Hete motor

Hallo allemaal,

Ik heb een kyosho fazer gp, alleen heb ik nog een vraag daar over.

Volgens de fabrieksopgave zijn de naaldinstellingen 2.5 uit voor HSN en 3 uit voor LSN.

Nu probeer ik dus mijn auto af te stellen, maar als ik de standaard instellingen aan houd loopt hij veel te rijk, hij sputtert gigantisch stationair en rookt heel veel, ook als je gas geeft dan sputtert hij heel erg.

Nu denk ik dus dat hij heel rijk loopt, alleen als ik de sproeiers wat dichter draai begint hij enigzins goed te lopen, alleen wordt hij dan loeiheet!

Waar kan dit aan liggen?

Groeten,

Mike

Fabrieksinstellingen zijn alleen bedoeld als beginpunt. Het afstellen doe je later (na het inlopen) Hiervoor heb je wat ervaring nodig. En wat is loeiheet? Als ik onder de douche sta, vind ik water van 45 graden loeiheet, maar als mijn koffie 45 graden is, vind ik hem lauw.

Als ik een beetje speeksel op de cilinderkop laat vallen dan sist het binnen een seconde weg met een hoop gesis, best heet dus.

110 - 120 graden is een vrij normale temperatuur voor een methanol automotor. Lees ook eens de stickies, staat een hoop nuttige info in.

Ja dat begrijp ik maar ik heb op meerdere plekken gelezen dat je in principe een natte vinger 5 seconden op de cilinderkop kan laten liggen, maar dit is in mijn geval echt niet zo!

Als ik valse lucht zou trekken zou ik juist de HSN en de LSN heel ver open hebben staan door het compenseren van de teveel aan lucht?

Ik ga proberen vandaag bij m'n werk een IR thermometer te lenen.

5s natte vinger lukt toch echt niet ze, das heel lang.

Meestal wordt een motor 100-110°, waarbij uw natte vinger ne vinger met stoom rond wordt :D.

waarbij uw natte vinger ne vinger met stoom rond wordt

M A W Hebben mensen dan vierkante vingers
Zeker om friet te eten
mvg
Frederik

waarbij uw natte vinger ne vinger met stoom rond wordt

M A W Hebben mensen dan vierkante vingers
Zeker om friet te eten
mvg
Frederik

Ten eerste kunnen ze in Nederland geen frieten bakken (of bier brouwen).
Ten 2de, leer lezen ouwe rakker. Kan zijn dat voor de oorlog het woord rond maar 1 betekenis had, anno 2011 zijn er toch echt wel meerdere :rolleyes:.

Kyosho motoren worden nu eenmaal heet. Vergeet het idee van 100-120 graden, 150-170 graden ligt beter in de lijn bij deze motoren en sommigen doen zelfs 200 graden.

Als je langzaam de naalden armer zet en een punt gevonden hebt dat die lekker loopt is het goed.

Het enige wat we bij de V-one=SR hebben gezien is dat de standaard lichte vertanding niet goed voor de motor is om goed scherp af te stellen, een zwardere vertanding doet hier heel veel goed in.

Laatst bewerkt:
Ik heb "engine saver", olie om bij je brandstof te gooien, om het oliepercentage van je nitro brandstof omhoog te krikken (oil+ formule)

Is het dan verstandig om een beetje van deze "saver" door de brandstof van de kyosho te gooien, zodat hij minder slijt bij deze hoge temperaturen?

De fazer motoren worden inderdaad vrij heet. Het enige wat je eraan kunt doen is hem wat rijker afstellen, maar dan loopt hij niet helemaal goed op zijn top.
Bij de KWC hebben we redelijk wat ervaring met deze motoren, maar echt geweldig zijn ze niet. Maar ze voldoen prima voor de beginner.

M.v.g. Mark

Ik heb "engine saver", olie om bij je brandstof te gooien, om het oliepercentage van je nitro brandstof omhoog te krikken (oil+ formule)

Is het dan verstandig om een beetje van deze "saver" door de brandstof van de kyosho te gooien, zodat hij minder slijt bij deze hoge temperaturen?

hoeveel gooi je er dan bij?

mvg

Nou, ik heb dus een IR thermometer kunnen lenen op m'n werk.

Als ik hem helemaal goed afstel (witte streep rook bij volgas, goede LSN) heb ik de volgende temps met 16% nitro:

stationair: 80/90 graden
Na stukje volgas: 160/170 graden.

Die engine saver...tja ik gooi er ongeveer 10ml per 2.5 liter brandstof bij.

Moet ik me zorgen gaan maken? Ik heb de motor uit elkaar gehad en cilinder en zuiger zien er prima uit, geen krasjes te bekennen.

Laatst bewerkt:
Ik heb eergisteren contact gehad met de verkoper van mijn motor. Deze vertelde mij dat er met meer olie in je brandstof je motor heter zal worden tijdens het rijden.

Dit druist in tegen mijn bescheiden verworven kennis over nitro motoren, maargoed. De man zal wel weten waar hij over praat. Misschien kan je het ook even zonder toevoeging meten.

Heb je wel koel gaten in je body zitten? 160 graden met deze temperaturen overdag vind ik zelf wat aan de hoge kant.

Qua brandstof kan ik je merlin expert aanbevelen voor deze motoren. Mijn fazer loopt er heel erg mooi op.

M.v.g. Mark

Beste heren.

Deze metingen zijn uitgevoerd zonder kap.

De brandstof die ik gebruik is inderdaad merlin expert 16 (16%)

Ik ga morgen kijken wat hij doet met andere brandstof (hpi nitro fuel)

Groeten.

Back