Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogguh allemaal... Gisteren een dagje wezen schieten met de MAG (mitrailleur) en een paar handgranaten gegooid. Door de wind kwamen die dingen bijna terug...:eek: Gisterenavond op weg naar huis beide handjes aan het stuur. Vooral op de IJsselbrug was het bar en boos: Onweersbui, windstoten van links, waardoor je de watermassa van de andere weghelft er gratis bij kreeg...
Vannacht heerlijk geslapen met een gierende wind om het huis.
Nu aan de koffie thuis.

Möge
Roel, vuurwerk mag je pas de 31ste vanaf 10:00 uur afschieten :mrgreen:

Zo, pakjesavond was leuk maar het geeft allemaal zoveel rotzooi die je niet nodig hebt.
Nu eerst maar weer wat boodschappen doen daarna de boel opruimen.

Moghú heren,

2.9 °C dalende , 4 Bft NNW , bewolkt.

Hopelijk heeft iedereen droge voeten gehouden en geen schade. Al met al lijkt het mee te vallen.
Zag de GO-20 gisteravond nog even bij het Nos-Journaal , hoop voor die mannen dat het ook daar meevalt.
Vandaag druk met van alles en nog wat en vanavond naar de klaverjassende dames, nu eerst m'n vriendin verzorgen en aan de koffie.

Vannacht heerlijk geslapen met een gierende wind om het huis.

Lekker hè, dan is het ook heerlijk wakker liggen. Ben er nog uitgegaan om het raam open te tuimelen, dan is het geluid beter:D.

Maar nu heerst de witte tornado binnen, even kijken of mijn vrouw wat boodschappen kan verzinnen dan kan ik even naar buiten de betrekkelijke rust opzoeken.

Klaas is nog niet uit het zicht of Andy Williams galmt alweer met "let it snow" , van mij mag hij die troep houden...straks komt die Rednose natuurlijk ook weer eindeloos voorbij, hoop dat snel januari wordt !

Inderdaad Manus, het "SkyRadio"-gehalte begint ook op de andere zenders alweer gevaarlijk hoge waardes aan te nemen... :( Vanochtend op 538 ook al: Een kerstliedje van Jan Smit. Hoe erg wil je het hebben? :2gunfire:

1488485_600173233365314_1654141226_n.jpg

van de leon gepikt

Hoe erg wil je het hebben? :2gunfire:

Van pure ellende net de gouden uren op radio 2 ook al gekeeld.
Die enge 020 'er met dat klote accent had gordon als gast.
Wat een walgelijk gedrocht is dat zeg, die probeert alleen maar leuk te zijn ten koste van de anderen.

Kan zelf helemaal niets, maar zolang heel het domme nederlandse kuddevolk achter zo iemand blijft aanrennen kan zoiets overleven.
Effe kotsen.
Daarna een bakkie zetten.

Nou heb ik dus geen sjoechem van sleeptrossen en begrijp de enorme krachten die daarbij een rol spelen , toch blijf ik me afvragen waarom ik toch steeds weer lees over brekende sleepkabels , wordt dat verkeerd ingeschat ? , hebben ze niet de juiste materialen ? , ontbreekt er iets aan kennis van de materie ? , ik heb grote waardering voor boten die hulp bieden maar vraag me ook af of ik het verkeerd beoordeel ???

Volgens mij gebruiken sleepbedrijven oude troep die ze dan kunnen claimen als het stuk gaat.
Bovendien duurt het dan langer en dat zijn allemaal uren die betaald moeten worden.
Bij de knrm zal dat niet het geval zijn.
Gebrek aan inzicht misschien?
Een kotter van 500 ton is natuurlijk wel iets anders dan een jachie.
Als dan je lijn niet vreselijk zwaar en lang is (in een bocht kan hangen) , heb je als je een zetje van een golf krijgt de lijn meteen snaarstrak komt en dus wel moet knappen.

Roel,
is die MAG nog niet vervangen?
Daar heb ik 40 jaar geleden al mee gesjouwd en geschoten.
Was wel een fijn wapen om mee te schieten.
En deed het altijd.

Hein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back