Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg dagelijks één of meerdere mails van ene Mark met steeds een andere achternaam. Ze beginnen allemaal met "Hallo Unknown Ip Address," en dat geeft natuurlijk al het nodige vertrouwen:rolleyes:. Het is geloof ik geen phishing, maar pogingen om je over te halen om naar bepaalde gok sites te gaan waarvoor zij een methode hebben dat je altijd wint.
Onderaan staat ook wel een link waarmee je je volgens zeggen af kan melden, maar zelfs die durf ik niet aan te klikken want dat kan natuurlijk ook een val zijn.

Meestal zorgt het klikken op die "afmeldlink" dat je daarna extra spam krijgt. Voor degene die de eerste mail heeft gestuurd is dit de bevestiging dat ze een "bemand" email adres te pakken hebben...

Weer een stukje nostagie:

Van het album "Their Satanic Majesties Request", waarop de Stones zo stoned als een garnaal waren. Ik herinner me deze vanwege de hoes, die bewegend plaatjes gaf als je hem bewoog. In één stand zag je zelfs de hoofden van de Beatles, en zowel Lennon en McCartney zongen zelfs op het (ik dacht) openingsnummer mee.
Ik weet dat allemaal nog zo goed vanwege een oude "wond". In die tijd waren de kosten van LP's voor een scholier best wel hoog. Als wij feestjes hadden, dan nam iedereen een stapeltje platen mee en aan het eind verzamelde iedereen gewoon z'n eigen platen weer. Tot op een nacht dat ik wel de hoes terugvond maar de plaat niet. Nog jaren heeft die lege hoes in m'n platenkast gestaan, maar nooit meer teruggekregen:(.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi, c schyf - bovaan op extra drukken - mapopsie- weergave - en daar alles weergeven .

dan worden de cookies enz weergegeven .

by confugiratiescherm - internetopties alles verwyderen .

dan wordt ook de cookis, internet geschiedenis ,enz ook verwyderd .

cc cleaner is ook heel goed , haalt ook fouten en problemen uit het register .

grt timberwolf

c schyf - bovaan op extra drukken - mapopsie- weergave - verborgen bestanden en mappen en daar alles weergeven .

dan worden de cookies enz weergegeven .

by confugiratiescherm - internetopties alles verwyderen .

dan wordt ook de cookis, internet geschiedenis ,enz ook verwyderd .
uitgevoerd , dank

heerlijk, die virusmelding over HKCU heb ik kunnen vinden, is gewist en spyhunter ziet hem niet meer.op naar de volgende.

maar eerst de kachel aansteken.

RVM

Aan een wijntje en dan een beetje vroeg aan de stampot boerenkool, daarna met zoon en schoondochter naar Brouwershaven, om daar een nest labradorpups te bekijken. :D

Verd...., werd wakker gebeld. Een chinees klinkende man die in het Engels begon te zeggen dat hij van Micosoft was en dat mijn computer geïnfecteerd was en dat ik groot gevaar liep bij dingen als bankzaken. Hij wilde dat ik achter de computer ging zitten en dan allerlei instructies van hem op ging volgen om het probleem op te lossen.
Toen ik hem vroeg hoe hij aan mijn telefoonnummer kwam zei hij dat mijn gegevens in hun data base voorkwamen. Vervolgens heb ik gezegd dat ik er niets van geloofde en dat ik het gesprek afbrak. Daarna heeft hij nog zeker 10 keer terug gebeld maar niet opgenomen, met meestal een 00856 (Laos) nummer, en soms een geheim nummer. Nu is het al weer even stil.

Eerste keer dat me zoiets overkomt.

Als je nou gezegd had "meneer ik heb geen computer en ik weet niet waar U het over heb" dan was je er in een keer vanaf geweest :yes:

Biertijd, RVM MB :proost: Proost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back