Hexacopter voor beginner en welke zender is goed hier voor ?

hallo ik wil als winter project een mini hexa maken maar het lijkt mij heel moeilijk om dat te programeren want ik weet niet veel over computers.Ik heb nu een dx4 van spektrum kan ik daar een hexa mee besturen????.en nog een vraag kan ik met gewoon een kk control board van hk een hexa maken of moet ik een mutli wii board?????

in principe heb je maar 4 kanalen voor de besturing van een multi nodig. 3 motoren 16 motoren of alles er tussen in, om te besturen heb je maar 4 kanalen nodig.
maar, om bepaalde vliegmodi in of uit te kunnen schakelen heb je weer meer kanalen nodig. zoals autolevel, alt hold, position hold, acro flight etc etc.

later wil je er misschien nog een camera onderhagen en deze kunnen bedienen.. weer een kanaal erbij..

maar voor vliegen alleen.... 4 kanalen...

voor de KK bordjes zijn er hexa firmwares, dus als je 6 outputs op je bordje hebt kan zo een hexa erop flashen.

nou, je kan hier posten dus je kan met een muis en toetsen bord overweg.
dan heb je al 80% van wat je moet kunnen..

maar begrijp mij niet verkeerd..
een multirotor bouwen en vliegen is misschien iets om nog 2 jaartjes mee te wachten gezien je leeftijd.

of koop eerst een kleine kant en klare quad bij goodluckbuy.
thumbnail_82726_0.jpg

hummingbird ufo quadcopter

thumbnail_81183_2.jpg

jumpjet mini quad

thumbnail_80313_2.jpg

walkera ladybird

met dit spul blijft het financieel overzichtelijk. anders word het heel snel erg duur.

een multirotor kan een gevaarlijk apparaat zijn, en je moet er zeer verantwoord mee omgaan. dit soort spul is eigenlijk niet echt geschikt voor jonger dan 16 jaar...

Back