Het Schipperscafe deel 6

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Olaf Wevers, 7 sep 2019.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    WhatsApp Image 2022-07-22 at 8.41.01 AM.jpeg
    bootje en wa ventjes voor pascal geprint.
    het bootje was een probleem wat printen aan gaat
    omdat de bodem redelijk groot is willen de supports al eens lossen .
    en dan is het dus vuilbak en opnieuw beginnen
    hoe ik hem ook draaide of keerde en extra dikke supports het blijft een probleem

    gr raf
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Resultaat mag gezien worden, figuren maken me jaloers .
    Ik print een zodiak in 3 delen rechtstaand, vanaf de moterplank naar voor en vanaf de plank naar achter en als laatste de motor onderste boven
     
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    Ok Marc maar hij was uit een deel getekend daarom dacht ik dat het wel zou kunnen
    chitubox of photon workshop het gaf wel een iets ander resualtaat maar het bleef problemen geven met de bodem hoe ik het model ook draaide
    de motor is apart geprint
    het moet dienen voor een brand blus boot dus dat ventje gaat een blus slang in zijn handen krijgen
    maar dat is aan pascal om te beslissen wat hij er mee doet
    gr raf
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
  5. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    ik zou er ook wel een willen voor dat doel , moet helaas nog bijna dagelijks met de 4 wieler op stap.
     
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    zo nog een extra water ton aangesloten en nu kan ik nog 500 liter water extra op vangen .
    dan blijft hopelijk het test basin vol want myriam neemt steeds water uit die bak om de bloemen water te geven
    vandaag mijn bril ophalen en nog wat verf en inox schroeven dan kan de bekleding voor de ton onder de pergola er terug overheen .
    en kan deze ook helemaal aan gesloten worden op het dak .
    dan moet ik stoppen met tonnen bij te zetten want ze zijn op LOL
    gr raf
     
  7. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    een regentonnetje met water gevuld, er zullen wel meerdere mensen zijn die dit nu wensen. :)
    Ik heb er eentje van 8x5x1.5m onder mijn living zitten. tot op heden nog nooit leeggespoten in de tuin.
    Moet er wel bij zeggen dat ik maar water geef vanaf het moment dat de plantjes er echt om vragen en mijn gazon heeft geen helgroene kleur.
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    Marc toen ons huis gebouwd werd was er nog geen sprake van gescheiden water en bla bla
    dus een beer put en een zink put meer hebben we niet onder de grond zitten .
    al het hemel water gaat eigenlijk terug de grond in .
    maar door de aanhoudende droogte ben ik een jaar of 8 geleden overgegaan met het opvangen van een deel van dat water om de tonnen waar onze vissen en kikker in leven bij te vullen .
    dit is dan uitgebreid naar meer tonnen en een test bassin waar ook redelijk wat water in kan .
    dit alles bevind zich aan de achterkant van het huis en de twee voorste gaan dus nog steeds de grond in
    het veranderen van het buizen gestel is niet te doen daar alles onder de klinkers ligt en ik dus het volledige voetpad rondom het huis zou moeten opbreken
    dus we doen wat we kunnen en inderdaad het gras ziet hier mooi bruin alleen een paar planten krijgen dagelijks 10 liter water (grote planten)

    gr raf
     
  9. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Tijd voor een regendans Raf! Mijn danskunsten stellen niets voor en het bleef rond de middag bij een paar druppels regen. Gr. Klaas.
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  10. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    hier had het afgelopen nacht moeten stortregenen , althans volgens het weerbericht ) maar buiten een paar druppels niks gevoeld ,gezien of gehoord.
    Mijn danske is dus ook al niet het juiste geweest. zullen maar wat troost zoeken in een fris:bier: :beer:
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  11. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Een vaatje Leffe in de tuin zou ook niet gek zijn. En als het niet anders kan is Karmeliet ook goed. Niet zo voor mijn buik natuurlijk. Gr. Klaas.
     
  12. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    toen ons huis gebouwd werdt in 1910 was er eerder teveel dan te weinig water
     
  13. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Hier heeft het lang en hard geregend in de nacht van donderdag op vrijdag , de regenwaterput is weer vol met 3000liter water .
    Onze vaarvijver verliest ongeveer 1,5cm water per dag aan verdamping maar dat hebben we opgelost door een tijdklok te plaatsen op de dieptepomp .
    Iedere dag tussen 6Hr en 7Hr draait de pomp die 30 meter diep steekt en zo ons vaarwater op peil houd .
    Na de warme dagen word de tijdklok uitgeschakeld en pompen we enkel bij als het nodig is .
    Groetjes
    Ronny
    www.mothvzw.be
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  14. Maarten Kylstra

    Maarten Kylstra

    Lid geworden:
    19 okt 2021
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    Vanochtend nog ff lekker wezen varen. Het water was wel heel erg vies:( A0B74D29-5B20-4A61-9ABB-21150B2A874F.jpeg

    Groet, Maarten
     
    Herby63, k-k, Bert V en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.198
    Locatie:
    Steenbergen
    Soms moet je er even rust van nemen en je werk van een afstandje bekijken [​IMG][​IMG].
    Maar het einde van de bouw en de [​IMG] maidentrip komen in zicht [​IMG].


    [​IMG]

    Groet, Bert
     
    RenéH, Zeiler, Herby63 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Maarten Kylstra

    Maarten Kylstra

    Lid geworden:
    19 okt 2021
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    Was vandaag toch geen zeilweer.
     
  17. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hier is nog wel een beetje wind en in het Zwanenmeer schoon water. Eergisteren Bugsier 3 daar uitgelaten. Vandaag even aan de knutsel voor een paar draadgeleiders aan de midden bolders van mijn Smit Finland. Kwam iets op mijn pad wat naar mijn idee wel bruikbaar is. Rondje fietsen is me te warm. Misschien vanavond even bootjevaren. Draadgeleiders gereed en gemonteerd. Gr. Klaas.

    20220807_161425 draadgeleider.jpg
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2022
    Marc w en Herby63 vinden dit leuk.
  18. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Pochte vorige week nog over schoon vaarwater in het lokale Zwanenmeer. Gisteravond lekker gevaren en even te dicht langs het riet. Herrie, weinig stuur en schroefwater. De SB motor deed niet veel meer. Zal een afgebroken stuk riet zijn was mijn gedachte. Op de BB motor naar de wal en de boot op de kant. Niets te zien, maar de SB schroef was amper te draaien. Dat was raar! Bij nadere inspectie bleek er een meter dunne vislijn tussen schroef en askoker klem te zitten. Gelukkig een los eindje kunnen pakken en met veel geduld het eraf kunnen wikkelen. Was gelukkig niet in het lager terecht gekomen en geen schade. Waarschijnlijk een tuigje in het riet blijven hangen en net het losse eind opgepikt. Weer een ervaring rijker. Gr. Klaas.
     
  19. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.789
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Ja zo ook blauwalg in veel sloten, in leek kon niet gevaren worden hierdoor.
    Grt peter
     
  20. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Gisteravond met Arnafjord gevaren op het Zwanenmeer. Vorige week had ik het slangetje tussen motor en schroefas vervangen door een cardankoppeling. Liep niet naar mijn zin en gaf (te)veel lawaai. Dus besloot de kapitein een afspraak met de werf te maken. Die had vandaag wel een gaatje. Maar om motor met steun te verwijderen was wel een dingetje. Destijds ingegoten met epoxy, waarbij de steun aan het aseinde wat omhoog gekomen was. Daar kon nu een haakse schroevendraaier onder en met wat wrikken kwam de motorsteun los. Met veel moeite de restanten epoxylijm uit de romp kunnen breken en verkruimelen. Uitgewassen met aceton en gelijk de steun ontvet. De meeste tijd verdaan met het zoeken naar een stukje pijp om het spul recht voor elkaar te zetten. De lengte ingemeten, motor met steun te plek en met een paar druppels CA-lijm gefixeerd. Richtpijpje verwijderd, koppeling geplaatst en proef gedraaid. Loopt nu geruisloos. Randjes van de steun afgegoten met epoxylijm en schip uitgedokt. Toch een dikke drie uur mee bezig geweest. Kan de overall worden gewisseld met een kapiteinspet. Was een leuke klus, maar wel een gepiel door die kleine opening. Gr. Klaas.

    20220831_170436.jpg
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2022
    Jinny, Gerrit-Jan, Marc w en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina