Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
GMA,
Jan ik vind het helemaal niet erg,
zo houden tot Maart en dan nog een graad of 15 er boven op!

eerst maar een GZK :morning:

Mooi verfilmd goed verstaanbaar

Haha, dan stond je tv erg hard zeker, want er wordt regelmatig heel goed gemompeld.
Verder vertelt "vader" dat ze naar het noorden varen met westen wind, terwijl de wind op de beelden van rechtsachter komt.
Ook varen ze noord ten oosten met noorden wind: met een vierkant getuigd schip kan je niet hoger aan de wind dan circa 65° (N ten E is 12°) .
Ook kijken ze naar de sterren en krijgen ze ijsbergen aan dek in een stikdonkere nacht (in juli en augustus, tegen of boven de poolcirkel).
Als ze klaas kielhalen zitten de zeilen aan de ra gebonden alsof ze weken in de haven liggen.

Dus:
Vol met fouten.

hallo

Hier ook zo een honeywell termostaat.
S'morgens een lel geven en dan springt de lucht verwarming aan tot een leefbare termp.
Dan is de kachel reeds op temperatuur en blijven we heel de dag op hout stook verwarmen.
Dus de CV gaat s'morgens maar eventjes aan alleen de tussen seizoenen geven problemen daar de kachel dan te warm is en je toch niet zonder verwarming kunt.

Gr Raf.

Boodschappen weer in huis, nu nog een GZK :morning:
en dan naar de werf.

@Raf, hier geen ruimte voor een hout kachel, dit huisje is zo klein dat ze de schoorsteen er uit gesloopt hebben om ruimte te creëren !

blijven we heel de dag op hout stook verwarmen.

Ik moet het de hele dag met gas doen raf, zelfs de open haard:D. Kan op een appartement nu eenmaal niet anders.

Ik las trouwens dat jullie veel minder voor gas en elektriciteit betalen dan wij, terwijl wij op een gasbel zitten. Dat is zeker om te sparen voor alle schade die het leeghalen van die gasbel veroorzaakt te kunnen betalen:confused:.

GMA

Bewolkt, ZZW 4 bij 8.9°C
~
@BuienRadarNL: Vandaag van tijd tot tijd buien, vanmiddag met kans op onweer en hagel. Wind aantrekkend tot stormachtig aan de kust met kans op windstoten.

@MeteoConsult: Voor vanmiddag worden een paar flinke buien verwacht, soms met zware windstoten tot 95 km/u, en ook hagel; aan zee soms ook een klap onweer.

GMA,

vandaag toch maar eens de modelbouw terug oppakken denk ik. ben wel heel stilletjes bezig met de zwarte zee, maar dat ligt nu ook al aardig stil.
de Smit NL maar eens opereren en kijken waarom de motoren zoveel Ampère nodig hebben....

gr Brecht

Moghú heren,

9.2 °C , flink bewolkt en windje 4 Bft ZZW , kwakkelwinter hebben we tot nu toe. Ik hoor Dijsselbloem al klagen over tegenvallende aardgas opbrengsten...!

Straks even de buurtsuper aandoen en bloedprikken ivm. urinezuur, kijken of de medicatie eraf kan, vriend jicht is gelukkig erg rustig.
Overmorgen had ik met m'n vrouw aan boord van de KH moeten stappen in Bergen, ze zou 75 geworden zijn, helaas is het anders gelopen.

Nu nog een bakkie en dan even op pad.

hallo

Ja voor hout te stapelen heb je plaats nodig.
Wat dat gas aan gaat ik geloof dat wij russies gas hebben.

Brecht als je wilt oefenen met de airbrushe ik heb hier nog veel wat in roest gespoten moet worden.
Dus als de verveling toeslaat het is zo een 100 meter spoort wat in de roest gespoten moet worden.
De bedding moet ook een kleurtje mee krijgen.

Ja nu zul je zeggen treinen was dan datte.
Maar ik heb er weer wat bij geleerd.
Wis je dat die verschillende schalen hebben en dat die ook laddertjes en dergelijke hebben.
Dat je soms iets moeilijk kunt vast klemmen ze dat daar met een draadje doen omdat de lijm die gebruikt word niet aan het draadje kleeft .
Zo zijn er nog wel meer zaken die ook bij ons gebruikt kunnen worden.
En ja het is wel veel werk om het mooi te krijgen maar dat is met een schip ook.
gr raf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back