Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
GMA

Mistig, Z 2 bij 4.8°C.

Piet, hier zien ze zwarte piet niet eens! :p
~
@MeteoConsult: Goedemorgen! Op veel plekken (dichte) #mist. Vanmiddag nevel, bewolkt; slechts lokaal zon. Het wordt veelal 7-10 graden.

@ANWBverkeer: In het hele land behalve in het noorden komt plaatselijk ~d~i~c~h~t~e m~i~s~t voor !!!!

@MeteoHellevoet: De "#stoomboot" van #Sinterklaas is nog niet zien, zeker niet met zoveel #mist in de vroege ochtend.

@Manus, gelukkig wel, ik doe nog een bakkie mee :morning:

Nou Hier wel Arie, ze zijn er al vroeg bij hier ik hoorde om 09.30 uur die Hercules al blazen in de haven, dus Harm heeft zijn eerste Sinterklaas al afgeleverd, daarna is Sinterklaas 2 voor Schiedam aan de beurt !

Möge
Snel wat boodschappen doen daarna thuis voor de buis de intocht van de Sint kijken, altijd een hele happening vanaf 12:00 uur op Ned3.

Vandaag weer verder prutsen aan het diorama.

De navigatie Piet, heeft goed werk gedaan!

BZLgmsiIQAAAz6O.jpg:large

Zwarte Piet 2013

Onderstaand mijn bijdrage aan de discussie. Ik kan alleen hopen dat de juiste personen deze lezen. Zal wel niet:rolleyes:

full

Vanavond pepernoten eten mannen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed avond allen.
Sint met pieten in Vlaardingen was een hele mooie tocht met heel veel volk op de kanten.
Grandioos daar hebben we kunnen zien waar we het voor deden dat vroeg op en kou lijden.
Te Schiedam was het stukken minder en ik hoop dat de bevolking het leuk vond, ik vond het maar niets.(doods eigenlijk, zo van "het moet want het hoort nu eenmaal zo" . groot verschil in organisatie.
Voor Vl kwam er ook nog een pietenband aan boord, dat doet ook mee natuurlijk.
De rit naar Spanje was vanmorgen met 1 in de hut en 2 uitkijken op het voordek..
Wat een klein wereldje, wat een mist en wat een kou.

Modelbouwer is ook hier binnen, zal hem eens snel gaan uitpakken (hier is het ook een beetje sinterklaas nu haha.

Dan moet ik naar buiten en eerst hout halen of kolen (is nu toch donker genoeg)
Dat haal ik morgen wel in.
Zit nu nog met 2 truien aan.

Romp in spuitplamuur gezet. Morgen maar eens kijken.

We hebben er weer een dwaas in de regering bij: staatssecretaris Dekker van OCW. Die heeft een plan om alle wetenschappelijke publicaties over max 10 jaar gratis op internet te hebben. Hoe denkt hij dat als klein landje te regelen met internationale uitgevers die keihard aan copyright vasthouden?

Alle wetenschappelijke tijdschriften zijn tegenwoordig op internet beschikbaar. Maar je moet wel een abonnement hebben om er bij te kunnen. Abonnees zijn voornamelijk bibliotheken van wetenschappelijke instellingen die hun personeel toegang kunnen geven. Ik vermoed dat de abonnementskosten afhangen van de grootte van de organisatie, en dat zijn geen geringe bedragen. Vroeger bij de papieren uitgaven, waar toen dikwijls laboratoria op geabonneerd waren (soms wel 5 of 6 abonnementen over de hele TU) ging het soms al om duizenden € per tijdschrift per jaar.

Je denkt toch niet dat de uitgevers van Science en Nature (om er maar 2 te noemen) nu ineens de artikelen in hun tijdschriften zomaar vrij toegankelijk op het net gaan zetten omdat een NL staatssecretaris dat wil? Als het nou Poetin was:mrgreen:.

Het lijkt trouwens wel of die Russen een slim spelletje met NL aan het spelen zijn. Nu nemen ze de zuivel weer op de korrel. Ik krijg de indruk dat ze ons op termijn iets heel vervelends door de strot wille duwen, en dat wij daar gevoelig als we zijn voor handelsbelangen met open ogen intuinen. Iets met gas?

Iets met gas?

Zou nu best eens kunnen, want de korte termijn graaiers van eerdere regeringen hebben zoveel mogelijk zo niet al het slochterengas verpatst.
Nu hebben we zelf niets meer en zijn dus lekker afhankelijk van anderen voor gas dat alleen maar duurder wordt.

Ik ga nog een ijsje uitzoeken.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds die cd-rus op zijn vingers is getikt tijden dat gevalletje kindermishandeling zijn ze heel vervelend bezig ja.

Denk dat die actie van de groene rakkers die daarna kwam ook niet echt meehelpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back