Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo allemaal,
Ik heb als het goed is woensdag ook mijn elektronica binnen en kan gaan bouwen. Kwam er alleen achter dat ik verschillende props nodig heb CW en CCW. Ben ik helemaal vergeten. Ik zou de 8X4 of 7X3,8 gaan gebruiken. Heb namelijk alleen de standaard indoor prop liggen. Is er toevallig hier in Nederland een adres om die dingen te bestellen? Heb geen zin om weer weken te gaan wachten.
Ik hoor het graag
Gr. Jasper
Gisteren heeft mijn X-Quad z'n eerste hopjes gemaakt
Helaas is het met deze wind niet mogelijk om buiten te proberen. En in huis is het toch te klein om lekker te proberen.
Dat word nog even goed trimmen! Controleer ook of de motoren soepel lopen, en wat speling hebben. Dit kan het trekken ook verklaren, ook even goed zorgen dat alels goed gebalanceerd is....
Hoi Martkrui
Ik zou als ik jou was die 3 blads props vervangen voor 2 blads,ik had ze er eerst ook op maar het vliegt beter met 2 dan met 3 blads props.
Ik zie het als goedbedoeld adviesIk vind het knap van jou Emil dat jij kan zien dat hij moet trimmen met 2 van die klein hopjes hij is nog niet eens uit het grondeffect gekomen.
Gewoon wat meer durven en buiten oefen.
Ik heb inmiddels vrijwel alle onderdelen binnen en vandaag de laatste hand and mijn TriCopter gelegd. Alles is geinstalleerd behalve de ESCen, hier wacht ik nog op. Hopelijk komen deze van de week binnen.
Nu heb ik alles ook getest op de MultiWiiConf en alles lijkt goed te werken (throttle, servo, pitch, roll, alle bewegingen van de WMP+) op 2 dingen na:
- ik krijg de motoren op de MultiWiiConf niet gestart. Klopt het dat de ik motoren (natuurlijk alleen op de monitor en niet in het echt) niet kan starten als er geen ESCen zijn aangesloten???
- Als ik de TriCopter via MultiWiiConf monitor beweegt de servo alleen als ik deze bestuur. Echter als hij niet wordt gemonitord beweegt de servo steeds willekeurig een stukje, vooral naar rechts. Hij reageert echter dan verder ook op de afstandbediening. Iemand een idee hoe dit kan???
Alvast bedankt voor de hulp.
Ja, dat doe ik. Throttle staat dan op 1100 en Servo gaat van 1470 naar 1780 maar er gaat geen groen lampje op de Arduino branden.
Enig idee?
Ik vind het knap van jou Emil dat jij kan zien dat hij moet trimmen met 2 van die klein hopjes hij is nog niet eens uit het grondeffect gekomen.
Gewoon wat meer durven en buiten oefen.
Het was idd zoals de TS al noemde,slechts advies....
Advies door EIGEN ervaring... Wellicht geld het niet voor jouw (of jouw qaud, wellicht niet eens voor die van de TS), vandaar ook advies...
Bij was het grond effect er ook wel, maar dat openbaarde zich veel anders dan wat je op het filmpje ziet, hij heeft hier echt al lang voor het opstijgen al een hele duidelijke voorkeur... Zo LIJKT het.
Toen MIJN quad (eigen ervaring, bij jouw kan het anders zijn, zelfs dus bij die van de TS) goed uitgetrimmed was, was het grond effect, heel anders, dan wat hij in het begin liet zien.... Ik MEENDE dus te zien dat je nog moet trimmen,
Al met al de stap in de quads:
Ik vond het iig een hele leerzame ontdekking....
Mvrg: Emil
lekker goed koop voor wie intressen heeft heb er 3 gekocht.
New Wii Remote Motionplus Motion Plus for Nintendo Wii - eBay, Accessories, Video Games. (Eindtijd 17-feb-11 12:34:41 CET)
Hoi Emil
En veel voorkomende fout bij beginnende helivliegers(quad en tri copter vallen er ook onder)is gaan trimmen om dat de de heli of quad gaat schuiven als men begint met gas geven ,dat kom door het grond effect en door te laat en te grote stuur bewegingen.Je kan daar door ook alleen maar gaan trimmen als je heli of quad iets van de grond is, ongeveer een halve meter dan kan je pas zien of hij een afwijking heeft en bij een quad zal als hij goed is gebouwd niet veel afwijking zijn wand alles is 4 keer het zelfde en zit recht op het kruis (moet hij wel goed gebouwd zij)doet hij dat niet heb je hem niet goed gebouwd of moet je nog leren sturen en dat geeft niets, zeker als je net begint met heli of quad vliegen toch Emil
Mijn advies aan Martkrui nog niet gaan trimmen wand dat heeft op de grond geen zin, geef iets meer gas zo dat de quad los komt, het is in het begin wel eve eng maar je zal zien dat hij veel stabieler is dan je zou denken .
Mvg Imre