Het Stampede VXL topic

Mensen,
Ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een Traxxas Stampede VXL 4x4.
Het eerste probleem heeft zich al voorgedaan.

Op het moment dat ik aan het rijden ben gaat het eventjes goed. Op het moment dat ik de auto even stilzet, om vervolgens weer op te trekken wil hij niet voor of achteruit. De ESC brand en knippert op het moment dat ik gas geef. Hij krijgt dus wel een signaal door. Sturen werkt wel, maar voor en achteruit werkt niet. Het probleem komt voor bij zowel NimH als Lipo. Lipo cutt-of is het niet. Zet die elke keer in de goede stand afhankelijk van de batterij. Calibreren heb ik ook al tot in de treure gedaan. De temperatuur van motor of ESC is het ook niet, want zaterdag was het gelijk al raak toen ik begon met rijden.

Moet er wel bij zeggen dat de Nihm accu er meer last van heeft.

Heb al contact met de leverancier. Ik moet hem terug sturen en dan kijken zij hem na, maar als iemand de oplossing weet scheelt me dat weer.

Anybody???
Gr,
Harold
 
Klinkt misschien knullig, maar staat je trim op je zender wel helemaal op 0? Ik heb wel eens gehad dat die wat verdraaid was, en dan slaat ie ide beveiliging, om te voorkomen dat ie er ongewenst vandoor gaat... Verder zou ik het ook niet weten helaas... Wellicht even naar de shop waar je em gekocht heb, kunnen ze het misschien zo zien.
 
Maar is die trim er niet voor om de stuurinrichting te corrigeren, zodat hij niet scheef wegtrekt wanneer je vooruit rijdt?

Het rare is dan dat met de Lipo hij eerst een hele tijd goed rijd en dan ineens niet meer. Als dat het probleem zou zijn moest het gelijk misse boel zijn.

Hij is terug gestuurd. Effe afwachten dus.
 
Ik heb net mijn Trencher wielen binnen voor de Stampede. Ze zijn iets groter dan de stock wielen.
Kap is verlaagd met RPM body mounts en rondom zitten RPM draagarmen. De standaard tandwielen zijn vervangen door 32p tandwielen. Als ik er zelf mee ga rijden komt er een castle sc combo in, op 2s.

P1020130.jpg
 
Laatst bewerkt:
Moter wordt heet esc blijft normaal.

Hallo,
Ik heb een stampede xl-5 met vxl setje er op. Ik rijd met 25t pinion en 90t spur (zo zeg ik het goed hoop ik :p). Mijn moter wordt op 2s 5000 mah lipo na een halve accu al 70+ graden Celsius, de esc blijft ongeveer 50 graden. Dan laat ik hem afkoelen. Nu mijn vraag, is dit normaal? zo nee, met welke setup is het dan beter om te reiden?

bvd
 
Nee, kijk eens naar de normale setup,(stock vxl) qua pinion en spur...
Die gebruik ik ook voro lipo, gaat dan 52,5km, en de motor word handwarm, kan er tussen de 25 en 35 minuten mee rijden op een 2s 5000mah
 
Nee, kijk eens naar de normale setup,(stock vxl) qua pinion en spur...
Die gebruik ik ook voro lipo, gaat dan 52,5km, en de motor word handwarm, kan er tussen de 25 en 35 minuten mee rijden op een 2s 5000mah
Oke, bedankt dan ga ik dat is proberen :)

ps: ik reed met deze setup tussen de 65 en 70 km/h
 
Ik heb een Stampede VXL , bijna alles stock op de NIMH accu na.

Nu ga ik naar Lipo en daarvoor eerst de benodigde gearing besteld.
(metalen spur en 26t pinion)
Enig idee waarom mijn plasticen spur zo snel defect gaan , komt dat omdat ik vaak op zand rij en vaak rem / slippen ?

Zit wel ontzettend te zoeken naar welke LiPo accu ik moet hebben (ik heb al een lader met balancer functie) een 2s / 3s - 4000 of 5200? geen idee echt...

Ook clear kap (chevy) gekocht en heb OOK geen kaas gegeten van spuiten maar wil deze eigenlijk zwart maar de ramen wil ik doorzichtig laten.
Wat heb ik verder hiervoor nodig (naast een lexan schaar) oftewel :
wat is beste verf om je kap zwart te maken
 
Waarom zal je de gearing aanpassen voor lipo...
Ik heb gewoon de stock setup, en 2s lipo erin, rijd over de 52km/h en das HARD!
Alles blijft gewoon heel, en koel... Doet het goed op zowel verhard als onverhard...
Mischien be ik met me 34 wel een ouwe L*L ;)

Tandwielen strippen ws door een niet goed afgetelde mesh (ruimte tussen de tandwielen)
 
De standaard spurs strippen snel omdat:
- de tandwielen erg klein zijn (48p)
- je gearmesh niet goed staat (zie handleiding)
- je slipper niet goed staat afgesteld (zie handleiding)
- de motor verschuift, waardoor je gearmesh niet goed is.

Ipv een metalen spur gear kun je beter een 32p spur gear nemen van Traxxas. 58t 32p is geloof ik de grootste die op de Stampede past. Je zult dan ook een 32p pinion erbij moeten nemen.

2s lipo = leuke snelheid
3s lipo = erg snel

Hier kan je berekenen wat de snelheden zijn met verschillende steups: R/C Calculations
 
spoorbreedte

De traxxas stampede (en vast ook wel andere modellen van traxxas) hebben achter en voor een andere spoorbreedte waardoor je verschillende velgen moet gebruiken. Uiteraard verkoopt traxxas deze velgen, maar wat als je een ander merk velg wil kopen? Bestaat er zoiets als een adapter om de spoorbreedte voor gelijk te maken aan achter?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Stef
 
Jawel, maar dat zijn dan meestal ook meteen 17mm Hex adapters. Je kan ook de wide-pede mod toepassen, dat maakt alle vier de armen ook gelijk.
 
Back
Top