Het zit erop Gamesa Imoca 60F

Ik zie op Eurosail.nl dat er in 2009 ook een JC memorial is geweest. Wat geweldig om te zien dat de grondlegger van mini-sail in Nederland op deze manier wordt herdacht. Hij maakte namelijk ook prachtige zeilschepen.

Tja veel hoef ik hier niet aan toe te voegen, heb doorheen de jaren alle foto's en updates gevolgd en wist al welke prachtige modellen je maakt.... bij deze dan nog dikke proficiat met het eindresultaat !!

(en knap van je dat je je eigen model opnieuw half hebt gesloopt om de nieuwe opbouw van de Gamesa opnieuw waarheidsgetrouw na te maken na de overhaul van de originele - ik zou het niet aandurven!!)

Ik wist al dat ik een beginner was ,nu weet ik het 1000% zeker. Knap werk kunnen we nog veel van leren,grtz Bel10.

Bel10 1000% beginner :lying: ,zo ben ik ook begonnen , maar het gaat gewoon verder in de bouw als je mooie details en foto`s hebt , wat ik altijd doe is een werkmap maken ,dwz ik heb van een bepaald deel v/d boot een hoop foto`s die ik sorteer en uitprint evt met het merk die ze maakt ,(vb harken) heb ook vaak extra gegevens(internet site) ,dit doe ik voor/al en gehele boot , heb dan wel de printer leeg 8O en een paar mappen ,maar werk bij mij goed , heb ik goed overzicht in de details die gemaakt moeten worden , ik klaag niet maar dit heeft exact 4jaar minmum 4u/p/d bouwtijd opgeleverd , ik kreeg ook vaak de vraag waarom zolang ,tja ik kan niet ff de winkel in om de parts te kopen , d`r bestaat geen opschaalmodelbouwwinkel ,+ de extra tijd zit ook in het bedenken van/en het demonteren/transporteren het schip is wel 2200mm L en 560mm B en de mast is 2800mm H totale hoogte is bijna 4000mm +kiel (niet exactematen)van zoiets wat ik zoveel mogenlijk met orginele parts verwerk , zo is onder de kleine dome een stelnok aangebracht om de mast /verstaging te spannen , het middelste kapje voor de cabine geeft toegang om de kiel vast te maken in z`n waterdichte box ,enz enz , de enigste hulp bij deze bouw waren :yes: Jan Kraak (harken blocks) :yes: Daniel Kievit( spanten cabine ) :yes: Johan Schoonbeek ( Tekening/ Eurosail.) mijn dank natuurlijk :thumbsup:

foto is van de refit start, jan/2011
P2150266a_zpsa57b392d.jpg

PB040819.jpg

P2101019_zps05ed9cfa.jpg

P1310949_zps56a2e7ab.jpg

P2101050_zpsd1220195.jpg

P2101048_zps78981e79.jpg

P2101021_zps1c67afe0.jpg

Rood interieur licht
P1310990_zps73b69c59.jpg

Wit interieur licht
P1310986_zpsf196304c.jpg

P2101047_zps277c728d.jpg

P2101051_zps330d6c8d.jpg

P1310959_zps83988c67.jpg

P1310960_zps6b976c97.jpg

P1310942_zpsc1fb4e08.jpg

gr Rexonamen

Laatst bewerkt:
Nu even wachten tot we buiten kunnen werken :D , een paar touwen afstellen ,voor daggerbords en backstagen , en a few bits and pices :rainbow1: , dan het zeilplan nameten en dan??? :olympic:
Nu even begonnen de draak360 op de werf :yes: , stond ook al ruim 3j droog :shock: , gaan een refit op uit voeren , winch systeem veranderen , winch voor spinaker in bouwen , test versie loopt en ziet er goed uit :smile: , spi luik open /dicht wat al bedienbaar was , nu kunnen we spinaker hijsen openen en apart de schoten bedienen ,zal nog een repaint doen , en dan zeilen !!!:zon:

gr rexonamen

Nu even wachten tot we buiten kunnen werken :D , een paar touwen afstellen ,voor daggerbords en backstagen , en a few bits and pices :rainbow1: , dan het zeilplan nameten en dan??? :olympic:
Nu even begonnen de draak360 op de werf :yes: , stond ook al ruim 3j droog :shock: , gaan een refit op uit voeren , winch systeem veranderen , winch voor spinaker in bouwen , test versie loopt en ziet er goed uit :smile: , spi luik open /dicht wat al bedienbaar was , nu kunnen we spinaker hijsen openen en apart de schoten bedienen ,zal nog een repaint doen , en dan zeilen !!!:zon:

gr rexonamen

Hoi Rexonamen,

Ik ben benieuwd naar deze bouw/upgrade! Ga je hier een bouwdraadje voor beginnen?

Waarom wil ieder dat weten :rolleyes: mijn hersens :halfrobot: werken op volle toeren om dit te bedenken :wink: ,tuurlijk mogen jullie dit zien maar alleen zien :?::?:

:rolling::rolling::rolling::rolling::rolling:

gr rexonamen

:idea: Bouw verslag in het kort :rolleyes: , eerst word de Genua opgerold 8) (zat er ook al in) nu Spiluik open (kanookdicht) hijsen Spinaker ,dan de wind erin , :turn-l: en jaaaaaa we zeilen op de Spi :thumbsup: , och :infinity: nu moet ik ook de schoten nog bedienen ,en dat doen we ook met een winch , nu gaan we aan de wind luik open Spi in de shute , daarna luik dicht en onrolde Genua weer , d`r zijn ook andere instellingen maar dat is afhankelijk v/d wind , evt Genua + Spi kan ook natuurlijk :worship:

:pc: gr rexonamen

en voor de fotografen :Fade-color die komen (evt draak360 bekijken op eurosail)

:black: het gaat nog even door met :black: kraken rene :razz:

Back