het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
zeker zeker! THnx nog :). heb de vele reserveonderdelen nog niet hoeven gebruiken zelfs!

In het begin gin het staartje nog wel eens een beetje hunten, maar dat kwam door een trilling.. De oplossing is om voor je optoert, eerst even de tipjes van de bladen te pakken en die rustig uit elkaar te trekken. Dan staan de bladen gelijk al goed en hangt ie als een bak in de lucht :D

is die 4#3B een beetje makkelijk te vliegen voor een beginner.

ik heb begrepen dat het een FP versie is.

hoe zit het met afstelling

kun je deze zo afregelen dat hij NOOIT gaat spinnen of is het ook weer afhankelijk van de staat van de accu(vol, leeg)

ik zit nl te twijfelen tuseen een coaxiaal of deze.

de 4#3 is volgens mij niet echt een goede beginner, meestal is het zo dat hoe kleiner de heli is hoe instabieler.
sietse zeght dat hij best stabiel vliegt als je echt heeele kleinen stuuruitslagen geeft, als je te veel stuurt is hij minder goed onder controlle te houden volgens mij. bijna alle beginners geven grotere stuuruitslagen.
als je hem echt leuk vind kan je hem na een dragonly 4 (dat is een goede beginner) kopen.
dan kan je er volgens mij wel mee vliegen :)

en coaxiaal is ook leuk maar is erg simpel te vliegen en je bent er erg snel op uitegekeken. ik ben begonnen met een dragonfly 4. is iets lastiger in het begin maar het is wel een heli waar je echt mee leert vliegen.
die is volgen mij ongeveer even duur als een coaxiaal.

ja je kan de staart zo instellen dat hij niet van zijn plek gaat, als de accu leger raakt drijft hij meestal langzaam af.

ik denk dat ik trouwens ook een 4#3b ga kopen :), hij ziet er zo lief uit! :D

Ik moet zeggen, voor mij was het de eerste FP waarmee ik in de lucht kwam (de gewone 4#3 dan, nu in het bezit van Sietse). Als je weinig plaats hebt ben je met zo'n 4#3 beter af dan met een 4#1 volgens mij. Ik kon er in elk geval beter weg mee.

Ik heb al spijt dat ik 'm verkocht heb...maar had m'n budget voor andere dingen nodig. Echt wel een leuk dingetje.

bedankt voor de antwoorden.

ik ga even kijken hoe die dragonfly er uit ziet.

de 4#3 is volgens mij niet echt een goede beginner, meestal is het zo dat hoe kleiner de heli is hoe instabieler.
sietse zeght dat hij best stabiel vliegt als je echt heeele kleinen stuuruitslagen geeft, als je te veel stuurt is hij minder goed onder controlle te houden volgens mij. bijna alle beginners geven grotere stuuruitslagen.
als je hem echt leuk vind kan je hem na een dragonly 4 (dat is een goede beginner) kopen.
dan kan je er volgens mij wel mee vliegen :)

en coaxiaal is ook leuk maar is erg simpel te vliegen en je bent er erg snel op uitegekeken. ik ben begonnen met een dragonfly 4. is iets lastiger in het begin maar het is wel een heli waar je echt mee leert vliegen.
die is volgen mij ongeveer even duur als een coaxiaal.

ja je kan de staart zo instellen dat hij niet van zijn plek gaat, als de accu leger raakt drijft hij meestal langzaam af.

ik denk dat ik trouwens ook een 4#3b ga kopen :), hij ziet er zo lief uit! :D

Als echte beginner is de df04 wel iets handiger misschien. Kan heel veel hebben en omdat hij net wat zwaarder is, duurt het even voor hij van zijn plekkie gaat.
Dat is het "probleem/uitdaging" van de 4#3, die is zo licht dat je met een stuurfout hem al snel op snelheid heb. verschil tussen optrekken van een racemotor t.o.v. een auto...

Voordeel is weer dat hij echt klein is. ga je dus niet gelijk gek doen en begin je volgens de rustige methode, (dus heel laag), dan kan je wel mooi binnen in de huiskamer véél vliegen. de DF04 is daarvoor al snel wat groot weer.

Coaxiaal is leuk voor mensen die totaal geen gevoel voor radio besturing hebben. Hangt als een baksteen in de lucht en met wat goede wil kan je hem nog van zijn plaats meppen ook!
Nadeel daarvan is dat je niet ECHT leert helivliegen.
Kan je bv met een DF04 of 4#3 redelijk vliegen, dan kan je zo over op bv een T-Rex o.i.d.

Ik had bv ook mijn DF04 bewaard om nose in te oefenen. durfde ik niet met de T-Rex. Zodra dat redelijk ging met de DF04, kon ik het ook gelijk op de T-Rex. Aan coaxiaal-ervaring heb je dan echt weinig...

Een staart kan trouwens altijd "spinnen".. licht eraan wat je met de knuppel doet...
Gyrootje van de 4#3 vind ik best goed als je dat soms bedoelt :D.
hij hangt stabiel, ook als je ff tegen het staartje blaast. tis geen GY401 zoals op de T-Rex natuurlijk, maar voor dit formaat erg goed! Wel verloopt het middenpunt zoals philip al zei naarmate de accu leger wordt. vaak net na de piekspanning in het begin en als hij bijna leeg is. Daar tussen hangt ie best strak :).
Voor de duidelijkheid. elke NIET-coaxiale heli met meer dan 2 kanalen is zowieso instabiel. Hij crasht dus sowieso als je niks doet. perfect getrimd blijft Kan hij zonder verstoring van buitenaf wel ff blijven hangen, maar dat is meer dat je een potlood op je vinger kan balanceren :D

Ik heb er ook maar gauw 1 besteld de 4#3B je hebt me lekker gemaakt voor 88Euro
aleen welke lader heb ik nodig de 110v of de 220v

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wou net zeggen... heb jij nooit een multimeter in het stopcontact gestoken?
Lang geleden die van mijn vader gesloopt door te proberen amperes te meten van het stopcontact... hop, 2 pinnetjes erin en knal! hahahaha. (tis nu rond de 230V trouwens, maar dat maakt niet uit)

ja dat deed ik laatst nog toen ik een 105AH accu aan het testen was.

2 multimeters gebruikt om zowel de stroom als spanning te meten.

door het vele gewissel ineens de volt en amperemeter van plek gewisseld.
ik zag het binnen een seconde maar de draden waren al gloeiend heet.
voor de record, die accu kan 400 ampere leveren.

even back on topic.

heb net de afmetingen van die 4#1 bekeen en de rotor is 51cm
wow dat ding is veel te groot voor binnen.
ik zoek iets kleiners(groter als een picooz maar maximaal 30cm rotor)

is de 4#3 makkelijker te besturen als je de servo armpjes wat aanpas(minder gevoelig).

ik neig nog steeds erg naar de lama V3 maar als het inderdaad waar is dat het al snel saai wordt met zo'n coaxiaal dan kan ik beter gelijk de sprong naar een fp model maken.

het is ook nooit goed, is de helicopter stabiel dan is het saai, is hij instabiel dan is het ook niet goed.

Ik wou net zeggen... heb jij nooit een multimeter in het stopcontact gestoken?
Lang geleden die van mijn vader gesloopt door te proberen amperes te meten van het stopcontact... hop, 2 pinnetjes erin en knal! hahahaha. (tis nu rond de 230V trouwens, maar dat maakt niet uit)

jup toen ik het gepost had dacht ik damn i'm dumb.. En toch bedankt voor de replys. haha

wat zou ik btw voor me oude 4#3 kunnen terug krijgen.

ik heb al wel de versie met de betere motortjes (met koelgaatjes, dat hadden de eerste versies niet allemaal) langere staart ,bredere padles en de vernieuwde batt. houder.

Hij is dus ook geen 185mm meer. Maar het is wel allemaal orgineel. iemand een idee?
hij is 3 maanden oud. ik verkoop hem met een extra canopy en wat spares (getrimde blades, rotorhead set). baterijen voor de zender en de doos zit er bij.

60 Euro mhzz das niet echt veel nee dan hou ik hem wel voor de extra..

Zojuist m,n paypal ook maar ff gedaan :)
Zou iemand een kleine uitleg kunnen geven een soort stap voor stap om hem te kunnen afstellen. ivm na mogelijke crash............

Of als iemand een goede site weet mag natuurlijk ook:)

Bvd

Sietse,

heb je hem mode 1 of mode 2 besteld?
heb je nog problemen gehad met de douane?

kreeg een mailtje van Ehirobo.com.
stond de nieuwe stunt in: 4#3B 2.4ghz voor 99 dollar. verz kost 33 dollar. totaal ongeveer 88 euro :D. dus tsja, dat kon ik ff niet laten staan...

WALKERA 4#3B 2.4Ghz Metal Upgrade Edition Helicopter 2.4G, WALKERA, ESKY, ALIGN, COPTERX, HIROBO, Walkera Dragonfly 36, ALIGN T-rex 450 SE XL CF SA V2 600, Esky E-sky Honey Bee King 2 Lama V3 V4 CP2, Futaba, GWS, RC, R/C, Helciopter, OS, rc helicopte

Back