Hallo iedereen,
Hopelijk vervuil ik jullie forum niet veel met weeral een beginnersvraag.
Maar stiekem hoop ik toch dat jullie toch even de tijd nemen om dit te lezen.
Ik ben al een tijdje gefascineerd door RC multicopters, en bewonder al een tijdje jullie fotos en filmpjes van jullie zelfgebouwde multicopters.
Nu zou ik graag zelf ook de stap zetten en zelf een multicopter bouwen.
Nu vraag ik me af als dit wel te doen is voor een leek als ik.Daarom schets ik even mijn achtergrond;Ikzelf ben een laatstejaarstudent elektrotechniek. Ik heb dus al enkele dingen geleerd op school zoals:
-PID tuning, maar dan vooral theoretisch(in matlab) en nu en dan eens van in een praktische oefening(temperatuurregeling,positieregeling,snelheidregeling).
-Ik kan redelijk programmeren in c#.
-Ik kan wel wat solderen.
Jammergenoeg is dat alles dat ik kan aanbieden. Ik heb dus nog nooit gevlogen met een RC-vliegtuig/helicopter. Eens met een ARdrone op Iphone, maar ik denk dat dit niet echt relevant is.
Daarom vraag ik me af als het wel zinvol is om te starten met dergelijk project.
Hetgene ik graag zou maken is een Hexacopter.Waarom een Hexa?
-Schijnt stabieler te zijn(aangezien ik nog nooit gevlogen hebben)
-heeft een hogere liftcapaciteit. Als ik een zou maken zou ik hem graag gebruiken om een camera(canon D550) in te hangen.
-Ik heb lange deze thread gevolgd: arducopter-hexa-bouwverslag-hij-vliegt-autonoom
Als ik een zou bouwen zou ik ook Full ArduPilot Mega kit kopen.
Maar de vraag is als ik dit zal kunnen?
Hopelijk kan ik op jullie ervaring rekenen.
gr,
Tom
Hopelijk vervuil ik jullie forum niet veel met weeral een beginnersvraag.
Maar stiekem hoop ik toch dat jullie toch even de tijd nemen om dit te lezen.
Ik ben al een tijdje gefascineerd door RC multicopters, en bewonder al een tijdje jullie fotos en filmpjes van jullie zelfgebouwde multicopters.
Nu zou ik graag zelf ook de stap zetten en zelf een multicopter bouwen.
Nu vraag ik me af als dit wel te doen is voor een leek als ik.Daarom schets ik even mijn achtergrond;Ikzelf ben een laatstejaarstudent elektrotechniek. Ik heb dus al enkele dingen geleerd op school zoals:
-PID tuning, maar dan vooral theoretisch(in matlab) en nu en dan eens van in een praktische oefening(temperatuurregeling,positieregeling,snelheidregeling).
-Ik kan redelijk programmeren in c#.
-Ik kan wel wat solderen.
Jammergenoeg is dat alles dat ik kan aanbieden. Ik heb dus nog nooit gevlogen met een RC-vliegtuig/helicopter. Eens met een ARdrone op Iphone, maar ik denk dat dit niet echt relevant is.
Daarom vraag ik me af als het wel zinvol is om te starten met dergelijk project.
Hetgene ik graag zou maken is een Hexacopter.Waarom een Hexa?
-Schijnt stabieler te zijn(aangezien ik nog nooit gevlogen hebben)
-heeft een hogere liftcapaciteit. Als ik een zou maken zou ik hem graag gebruiken om een camera(canon D550) in te hangen.
-Ik heb lange deze thread gevolgd: arducopter-hexa-bouwverslag-hij-vliegt-autonoom
Als ik een zou bouwen zou ik ook Full ArduPilot Mega kit kopen.
Maar de vraag is als ik dit zal kunnen?
Hopelijk kan ik op jullie ervaring rekenen.
gr,
Tom
Laatst bewerkt door een moderator: