Vandaag heeft hij dan eindelijk zijn eerste vlucht(en) gemaakt, en hij vliegt echt fantastisch!
Na een aantal vluchten voorzichtig rond te fladderen vond ik dat het tijd was om iets harder te gaan vliegen, dus met full power wegtrekken en de bochten met wat meer snelheid nemen.
Op een gegeven moment stuurde ik hem verticaal de lucht in met redelijk wat snelheid, maar toen ik gas terug nam om te dalen begon hij te schommelen, en smak, in het weiland waar normaal alleen gras staat, maar door weersomstandigheden nu dus ook sneeuw, met als gevolg onder de sneeuw bedolven MultiWiicopter.
Opzicht nog allemaal niet zon probleem, ik ben toen snel naar binnen gegaan en heb alles droog geblazen en hem vervolgens even boven de verwarming gehouden om goed te drogen.
Om alles beter schoon en droog te kunnen maken had ik tijdelijk de arduino nano v3 van zijn plek gehaald.
Eenmaal alles droog heb ik de nano v3 weer op zijn plek gezet, maar door mijn onoplettendheid helaas wel verkeerd om

Door het verkeerd om aan sluiten heeft er nu een spanning van +-12V op de uitgang D12 gestaan, met als gevolg dat nano v3 niets meer doet

.
Sketch uploaden naar het bord doet hij wel nog gewoon, maar wanneer ik in de GUI wil kijken om de instellingen af te lezen en de gyro response te bekijken doet hij het niet.
Dus dat wordt waarschijnlijk een nieuwe Arduino Nano V3 bestellen, of heeft iemand er toevallig nog 1tje in de aanbieding.
Die prijzen hier in Nederland zijn namelijk absurd hoog, en wanneer ik heb in het buitenland bestel moet ik weer 2 a 3 weken wachten.
Naja, genoeg vertelt, hier een aantal foto's!
The Brain
Met verlichting
En nog een paar "in fligth" foto's.