Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het bier is alweer op, dus nu maar een tukkie doen. Prima slaapweer!!!
~
@MeteoVoorne: In de ochtend wat regen, vanmiddag enkele forse buien met kans op onweer en hagel. Ook de wind neemt toe naar hard, 7bft aan zee.

@MeteoVoorne: In de ochtend wat regen, vanmiddag enkele forse buien met kans op onweer en hagel. Ook de wind neemt toe naar hard, 7bft aan zee.

@BuienRadarNL: Vanuit het westen af en toe regen of motregen. In de middag enkele buien met kans op onweer en korrelhagel. 6-11 gr. Buienradar.nl - Weer - Actuele neerslag, weerbericht, weersverwachting, sneeuwradar en satellietbeelden

Enig idee hoe ik dat register kan inzien op de andere schijf?
Daar is ook een partitie gevuld met (de oorspronkelijke C schijf)
Als dus mijn C schijf er mee stopt, haal ik die eruit en plaats ik de D schijf op de plaats van C (en hoop dat het dan gewoon weer werkt)

Ik heb al die mapjes gevonden die door de spyhunter zijn aangemerkt als virus van die andere zoekmachines,

Harm, Start- zoeken-mappen en bestanden- cookies
die vind je waarschijnlijk over je hele harde schijf.

Nog maar een GZK :morning:

Moge. Wakker geworden met een spetterende koppijn. Dus even wat langer blijven liggen, maar dat heeft niet veel geholpen. Maar eens even aankijken.

toch geen hoofdpijn Ad;)

Gaan we lollig worden Jan?:mrgreen: Als ik nou pijn in m'n hersens had gezegd, dan kon je misschien vraagtekens plaatsen:D.

Paar paracetamolletjes ingenomen, en nou maar weer even plat. Misschien wil het wegtrekken. Het zou toch niet komen doordat ik de laatste week weer wat aan m'n oude beroep cq hobby geroken heb? Te veel hersen gymnastiek wellicht?

Later..........

goede morgen allen

Dan krijg ik alleen HKEY mappen. :(

Enig idee waar tegenwoordig de map staat met cookies? (windhoos xp)
Want die kan ik ook nergens meer vinden. :confused:

edit:
dat met die codes staat via HKEY/local machine.

Even zoeken levert het antwoord wel: https://www.google.nl/?gws_rd=cr&ei=vrKEUpf-K8Wn4gTShIDACQ#q=cookies+windows+xp

Ik werk hier met windows 7, dus ik kan zo niet even voor je kijken.

Enig idee hoe ik dat register kan inzien op de andere schijf?
Daar is ook een partitie gevuld met (de oorspronkelijke C schijf)
Als dus mijn C schijf er mee stopt, haal ik die eruit en plaats ik de D schijf op de plaats van C (en hoop dat het dan gewoon weer werkt)

Ik heb al die mapjes gevonden die door de spyhunter zijn aangemerkt als virus van die andere zoekmachines,

Je moet zoeken naar bestanden met de extensie .reg en als je daar dubbel op klikt, zou als het goed is dat betreffende register moeten worden geopend in regedit.

Verd...., werd wakker gebeld. Een chinees klinkende man die in het Engels begon te zeggen dat hij van Micosoft was en dat mijn computer geïnfecteerd was en dat ik groot gevaar liep bij dingen als bankzaken. Hij wilde dat ik achter de computer ging zitten en dan allerlei instructies van hem op ging volgen om het probleem op te lossen.
Toen ik hem vroeg hoe hij aan mijn telefoonnummer kwam zei hij dat mijn gegevens in hun data base voorkwamen. Vervolgens heb ik gezegd dat ik er niets van geloofde en dat ik het gesprek afbrak. Daarna heeft hij nog zeker 10 keer terug gebeld maar niet opgenomen, met meestal een 00856 (Laos) nummer, en soms een geheim nummer. Nu is het al weer even stil.

Eerste keer dat me zoiets overkomt.

Dank voor alle info, heb net eerst de belangrijkste mappen opgeslagen op externe HD.
Ook een volledige scan laten uitvoeren door MBAM en die heeft in het PIC schrijfprogramma een trojan gevonden na 5 kwartier scannen.
Dat is al iets, die kon ik ook gewoon laten wissen zonder €36.00 te moeten overmaken (en dan hopen dat het werkt)

Zit nu alleen nog met svchost (een bestand 9 keer groter dan de normale) die nu nog steeds 99% van mijn CPU bezet houdt.
Internet ligt overigens los, dus hij is intern bezig.
Ik kan met taakbeheer dat ding wel stoppen en dan gaat de pc gewoon verder.
Alleen na een herstart komt die svchost gewoon weer terug.

Gestoord wordt ik van die troep.

edit: ik heb hem maar even zijn gang laten gaan.

nu krijg ik een melding
de updates voor uw computer zijn gereed voor installatie.

:2gunfire::2gunfire::2gunfire: beveiligingsupdate voor windhoos xp.

Ik heb meteen maar de voorkeur voor download etc voor wat betreft updates gewijzigd in EERST MELDEN voor te downloaden .
Eens kijken hoe dat gaat.

Als ze nu gewoon een popup geven "u kunt geen gebruik maken van uw pc, we zijn aan het updaten" dan weet je waar je aan toe bent .
Stelletje G** vergeten Te*** nglijers.

Verd...., werd wakker gebeld. Een chinees klinkende man die in het Engels begon te zeggen dat hij van Micosoft was en dat mijn computer geïnfecteerd was en dat ik groot gevaar liep bij dingen als bankzaken. Hij wilde dat ik achter de computer ging zitten en dan allerlei instructies van hem op ging volgen om het probleem op te lossen.
Toen ik hem vroeg hoe hij aan mijn telefoonnummer kwam zei hij dat mijn gegevens in hun data base voorkwamen. Vervolgens heb ik gezegd dat ik er niets van geloofde en dat ik het gesprek afbrak. Daarna heeft hij nog zeker 10 keer terug gebeld maar niet opgenomen, met meestal een 00856 (Laos) nummer, en soms een geheim nummer. Nu is het al weer even stil.

Join the club, Ad. Bij ons is het vrij geregeld "raak". Schijt-irritant... Je zou er bijna een geheim nummer voor nemen, alleen helpt dat waarschijnlijk niet zo veel aangezien ze waarschijnlijk gewoon beginnen bij 010-0000001 en eindigen bij 099-9999999...

@Harm: kun je niet dat svchost.exe los downloaden, en dan over die veel te grote versie heen kopieëren?

Ik had er laatst eentje die in het Engels vroeg of ik van Italiaans eten hield. Toen ik zei dat ik verder geen interesse had, bleef hij doorgaan, toen maar gewoon de verbinding verbroken.

Laatste tijd ook weer raak met phishing mails, eerst zogenaamd van de Rabo, dan van ABN Amro, dan van de SNS. Dit keer wel in redelijk goed Nederlands, maar zodra ik "geachte klant" of "relatie" zie, ipv aanhef met mijn naam, die ze als bank horen te weten, gaan bij mij al de alarmbellen af.

Laatste tijd ook weer raak met phishing mails

Ik krijg dagelijks één of meerdere mails van ene Mark met steeds een andere achternaam. Ze beginnen allemaal met "Hallo Unknown Ip Address," en dat geeft natuurlijk al het nodige vertrouwen:rolleyes:. Het is geloof ik geen phishing, maar pogingen om je over te halen om naar bepaalde gok sites te gaan waarvoor zij een methode hebben dat je altijd wint.
Onderaan staat ook wel een link waarmee je je volgens zeggen af kan melden, maar zelfs die durf ik niet aan te klikken want dat kan natuurlijk ook een val zijn.

Zo, tukkie uit en nu maar weekend vieren! :D

RDM Campus@rdmcampus
Foto uit de #oudedoos: tewaterlating @de_rotterdam op RDM-terrein. Meer geschiedenis: http://www.rdmcampus.nl/geschiedenis

BZBVWE0CUAA7QMg.jpg:large

Rome is facing a "guano alarm" as millions of starlings leave the city covered in a thick layer of droppings, Italian media report.
Some four million starlings annually overwinter in the capital, but this year spending cuts have derailed efforts to discourage the birds from settling in central areas. In previous years, anti-starling measures have included pruning plane trees and broadcasting amplified cries of birds of prey through loudspeakers.
But such efforts have not been put into action in 2013, so the birds have deposited a thick layer of droppings on streets, vehicles and buildings
~
:mrgreen:

BZB778RIMAAVmL5.jpg:large

millions of starlings leave the city covered in a thick layer of droppings

Spreeuwen valt hier gek genoeg wel mee op het terras, ondanks het feit dat je soms hele zwermen op straat ziet. Duiven en meeuwen is hier boven een groter probleem, die schijten alles onder. Maar zo erg als op die foto..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back