zo ik zal mij ook maar eens voorstellen hier.
sinds afgelopen zondag ben ik in het bezit van mijn eerste RC apparaat en (volgens vele niet de juiste stap misschien) begin ik gelijk met een quadra welke ik afgelopen zondag van ramsus42 heb overgenomen.
nadat ik bij ramsus42 langs geweest was heb ik bij spinnenkop ook nog een eerste zender gekocht welke een High Tech Aurora 9 is geworden. genoeg kanalen en ruimte om nog vele jaren (hopelijk) plezier van te hebben in misschien ook wel vliegtuigen en heli's.
ik ben zelf geïnteresseerd geraakt in het vliegen met dit soort voortuigjes na het zien van films welke met een hexa/octocopter gemaakt waren en na een beetje onderzoek en zoeken vond ik dus de quadra van ramsus42.
zelf ben ik naast mijn vaste baan als systeembeheerder een (lees uit de hand gelopen hobby) fotograaf waar ik mij voornamelijk richte op modellenwerk/product fotografie, maar na het zien wat er allemaal mogelijk was en is met deze kleine en sterke apparaatjes wilde ik me gaan richten op het filmen met mijn camera (Canon 5D Mark II)
toen het bleek dat je voor een leuke octo al gauw een paar duizend euro kwijt zou zijn om hier alles op te hangen besloot ik toch maar om wat rustiger aan te beginnen en een gopro HD te kopen en dus me een quadra aan de slag te gaan.
voor nu even genoeg gelul tijd voor wat foto's
de quadro zonder kap
de quadro met kap
close upje van de motoren (KDA 1022kv)
wat reserve onderdelen (die nog nodig waren ook zie onder)
zender (
High Tech Aurora 9)
ontvanger (
Optima 9ch)
lader
powersource (morgen komt hier nog een 2200mah bij)
specs van de quad :
Het boardje is op basis van de multiwii. Dus de arduino met een WMP
Verder 4 KDA 1022kv motoren met 4x rctimer 30A ESC's met 10x4,5props.
verder zit er nog een fpv setup up met een 1,2ghz 200mw zender.
bij binnenkomst afgelopen zondag bleek een van de blades eraf gevallen te zijn door (misschien toch iets de bocht door?) maar ook bleek de O ring gebroken te zijn.
Na inspectie bleken er 2 ringen te zijn welke al aardig opgedroogd waren en wat slijtage bleken te vertonen gelijk de 2 reserve ringen gebruikt en vandaag 3 nieuwe gehaald voor het geval de andere 2 ook problemen krijgen en/of breken.
na wat strubbelingen gehad te hebben met het instellen van de zender/ontvanger heb ik deze eindelijk kunnen binden en kreeg ik de quad dan ook daadwerkelijk aan de praat!! het werkt !!
na voorzichtig wat meer gas te geven ging de quad ook daadwerkelijk omhoog maar begon onmiddellijk alle kanten op te gaan behalve te hoveren netjes gas terug en gelukkig zonder brokken kunnen landen.
nu na vanalles te hebben geprobeert krijg ik het maar niet voor elkaar om hem netjes omhoog te krijgen zonder dat hij of heel erg alle kanten opgaat (en hier de hele vloer overdrift)
als ik de quad vasthoud opstart en klein beetje gas geef en ik duw de quad naar beneden op een van de hoeken gaan 3 hoeken netjes gas terug geven maar 1 van de kanten doet niets en ken je tot aan ondersteboven gewoon door blijven duwen.
Ik gok dat hier vast ergens iets verkeerd ingesteld staat maar het usb naar board is besteld en onderweg dus even afwachten gok ik..
ook lijken de controls wel heel erg gevoelig te zijn 2mm naar links/rechts/boven/onder en dan gaan we al alle kanten op waardoor ik gelijk weer tever natuurlijk probeer te compenseren.
Al met al een leuk begin en ik hoop dat ik hier nog een hoop ga leren