het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
ik had de express shipment method gekozen. kost wel iets meer, maar is er danook supersnel.

ff ander vraagje: heeft iemand de motortjes laten inlopen?

Hoi Hoi allen .Tegen degene die nog twijfelen om er een te kopen zou ik zeggen DOEN dit is echt een hele mooie en goede heli met een hoop spareparts die goed te verkrijgen zijn voor weinig geld .Wiebe motortje inlopen?gewoon gebruiken tot het eind en dan een nieuwe kopen voor 4.50 no worrys.Vassie traningskruisje kan je zelf maken van staafjes en kraaltjes als het maar licht is en iid er word geen software bij geleverd probeer anders FMS simulator das gratis en geeft je een beetje het gevoel van een heli.Als laatste probeer de rust te bewaren met dit ding want het is een hand vol en dan komt het vanzelf goed Gr jaap

Hoi Wiebe,

Inlopen heeft alleen zin bij motoren met koolborstels, bij het inlopen krijgt de borstel dan een mooie halve-maan-vormige inkeping, waardoor hij mooi op de motoras gaat aansluiten.

De motortjes van de 4#3 hebben geen koolborstels, maar sleepcontacten. Inlopen heeft dus geen zin.

Paul

...Inlopen heeft dus geen zin.

Paul

Mooi verwoord, Paul! ;-)

Het beste wat je kunt doen om het motortje ook maar een beetje te sparen en er vrij lang mee te kunnen vliegen is hier al vaker geschreven. Paar minuten vliegen, afkoelen... Niet de hele accu leeg willen vliegen voor een minuut of 10. We lezen toch wel alle 39 pagina's ff door voor we vragen stellen? :-)
En idd, deze heli kan wel buiten vliegen maar dan moet er absoluut niet teveel wind staan. Ik vlieg m wel eens buiten (meer ruimte) maar het kan vrij tricky zijn in windvlagen, hij wil enorm snel mee...

Laatst bewerkt:
Hoi heren,

Ik vrees dat ik een servootje gesloopt heb. Komt een beetje knakkend geluid uit rond de middenstand. Ik denk dat er een tandwieltje 1 tandje mist, zal wel tijdens een onbedoelde crash gebeurt zijn (flinke tik tegen de swash gehad denk ik). Hij beweegt nog wel normaal.

Bij de volgende bestelling onderdelen maar een servootje meebestellen.

Paul

Hoi Hoi allen .Tegen degene die nog twijfelen om er een te kopen zou ik zeggen DOEN dit is echt een hele mooie en goede heli met een hoop spareparts die goed te verkrijgen zijn voor weinig geld

ok ok ik ben overstag, zojuist bij miracle-mart een 4#3B besteld!
Eens kijken hoe snel EMS vanuit Hong Kong is :D

Ok BB hier ga je geen spijt van krijgen dat kan ik je verzekeren.Maar ivg met je lama is dit heel anders.Je lama is veel rustiger dan deze dit vereist concentratie en rust ff de lucht in gooien is er niet bij.Grond effect enz spelen hier een grotere rol lees de draadjes maar eens door.Wel moet ik zeggen dat een maal onder controle vliegt dit veel mooier en natuurlijker dan een coaxiaal.Mijn ervaring is dat een kruisje in het begin erg handig is eerst even over de grond schuifen en kleine hopjes van +- 50cm geven een veilig gevoel.We zijn benieuwd naar jou ervaringen Gr jaap

Ben ik het helemaal mee eens, ik heb een lama.
Maar de walkera is een heel ander verhaal, kan er nog niet echt mee vliegen, het ging even goed, maar na een crash, de paddle stang gebroken, en een onderdeel kwijt geraakt tijdens de crash.

maar oefening baart kunst zegt men (hij is wel erg leuk en verslavend)

Hoi Lafox hoe is het met jou heli?????.Heb je al een paar nieuwe paddels gekocht.Je begrijpt ondertussen wel dat dit zeer nauwkeurig luistert paddel kapot en de andere aanpassen dat werkt niet hier alles moet perfect in ballans zijn.Je moet de heli aanpassen aan jou en niet andersom Gr jaap

Dat is snel zeg! welke verzendoptie had je gekozen? je handen zullen wel jeuken om de heli de lucht in te krijgen. Nog moeten bijbetalen voor inklaren oid?

Had express verzending gekozen. Helipal heeft 27 dollar pakketwaarde op de bon geschreven. Zat keurige doaune stempel op 'vrij van belasting'. Kreeg er zelfs nog een extra setje hoofdrotorbladen bij en een extra accu.

Kan helaas niet starten vanavond, heb geen 8 penlites... was ff vergeten te halen.

Kon wel wat foto's maken.

IMG_0635.jpg

IMG_0636.jpg

IMG_0637.jpg

IMG_0638.jpg

IMG_0639.jpg

Laatst bewerkt:
Paddles en flybar zijn besteld en waarschijnlijk al onderweg,
Wordt er wel een beetje moe van dat het zoveel tijd kost om deze onder de knie te krijgen, maar gaat vast wel lukken.
Ik geef niet op, het gaat vast wel lukken.
Alleen jammer dat het koolstof is waar je de paddles op vast moet zetten, had dit liever is alu. gezien

Hoi Lafox hoe is het met jou heli?????.Heb je al een paar nieuwe paddels gekocht.Je begrijpt ondertussen wel dat dit zeer nauwkeurig luistert paddel kapot en de andere aanpassen dat werkt niet hier alles moet perfect in ballans zijn.Je moet de heli aanpassen aan jou en niet andersom Gr jaap

Hoi Lafox ik weet niet precies welke je hebt maar de koolstof is toch de 4#3 de 4#3b heeft een steel padde flybarr verklaar je nader??Gr jaap

MOOI he wiebe wees maar blij dat je nog geen penlites hebt kun je er nog even van genieten voordat de hel los breekt HaaHaaa Gr jaap

heeey wat is dat voor grijze zooi om jou hoofdmotortje heen? plastic hoesje?

Heb mijn eerste 4#3b op max servo uitslag staan om lekker mee te sjezen en de tweede om lekker loom de airwolf canopie te showen.

Blijft leuk.

Kon wel wat foto's maken.

Nou zég, dat lijken wel foto's van een 4#3B welke iedereen op het forum plaatst na zijn aankoop... Ze lijken best wel op elkaar nu ik dit zo zie.
Het wordt nu wel enorm spitten tussen al die foto's op zoek naar 'n onderwerp. Blij dat we allen breedband hebben. Ghighi

Wiebe, succes met die kleine onderdeur! ;-) Keep the blue side up!

MOOI he wiebe wees maar blij dat je nog geen penlites hebt kun je er nog even van genieten voordat de hel los breekt HaaHaaa Gr jaap

Hhahahah, ziet er super uit. wat een verschil met mijn Trex.

Heb vorig jaar met heel veel geoefend met sim en zo'n HM04 heli-tje. Ben daar wel blij om !. Ga nu weer verder oefenen op de sim.

IMG_0646.jpg

IMG_0644.jpg

IMG_0641.jpg

Nee Wiebe,

Er zit duidelijk iets om je hoofdmotor. We zijn allen zeer benieuwd wat het is, mogelijk een verbetering om de levensduur te verlengen ??!!

laat het even weten,

Paul

Heb even nog wat foto's gemaakt. Nadere inspectie verteld me dat er een zilvere (alu?) sticker om de motor zit geplakt. Maar of dit helpt om de motor koel te houden betwijfel ik, morgen maar eens even motortemp. controleren. Kan altijd nog de sticker eraf halen...

IMG_0647.jpg

IMG_0648.jpg

IMG_0649.jpg

Back