Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moghú heren,

Windstil bij 9,3°C , bewolkt maar droog.

@Piet nare droom ?, niks ernstigs hoop ik.

Straks de witte tornado...wekelijks pleziertje... :nooo:.

Koffie in aantocht.

Sinds de wintertijd is ingegaan klopt er weer iets niet, als ik ingelogd heb klopt de tijd, als ik uitlog springt de klok een uur verder.

Pc tijd is wel correct, bij gebruikerstellingen staat die op GMT+1,Amsterdam-Brussel enz. Zomertijdcorrectie staat op altijd aan.

Wat gaat hier fout ?

Sinds de wintertijd is ingegaan klopt er weer iets niet, als ik ingelogd heb klopt de tijd, als ik uitlog springt de klok een uur verder.

Ik vermoed dat de standaard instelling van het forum niet goed is.
Ik log nooit uit, we zo makkelijk. Dat ene cookie kan er ook nog wel bij.

Tja, twee financiële miskleunen te kakken gezet.
De Rabo is een ander verhaal, dat is wel m'n huisbankier!!! Ik ga toch eens naar alternatieven kijken.

Idem hier, nou snap ik waarom de rente op spaartegoed steeds maar lager werd...ze zagen de bui al hangen.
Een goed alternatief is ook al lastig ,de bankenwereld is totaal van slag lijkt wel.
En dan alle rompslomp die bij verandering komt kijken niet te vergeten.

maar hoor niet van andere leden of zij dit probleem ook hebben ?

Ik meen me te herinneren dat Harm daar vroeger ook eens over klaagde.

Net even uitgelogd, en inderdaad versprong de klok naar bijna 11 uur.

EDIT
Klok van het forum loopt ook 2 min achter

Moet haast wel zo zijn , maar hoor niet van andere leden of zij dit probleem ook hebben ?

EDIT: Ingelogd blijven lukt mij niet , na enige inactieve tijd wordt je er uit geknikkerd.

Forumtijd klopt al jaren niet.
ingelogd blijven kan wel, moet je voordat je op inloggen drukt eerst "mij onthouden" aanvinken.
En je moet je pc natuurlijk niet meer uitzetten dan.

Forumtijd klopt al jaren niet.
ingelogd blijven kan wel, moet je voordat je op inloggen drukt eerst "mij onthouden" aanvinken.
En je moet je pc natuurlijk niet meer uitzetten dan.

Na de vorige "ingreep" is het een tijd goed gegaan.
Lijkt me een klein klusje voor Maarten of Robert.

Procedure ken ik wel maar de PC gaat hier na 1 uur aut. in slaapstand en nog weer later wordt die uitgeschakeld, dat kan ik wel wijzigen maar wil juist voorkomen dat de PC soms een hele nacht voor jan nop staat te werken.

Procedure ken ik wel maar de PC gaat hier na 1 uur aut. in slaapstand

Maakt volgens mij niet uit. Het aanvinken veroorzaakt dat er een cookie op je pc wordt achtergelaten. Als die bij laden van forumpagina gevonden wordt dan word je automatisch ingelogd.
De mijne slaapt normaal gesproken alleen. Ik zal het nu eens uitproberen.

Ad, ik zie weleens dat je aanwezig-lampje uit is. ook jij wordt er dus afgekieperd.

Nee, ik heb m'n computer even uitgezet. En daarna weer opgestart en weer naar het forum gegaan: nog steeds ingelogd. Dus ook als je de computer uitzet hoef je daarna niet opnieuw in te loggen. Op de Apple tenminste:D.

EDIT
Dat aanwezigheidslampje gaat volgens mij ook uit als je een tijdje (een kwartier of zoiets) niets hebt gedaan op het forum.

Dat aanwezigheidslampje gaat volgens mij ook uit als je een tijdje (een kwartier of zoiets) niets hebt gedaan op het forum.

Bij mij is het toch echt zo dat als het lampje uit is ik opnieuw moet inloggen, dat vakje "mij onthouden" aangevinkt of niet, veranderd daar niets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back