeld gaat vangen om het terug te betalen... Laten ze die vent dan maar alle kleuren schilderen, zijn ze meteen tevreden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back