Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
iemand een idee waar de navigatie lichten van een alouette 3 zitten
de rode knipper lichten heb ik reeds gevonden maar nu de SB en BB lampen nog
ja laat maar zijn ik heb ze reed gevonden
Alouette-3_AP2011_1911_800.jpg

gr raf

Waarom er elke keer weer gepolariseerd moet worden over die werkschependag begrijp ik niet. Vorig jaar was er ook al iets over oneerlijk stemmen (ronselen).

Als ik in dit tempo doorga haal ik WSD 2014 nog niet eens:(, en ik weet nog niet of ik wel kan. We zien wel.

Ik dacht dat ik m'n rapportcijfer chemie van Brecht zou krijgen, maar het blijft stil:D.

Rustig doorgaan Ad.
Eerst maar eens kijken of er nog verenigingen zijn die het willen doen....

hallo

juist daarom heb ik het reeds gevonden
ik had gezocht maar op filmpjes maar daar zie je ze dus niet op
nu gaan zoeken hoe ik zulke kleine ledjes kan bekomen
ze moeten ook nog aanlsluitbaar zijn mijn gedacht
want ze zijn wel echt klein maar doordat de heli donker blauw is vallen ze des te meer op als ze branden
en ze moeten er in voor de binnen bekleding er in gaat want anders kan ik er niet meer bij
eens zien of ze door een plexy staafje van 1 mm nog doorheen schijnen
dan boor ik een gaatje in een 3 mm led en lijm dan dat staafje er in en laat die door de romp uit komen

gr raf

Gisteren vroeg mijn vrouw mij waarom ik niet iets nuttigs doe met mijn vrije tijd nu ik al enkele tijd met pensioen ben.

Zij stelde voor dat ik naar het seniorencentrum zou gaan om er wat contact te hebben met de mannen van mijn leeftijd aldaar.

Dat heb ik dus gedaan en toen ik vorige nacht thuis kwam heb ik haar verteld dat ik mij aangesloten had bij een parachute-club.

Zij zei : "Ben je op je kop gevallen ? Je bent 68 jaar oud en nu ga je nog beginnen met uit vliegtuigen te springen !"

Fier toonde ik haar de lidkaart die ik gekregen had.

Ze zei : "Gij idioot, waar is je bril ? Dit is geen lidkaart van eenpara-club maar van een paren-club !!!"

Nu zit ik serieus in de knoei en weet niet meer wat te doen want ik tekende voor vijf sprongen per week !

Het leven van een senior wordt er niet gemakkelijker op, nu neem ik overal mijn bril mee!!!!.

nu terug aan de kalender gaan werken voor 2014
het gaat geen gemakkelijk jaar worden om alles goed gepland te krijgen
want er zitten de verkiezingen tussen en dus moet alles opschuiven
en om dat met nederland en duitsland overeen te laten komen is niet gemakkelijk
en het treffen in duitsland dat om de 2 jaar doorgaat komt er ook nog eens tussen
dit zou dit jaar midden in het verlof gaan vallen heb ik horen zeggen
gr raf

anders moet hij hele dagen binnen blijven.

In de boomgaard (wat ervan over is) heeft hij voorlopig niets te zoeken. En z'n loods is helemaal voor hem opgeruimd, die is sinds de oplevering niet meer zo netjes geweest:D.
Maar er zitten altijd wel wat duiven of andere vogels in, en dan wordt het zo weer een troep. Loods is eigenlijk veel te hoog, hij moet een hoogwerker laten komen om TL buizen te verwisselen.

Vanavond in Pauw & Witteman, debat over nieuwe verkeersplannen van het kabinet.
En advocaten gaan maandag staken omdat ze 70 euro per uur niet genoeg vinden, sommige mensen moeten voor dat bedrag een hele dag hard werken...
Bénédicte Ficq zit ook in dat gezelschap, vind ik een hele enge mevrouw.

Daarna ga ik pitten :sleepy:

En advocaten gaan maandag staken omdat ze 70 euro per uur niet genoeg vinden, sommige mensen moeten voor dat bedrag een hele dag hard werken...
Bénédicte Ficq zit ook in dat gezelschap, vind ik een hele enge mevrouw.

sommige mensen hebben maar €35,00 in de week voor de boodschappen in huis te halen,
en die hebben nog geen auto caravan of boot die betaald hoef te worden !

sommige mensen hebben maar €35,00 in de week voor de boodschappen in huis te halen

Dat het allemaal niet eerlijk verdeeld is zijn we het wel over eens Piet.
Dat er verschillen zijn is verklaarbaar en ook nog wel verdedigbaar.

Ik lees nu dat Dijsselbloem vindt dat die Rabo bankiers die die hoge boete op hun geweten hebben vervolgd zouden moeten worden. Maar ik weet bijna wel zeker dat ze daar onderuit komen. Een paar weken geleden waren er een paar nog aan het procederen over tonnen aan provisies waarvan ze vonden dat ze daar nog recht op hadden.

ik probeer me er maar niet te veel in te verdiepen.

Nee, maar je wordt er mee geconfronteerd of je nou wilt of niet. Ik heb betrekkelijk makkelijk lullen omdat ik ondanks een behoorlijk pensioengat een goed pensioen heb waar wij heel ruim van kunnen rondkomen. Mede omdat we niet echte "big spenders" zijn natuurlijk.
Maar de mensen met een gering pensioen en werk of uitkering op minimum niveau hebben het om de dooie dood niet gemakkelijk, dat zie ik ook om me heen.
Wij zijn tevreden omdat we ook de gewoonte hebben niet omhoog te kijken. Ik ken ook zat mensen die het nog veel beter hebben, maar in een groot aantal gevallen is dat niet van hun humeur af te lezen.

---------------

Heel ander iets. Ik zit te kijken naar het "wrappen" van keukenfronten. Is een procede waarin een nieuw vinyl folie over de bestaande keukenfronten wordt aangebracht/gekrompen. Hetzelfde procedé wordt ook voor het restylen van auto's gebruikt. Iemand ervaring?

Nog even het lampje aan na het opruimen.

Nou heb ik de gewoonte om wel naar "beneden" te kijken , waar ik sikkeneurig van wordt is dat de beter bedeelden dat niet doen en zichzelf steeds verrijken op kosten van de groepen burgers die het echt lastig hebben.

slaap wel allen !! :bye::sleepy:.

sommige mensen hebben maar €35,00 in de week voor de boodschappen in huis te halen,
en die hebben nog geen auto caravan of boot die betaald hoef te worden !

Inderdaad Piet, er zijn mensen die het met veel minder moeten zien rond te komen.
Ik heb met moeite het debat kunnen volgen, al die gladjanussen praatte door elkaar heen.
Gluiperds zijn 't, zat er ééntje te verkondigen dat ze niet kunnen werken voor 250 euro per cliënt in twee weken.
Hij zei er niet bij hoeveel cliënten hij in die twee weken bijstaat, zal er vast meer dan 1 zijn...

Het andere debat was wat overzichtelijker, bestond uit 3 punten, onduidelijkheid over de maximale snelheid, rechts inhalen, en verkeershufters.
Rechts inhalen lijkt mij een slecht en gevaarlijk plan.
Maximale snelheid zou op zoveel mogelijk snelwegen gelijk moeten zijn, en blijven ongeacht het tijdstip.
Verkeershufters celstraf geven en rijbewijs voorgoed inleveren.

Hoogste tijd :sleeping:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back